Samodoskonalenie menedżerów rozwój kompetencji przywódczych
Dr hab. Agnieszka Sitko-Lutek, prof. UMCS:
Podjęta przez Autorkę problematyka ma charakter nowatorski i trafnie wypełnia lukę
w polskiej literaturze naukowej. […] Publikacja posiada walory naukowe, polegające na
wieloaspektowej analizie prezentowanej problematyki z zakresu uczenia i samodoskonalenia
się menedżerów oraz przywództwa, a także autorskim modelu badawczym, rzetelnych
badaniach zaprezentowanych w sposób klarowny i zrozumiały. Jednocześnie nie można
odmówić jej cech aplikacyjnych, a wnioski z badań stanowią niewątpliwy wkład do
dyscypliny nauk o zarządzaniu.
Prof. zw. dr hab. Arkadiusz Potocki:
Autorka nie „upiększyła” rzeczywistości gospodarczej i przedstawiła szereg
dysfunkcji w obszarze rozwoju zawodowego naszych menedżerów. […] Autorka udowodniła,
że nowe trendy w zarządzaniu np.: zarządzanie oparte na wiedzy są w naszej praktyce
zarządzania nieznane.
Dr hab. Jacek Rąb, prof. Pol. Śl.:
Publikacja stanowi wnikliwe studium na temat samodoskonalenia menedżerów,
dokonane z nowej perspektywy z naciskiem na zastosowanie modelu samodoskonalenia w rozwoju
kompetencji przywódczych. To interesujące połączenie przemyśleń
teoretycznych z rzetelną analizą materiału empirycznego, które poświęcone zostało
problemom istotnym i aktualnym. Praca ma zdecydowanie charakter interdyscyplinarny.
Świadczy o tym chociażby szeroki dobór źródeł literaturowych z zakresu zarządzania,
socjologii, psychologii, a nawet filozofii. Polecam tę książkę każdemu, kto szuka
swej drogi doskonalenia. Natomiast uważam, że najwięcej korzyści z lektury odniosą
menedżerowie, przedsiębiorcy i studenci zarządzania.
Spis treści
Podziękowanie
Wstęp
Rozdział 1
Uczenie się – podstawa samodoskonalenia
1. Definicje i istota pojęcia uczenie się
2. Style uczenia się
3. „Portrety” menedżerskich umysłów
4. Wpływ postawy na podejmowanie działań rozwojowych
5. Organizacja ucząca się jako środowisko sprzyjające samodoskonaleniu
6. Podsumowanie
Rozdział 2
Samodoskonalenie – droga do przywództwa
1. Geneza pojęcia samodoskonalenie
2. Treść pojęcia samodoskonalenie
3. Definicje pojęcia samodoskonalenie
4. Metody samodoskonalenia
5. Elementy procesu samodoskonalenia
6. Model procesu samodoskonalenia
7. Podsumowanie
Rozdział 3
Przywództwo – kierunek rozwoju dla samodoskonalących menedżerów
1. Pojęcie przywództwo organizacyjne
2. Zadania przywódców w organizacjach
3. Umiejętności niezbędne przywódcom w organizacjach
4. Pozyskiwanie wiedzy, rozwój umiejętności i kształtowanie postawy sprzyjającej
doskonaleniu przywództwa organizacyjnego
5. Zagrożenia na drodze samodoskonalenia menedżerów
6. Podsumowanie
Rozdział 4
Samodoskonalenie menedżerów w praktyce
1. Perspektywa badawcza
2. Model badawczy
3. Wiedza badanych menedżerów na temat pojęcia samodoskonalenie – wyniki badań
4. Związek między rozumieniem przez menedżerów istoty samodoskonalenia a jego
realizacją w praktyce – wyniki badań
5. Własna inicjatywa w podejmowaniu działań rozwojowych oraz najskuteczniejsze metody
samodoskonalenia – wyniki badań
6. Związek między zmiennymi niezależnymi a własną inicjatywą w podejmowaniu
działań rozwojowych – wyniki badań
7. Pomoc organizacji w procesie samodoskonalenia menedżerów – wyniki badań
8. Podsumowanie
Rozdział 5
Rekomendacje praktyczne w zakresie samodoskonalenia menedżerów
Bibliografia
Spis wykresów
Spis tabel
Spis rysunków
Aneks
228 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka