INSTYTUCJE PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYKA W BADANIACH I OPINIACH
Prezentowane zagadnienia są tak zróżnicowane, jak bardzo bogata i różnorodna jest
tematyka i specjalizacja kół naukowych. Cztery artykuły zostały oparte na wynikach
badań ankietowych. Członkowie SKN Młodych Statystyków i Demografów sięgnęli do tej
popularnej metody badawczej, aby lepiej poznać sylwetki studentów AE w Poznaniu, ich
sposób pracy, nauki i poziom satysfakcji z życia uczelnianego. Ankiety pomogły także
młodym badaczom z SKN Marketingu określić kierunki i tendencje wakacyjnej emigracji
studentów dziennych oraz okoliczności i motywy wakacyjnych wyjazdów do pracy za
granicą. Z kolei autorzy z SKN Młody Przedsiębiorca skupili swoje badania na osobach
prowadzących działalność gospodarczą, aby określić motywy oraz czynniki sukcesu
bądź porażki w prowadzeniu własnej firmy.
Kolejne trzy artykuły mają charakter przyczynków opisujących ciekawe, zarówno z
teoretycznego, jak i z praktycznego punktu widzenia, zagadnienia ekonomiczne. Grupę tę
otwiera SKN Finansów Przedsiębiorstw, którego artykuł przedstawia przykłady
manipulowania danymi finansowymi w celu przedstawienia obrazu mającego spełnić
oczekiwania odbiorcy, a nie rzeczywistości gospodarczej. W następnym artykule
przedstawiciel SKN Pecunia rozważa zastosowanie mierników oceny efektywności inwestycji
do prognozowania stóp zwrotu funduszy inwestycyjnych. Natomiast opracowanie, które jest
efektem badań członka SKN Młody Przedsiębiorca, prezentuje przebieg postępu
technicznego w wybranych gospodarkach europejskich w latach 1995-2005, mierzonego resztą
Solowa.
Na koniec w zbiorze umieszczone zostały dwa opracowania związane z
tematyką rozwoju turystyki. Artykuł SKN Marketingu Multimedialnego poświęcony jest
ocenie przystosowania oferty turystycznej Międzygórza do zmieniających się potrzeb
turystów.
Wstęp
Jerzy Kaźmierczyk, Małgorzata Rosół
Wyniki badania opinii studentów Akademii Ekonomicznej w Poznaniu - marzec 2006
Anna Wiśniewska, Anna Jarzębowicz, Grzegorz Kujawski
Polski student w pracy za granicą
Anna Budniak, Karolina Byczkowska, Joanna Wystęjpska
Czynniki wpływające na sukces bądź porażkę w przedsiębiorstwie
Bartosz Góźdź, Lubomir Kasperek, Dawid Mazurkiewicz
Dlaczego własna firma ? Motywy bycia przedsiębiorcą w Polsce
Marta Grzesik
Wpływ manipulacji w sprawozdaniach finansowych przedsiębiorstw na wyniki analizy
fundamentalnej
Krzysztof Białous
Wykorzystanie miar efektywności portfela do przewidywania wyników funduszy
inwestycyjnych w Polsce
Marcin Puziak
Pomiar postępu technicznego w wybranych gospodarkach Unii Europejskiej
Katarzyna Janiszewska-Wałowska
Ocena przystosowania do potrzeb turystów oferty turystycznej Międzygórza
Magdalena Konarska, Jacek Bednorz, Marcin Bajkiewicz
" Wyspa zdrowia " jako przykład tendencji rozwoju targów turystycznych
w kierunku turystyki uzdrowiskowej
148 stron, B5, oprawa miękka