ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

OBSZAR RECEPCJI TURYSTYCZNEJ W WARUNKACH ROZWOJU ZRÓWNOWAŻONEGO


NIEZGODA A.

wydawnictwo: UE POZNAŃ , rok wydania 2006, wydanie I

cena netto: 43.10 Twoja cena  40,95 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

OBSZAR RECEPCJI TURYSTYCZNEJ W WARUNKACH ROZWOJU ZRÓWNOWAŻONEGO


Efekty społeczno-ekonomiczne rozwoju turystyki postrzegać można przez pryzmat korzystnych zmian w postaci: wzrostu dochodów z turystyki, wzrostu zatrudnienia, poprawy standardu życia społeczności odwiedzanych, poprawy i rozwoju infrastruktury, rozwoju przedsiębiorczości itd. Należy być jednak świadomym występowania także niekorzystnych zjawisk towarzyszących rozwojowi turystyki i miejsc, w których rozwój ten następuje.

Dysfunkcje turystyki dotyczą w szczególności zjawisk o charakterze społecznym i przestrzennym, a wyrażają się we wzroście patologii społecznych, niszczeniu krajobrazu i degradacji walorów środowiska przyrodniczego i kulturowego. Te zjawiska wpływają na jakość walorów turystycznych, co w długim okresie może przynieść negatywne skutki w aspekcie konkurencyjności miejsca przyjmującego turystów. Przejawiać się to może nie tylko w zmniejszeniu atrakcyjności turystycznej, ale też obniżeniu odczuwanej przez mieszkańców satysfakcji z jakości życia, co wywołać może odpływ kapitału społecznego do obszarów bardziej atrakcyjnych. Powoduje to osłabienie potencjału społecznego i ekonomicznego danego terytorium, co potwierdza, że niekontrolowany rozwój turystyki może mieć negatywne implikacje również w sferze ekonomicznej.


Wstęp.

Rozdział 1. Rozwój zrównoważony a turystyka zrównoważona 
1.1. Rozwój zrównoważony - ewolucja i istota koncepcji  
1.2. Turystyka zrównoważona - podstawowe założenia i krytyka koncepcji  
1.2.1. Fazy rozwoju oraz formy turystyki    
1.2.2. Rola turystyki zrównoważonej w dążeniu do celów rozwoju zrównoważonego

Rozdział 2. Przestrzenne, funkcjonalne i rynkowe uwarunkowania wyodrębnienia obszaru recepcji turystycznej 
2.1. Obszar recepcji turystycznej - pojęcie i zakres przestrzenno-funkcjonalny   
2.2. Produkt turystyczny obszaru - uwarunkowania rynkowe w kontekście marketingu terytorialnego

Rozdział 3. Obszar recepcji turystycznej w ujęciu systemowym 
3.1. Zastosowanie podejścia systemowego w turystyce 
3.2. Cele wyodrębnienia i funkcjonowania systemu recepcji turystycznej  
3.3. Wpływ otoczenia systemu na jego funkcjonowanie  
3.3.1. Systemotwórcza rola ruchu turystycznego
3.3.2. Rola sfery regulacyjnej 
3.3.3. Otoczenie systemu recepcji turystycznej w układzie społeczeństwo-gospodarka-środowisko  
3.4. Elementy systemu w realizacji funkcji turystycznej   
3.5. Znaczenie relacji w systemie   
3.6. Cechy i właściwości systemu  

Rozdział 4. Cele turystyki zrównoważonej w systemie recepcji turystycznej  
4.1. Przewaga konkurencyjna obszaru recepcji turystycznej  
4.2. Zachowanie zasobów środowiska przyrodniczego 
4.3. Jakość życia mieszkańców jako cel rozwoju obszaru recepcji turystycznej 

Rozdział 5. Bariery w osiąganiu celów turystyki zrównoważonej 
5.1. Przesłanki wyboru zakresu podmiotowego badań  
5.2. Opis metodologiczny badań  
5.3. Ocena atrakcyjności badanych gmin w opinii mieszkańców.   
5.4. Działalność władz gminy i współpraca samorządu lokalnego z mieszkańcami
5.5. Wpływ turystyki na rozwój gminy i jakość życia mieszkańców  
5.6. Postawy mieszkańców wobec celów rozwoju zrównoważonego 
5.7. Diagnoza problemów w dążeniu do celów rozwoju zrównoważonego 

Rozdział 6. Propozycje działań strategicznych i taktycznych dla rozwoju turystyki zrównoważone) 
6.1.    Zarządzanie strategiczne i orientacja marketingowa w osiąganiu celów turystyki zrównoważonej
6.2. Zakres i cele analizy strategicznej 
6.3. Faza planowania jako proces w dążeniu do celów 
6.4. Cechy procesu wdrażania strategii oraz jego kontrola  

Zakończenie 
Aneks   
Literatura  
Spis tabel  
Spis wykresów   
Spis rysunków  


300 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022