|
AKTYWNOŚĆ INNOWACYJNA MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW W POLSCE
MIZGAJSKA H. wydawnictwo: WY UE POZNAŃ , rok wydania 2012, wydanie I cena netto: 36.96 Twoja cena 35,11 zł + 5% vat - dodaj do koszyka
AKTYWNOŚĆ INNOWACYJNA MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW W POLSCE
ZMIANY I UWARUNKOWANIA
Niniejsza książka jest próbą pokazania zmian aktywności innowacyjnej MŚP w
Polsce na różnych poziomach: od przedsiębiorstw, poprzez regiony, do poziomu krajowego.
Analizę przeprowadzono na podstawie cyklicznych badań prowadzonych w ostatnim
dwudziestoleciu i danych statystycznych. Koncentrowano się przy tym na zmianach
aktywności innowacyjnej małych i średnich przedsiębiorstw i jej uwarunkowań w
transformującej się gospodarce rynkowej.
Aktywność innowacyjną rozpatrywano według branż, zaawansowania technicznego i
płci przedsiębiorców, natomiast wśród jej uwarunkowań uwzględniono cechy
przedsiębiorstw związane z kompetencjami przedsiębiorcy, cechami organizacyjnymi i
sposobem zarządzania.Badano również znaczenie czynników ograniczających aktywność
innowacyjną.
Wśród uwarunkowań zewnętrznych uwzględniono współpracę między
przedsiębiorstwami i jednostkami naukowymi oraz instytucjami otoczenia biznesu, a także
pokazano zmiany w krajowej polityce innowacyjnej.
Wstęp
Rozdział 1
Rola innowacji jako czynnika rozwoju i przewagi konkurencyjnej
1.1. Znaczenie teorii innowacji J. Schumpetera
1.2. Podejście zasobowe
Rozdział 2
Aktywność innowacyjna przedsiębiorstw w Polsce na tle Unii Europejskiej
2.1. Rozwój działalności innowacyjnej w skali kraju
2.2. Regionalne zróżnicowanie innowacyjności na tle aktywności gospodarczej
2.3. Klasyfikacja województw według poziomów aktywności gospodarczej
Wyniki i wnioski
Rozdział 3
Diagnoza zmian aktywności innowacyjnej małych i średnich przedsiębiorstw po
przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej
3.1. Charakterystyka badanych przedsiębiorstw
3.2. Zmiany aktywności innowacyjnej
3.3. Porównanie aktywności innowacyjnej według poziomu techniki i branży
Wyniki i wnioski
Rozdział 4
Innowacyjność firm zarządzanych przez kobiety na tle sposobu zarządzania
4.1. Specyfika sposobu zarządzania przez kobiety według literatury
4.2. Różnice w zarządzaniu przedsiębiorstwem przez kobiety i mężczyzn w Wielkopolsce
4.2.1. Metodyka badania i charakterystyka badanych przedsiębiorstw
4.2.2. Diagnoza różnic w sposobie zarządzania
4.3. Aktywność innowacyjna przedsiębiorstw prowadzonych przez kobiety
Wyniki i wnioski
Rozdział 5
Zmiany wewnętrznych czynników aktywności innowacyjnej
5.1. Stan badań nad wpływem kompetencji zarządzającego, cech organizacyjnych
i sposobu zarządzania
5.2. Znaczenie czynników wewnętrznych przed przystąpieniem Polski do Unii Europejskiej
5.3. Wpływ czynników wewnętrznych na aktywność innowacyjną po przystąpieniu
Polski do Unii Europejskiej
Wyniki i wnioski
Rozdział 6
Zmiany czynników ograniczających aktywność innowacyjną małych i średnich
przedsiębiorstw
6.1. Znaczenie czynników w opinii przedsiębiorców
6.2. Analiza statystyczna znaczenia czynników
6.2.1. Wyniki badań dla całej zbiorowości firm
6.2.2. Wyniki badań w grupach przedsiębiorstw według wykształcenia
właściciela/menedżera
Wyniki i wnioski
Rozdział 7
Współpraca małych i średnich przedsiębiorstw ze sferą badawczą
7.1. Rozpoznanie problemu w literaturze
7.2. Cechy wyróżniające przedsiębiorstwa współpracujące z nauką
7.3. Współpraca na przykładzie Politechniki Poznańskiej
Wyniki wnioski
Rozdział 8
Współpraca małych i średnich przedsiębiorstw z otoczeniem biznesu
8.1. Przegląd instytucji otoczenia biznesu
8.2. Znaczenie usług instytucji otoczenia biznesu dla przedsiębiorstw
8.3. Rola otoczenia biznesu na przykładzie Poznańskiego Parku Naukowo-Technologicznego
Wyniki i wnioski
Rozdział 9
Ewolucja polityki innowacyjnej w Polsce
Wyniki i wnioski
Podsumowanie
Spis literatury
Spis tabel
Spis rycin
139 stron, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|