ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

UMOWY W HANDLU KRAJOWYM I ZAGRANICZNYM


BUDZYŃSKI W.

wydawnictwo: POLTEXT , rok wydania 2012, wydanie I

cena netto: 49.40 Twoja cena  46,93 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Umowy w handlu krajowym i zagranicznym

Nowe bazy dostawy, pułapki, zabezpieczenia


Jest to książka o dużych walorach praktycznych, adresowana do szerokiego środowiska biznesowego, prowadzącego działalność z partnerami krajowymi lub zawierającego transakcje importowo-eksportowe. Wiedza w niej zawarta pozwala skonstruować dobrą umowę handlową, zabezpieczyć własne interesy, ustrzec się przed „pułapkami” wynikającymi z błędnej interpretacji lub pominięcia klauzul i formuł handlowych.

Publikacja może też zainteresować wykładowców i studentów, prezentując problematykę negocjacji handlowych w sposób przystępny i uporządkowany.

Prof. dr hab. Zbigniew Dworzecki


Dr Wojciech Budzyński od 28 lat zajmuje się praktycznie i naukowo problematyką negocjowania i zawierania umów handlowych, prowadzi z tego zakresu wykłady w SGH oraz szkolenia dla biznesu, jest aktywnym doradcą firm. Doświadczenie zdobywał jako dyrektor dużego przedsiębiorstwa handlowego, szef dwóch jego oddziałów za granicą, doradca Ministra Gospodarki, starszy ekspert Banku Światowego. Jest autorem 46 książek, wydanych w kraju i za granicą.


Spis treści:

Wprowadzenie

Rozdział 1
Uwarunkowania prawno-zwyczajowe umów handlowych
1.1. Istota i formy umów
1.2. Sposoby zawierania umów
1.3. Znaczenie Prawa cywilnego i konwencji CISG
1.4. Uwarunkowania zwyczajowe umów w zakresie bazy dostawy
1.5. Uwarunkowania prawno-zwyczajowe umów w zakresie sposobu płatności
1.6. Uwarunkowania umów sprzedaży w zakresie pozostałych elementów Pytania podsumowujące

Rozdział 2
Analiza ryzyk związanych z umową
2.1. Zarządzanie ryzykiem umowy przez kupującego
2.2. Zarządzanie ryzykiem umowy przez sprzedającego
2.3. Ustalanie preferencji w umowie przez kupującego
2.4. Ustalanie preferencji w umowie przez sprzedającego
2.5. Preferencje w zakresie ogólnej koncepcji umowy
Pytania podsumowujące

Rozdział 3
Zasady poszukiwania partnera handlowego i oceny jego wiarygodności
3.1. Analiza podmiotowa rynku podejmowana w celu znalezienia partnera handlowego
3.2. Zarządzanie wewnętrznym bankiem danych o partnerach handlowych
3.3. Wykorzystanie brokerów informacji w internecie i platform przetargowych
3.4. Największe bazy informacji handlowej o partnerach
3.5. Zasady oceny i sprawdzania wiarygodności partnerów handlowych
3.6. Analiza własna sytuacji i standingu partnera
3.7. Wykorzystanie wywiadowni handlowych
Pytania podsumowujące

Rozdział 4
Zawieranie umów w formie oferty
4.1. Formułowanie zapytania ofertowego
4.2. Przykłady zapytań ofertowych i pułapki z nimi związane
4.3. Formułowanie oferty
4.4. Problem wiązania oferty
4.5. Elementy oferty i jej przykładowe sformułowania
4.6. Kalkulacja ceny ofertowej
4.7. Problemy i pułapki związane z milczącą akceptacją oferty
4.8. Zasady odpowiedzi na ofertę i formułowania kontroferty oraz zamówienia Pytania podsumowujące

Rozdział 5
Ustalanie bazy dostawy w umowie według nowych reguł IncotermsR2010 wydanych przez ICC w Paryżu
5.1. Zwyczaje Incoterms i ich aktualne wersje
5.2. Podstawowe zmiany w IncotermsR2010 w stosunku do wersji z 2000 r
5.3. Zasady stosowania zwyczajów Incoterms
5.4. Posługiwanie się znakiem towarowym IncotermsR2010 w kontraktach
5.5. Interpretacja postanowień terminów uniwersalnych z IncotermsR2010
5.6. Interpretacja postanowień terminów morskich z IncotermsR2010
5.7. Procedury bezpieczeństwa i ich ujęcie w IncotermsR2010
5.8. Inne zbiory zwyczajów spotykane w handlu zagranicznym
5.9. Przejście z różnych terminów handlowych na Incoterms
5.10. Zasady negocjowania baz dostawy według Incoterms
5.11. Pułapki i niebezpieczeństwa pojawiające się przy ustalaniu bazy dostawy
Pytania podsumowujące

Rozdział 6
Zasady uzgadniania w umowie warunków płatności
6.1. Analiza sposobu płatności z punktu widzenia sprzedającego
6.2. Analiza sposobu płatności z punktu widzenia kupującego
6.3. Uwarunkowane i nieuwarunkowane sposoby płatności
6.4. Akredytywa dokumentowa
6.5. Ryzyka związane z akredytywą i zasady jej negocjowania
6.6. Rodzaje akredytyw i zasady zabezpieczania nimi umów
6.7. UCP600 i inne zwyczaje dotyczące realizowania płatności akredytywą
6.8. Inkaso dokumentowe
6.9. Rachunek zastrzeżony
6.10. Gwarancje bankowe
6.11. Weksel i zasady jego użycia
6.12. Faktoring i jego rodzaje
6.13. Przewłaszczenie na zabezpieczenie, blokada rachunku i hipoteka jako formy zabezpieczeń
6.14. Akt notarialny, zastaw rejestrowy, polecenie zapłaty i ubezpieczenie kredytu
6.15. Zasady negocjowania zabezpieczeń płatności z punktu widzenia sprzedającego i kupującego
6.16. Niebezpieczeństwa wynikające z Ustawy o terminach zapłaty w transakcjach handlowych
Pytania podsumowujące

Rozdział 7
Negocjowanie i formułowanie zasadniczych klauzul umowy
7.1. Elementy umowy i zasady ich negocjowania
7.2. Dane formalnoporządkowe
7.3. Preambuła i definicje w umowie
7.4. Klauzule zasadnicze związane z przedmiotem umowy
7.5. Cena jako istotny element umowy
7.6. Klauzule rewizji i waloryzacji ceny oraz warunki ich użycia
7.7. Baza dostawy
7.8. Klauzule warunków płatności
7.9. Termin dostawy
7.10. Ubezpieczenie
Pytania podsumowujące

Rozdział 8
Negocjowanie i formułowanie ogólnych warunków umowy
8.1. Klauzule zawieszające wyłączające oraz interpretujące
8.2. Klauzule umożliwiające weryfikację zgodności dostawy z umową i ew. dochodzenie roszczeń z tego tytułu oraz zwalniające z odpowiedzialności w tym zakresie
8.3. Klauzule umożliwiające dochodzenie roszczeń na drodze sądowej
8.4. Klauzule precyzujące terminy istotne umowy i zasady jej rozwiązania
8.5. Klauzule praw autorskich,
8.6. Klauzule inne
Pytania podsumowujące

Rozdział 9
Zabezpieczanie i dochodzenie roszczeń
9.1. Rodzaje reklamacji i ich uzasadnienie prawno-zwyczajowe
9.2. Reklamacje wobec przewoźników i wykorzystanie postanowień konwencji przewozowych
9.3. Uzasadnienie reklamacji wobec innych niż przewoźnicy usługodawców
9.4. Reklamacje dochodzone pomiędzy firmami z tytułu wad towaru lub usługi
9.5. Odpowiedzialność z tytułu rękojmi
9.6. Odpowiedzialność umowna z tytułu gwarancji jakości
9.7. Dochodzenie reklamacji na podstawie postanowień konwencji CISG
9.8. Dochodzenie roszczeń przed sądem państwowym i arbitrażem
9.9. Porozumienia o uznawaniu orzeczeń arbitrażowych
9,10. Postępowanie arbitrażowe
Pytania podsumowujące

Rozdział 10
Taktyki negocjowania poszczególnych elementów umów
10.1. Etapy negocjacji
10.2. Przygotowanie procesu negocjacyjnego
10.3. Zasady prowadzenia negocjacji wstępnych
10.4. Negocjacje właściwe przy wspólnym stole rozmów
10.5. Prowadzenie negocjacji w sposób dystrybucyjny i integracyjny
10.6. Wybrane taktyki negocjacyjne - zasady stosowania i obrony przed nimi
10.7. Uwarunkowania kulturowe negocjacji z partnerami zagranicznymi
10.8. Techniki przełamywania impasu i finalizowania negocjacji
Pytania podsumowujące


168 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022