ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

SPORT W MEDIACH


DRZEWIECKI P. JAROSZ M. PŁATEK P. RED.

wydawnictwo: ELIPSA , rok wydania 2013, wydanie I

cena netto: 58.95 Twoja cena  56,00 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Sport w mediach


Inspiracją do przygotowania niniejszego zbioru artykułów naukowych były ważne wydarzenia sportowe 2012 roku: Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej w Polsce i na Ukrainie oraz Letnie Igrzyska Olimpijskie w Londynie.

Jest to również owoc wspólnej konferencji zorganizowanej przez Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego oraz Warszawską Wyższą Szkołę Humanistyczną im. B. Prusa w ramach corocznego cyklu „Warszawskie Dni Medialne", w dniach 9-10 maja 2012 roku. Problematyka podjęta w pracy dotyczy jednak kwestii bardziej ogólnych, znacznie przekraczających zagadnienia wiążące się z piłką nożną czy ideą olimpizmu. Wielość i różnorodność dyscyplin sportowych, a także rozmaitość tematów łączących świat sportu i mediów wymagały pogłębionej refleksji naukowej. Ogromne znaczenie sportu w kulturze popularnej nie byłoby przecież możliwe bez udziału mediów, za pośrednictwem których miliony kibiców mogą uczestniczyć w meczach, turniejach i rozgrywkach. Wybitni sportowcy stają się gwiazdami mediów i dzięki nim zyskują ogromną popularność. W dzisiejszych czasach trudno więc sobie wyobrazić sport bez mediów, i media bez sportu.


Słowo od redakcji

Miłosz Babecki
Terapeutyczne funkcje e-sportu w leczeniu pacjentów dziecięcych

Agnieszka Barczyk
Sport metaforą życia. Portret Andrzeja Leszczyca, bohatera filmu Jerzego Skolimowskiego pt. Walkower

Piotr Broniatowski
Wpływ video-challenge na odbiór widowiska sportowego. Wkraczanie postępu technologicznego do sportu

Katarzyna Burska
Z Czuba i na żywo - językowe sposoby kształtowania relacji sportowych na żywo na portalu internetowym www.zczuba.pl

Magdalena Butkiewicz
Wpływ PZPN na kształtowanie wizerunku polskiej piłki nożnej w kraju i za granicą

Paulina Czarnek
O sporcie i sportowcach we współczesnych polskich reportażach radiowych

Agnieszka Garcarek
Informacje sportowe w radiu komercyjnym. Analiza oferty RMF FM, Radia Zet oraz TOK FM

Anna Gębalska
Społeczny i etyczny wymiar sportu w mediach i kulturze popularnej. Szanse i potencjalne zagrożenia w dobie etosu ponowoczesności

Grzegorz Gielniewski
E-sport - analiza zjawiska i perspektywy rozwoju

Bartosz Głowacki
Reklama i dziennikarstwo sportowe a etyka - granice prywatności

Anna Górecka
Gracze, kibice i cały ten kram w krzywym zwierciadle

Alina Gut
Adam Małysz. Jak blacharz dekarz stał się idolem medialnym?

Patryk Iwańczyk
Wyznaczniki gatunkowe felietonu na przykładzie Sytuacji podbramkowych Janusza Atlasa

Krzysztof Jajko
Z ringu na ekran. Kilka słów o audiowizualnych reprezentacjach boksu

Tomasz Janus
Wartości w życiu aktywnych kibiców piłkarskich

Daria Jaranowska
Drużyna narodowa polskich siatkarzy w świetle kamery.
Pamięci Arkadiusza Gołasia

Anna Jaroszyńska
Rola mediów w popularyzacji tańca towarzyskiego

Jan Jaroszyński
Sport jako wyzwanie dla edukacji medialnej

Ewelina Kancik
Zmitologizowany obraz sportowców w reklamach

Mariusz Koper
"Turku, kończ ten mecz!". O mówionej odmianie języka dziennikarzy sportowych raz jeszcze

Bartosz Krefta
Sukces sportowy jako element budowania wizerunku współczesnego polityka w Polsce

Kamila Kwasik
Sebastian Świderski - człowiek, siatkarz, trener

Aleksandra Leszczyńska
Szprycujący się koksiarze przyłapani na dopingu. Obraz zjawiska dopingu w sporcie w polskiej prasie na przykładzie tekstów z "Gazety Wyborczej" i "Przeglądu Sportowego"

Ariel Lisowski
Pierwsza polska relacja z Igrzysk Olimpijskich - Sztokholm 1912

Grzegorz Łęcicki
Dylematy moralne i egzystencjalne w polskich filmach fabularnych o tematyce sportowej

Michał Małek
Działalność medialna Polskiego Komitetu Olimpijskiego

Anna Modzelewska
Sportowiec jako celebryta na tle kultury tabloidów

Agnieszka Morzy
Sport w tabloidzie

Małgorzata Pasik, Dorota Kwiatkowska, Andrzej Pokrywka
Doping w sporcie i doping oczami mediów - próba charakterystyki zjawiska

Katarzyna Pawlak
Sport w mediach a aktywność fizyczna Polaków

Marek Przybylski
Sporty jeździeckie w mediach II Rzeczpospolitej

Anna Pycka
Przepis na sukces - pierwsza dekada "Przeglądu Sportowego"

Joanna Sosnowska
Sportowcy i dziennikarze sportowi w telewizyjnych kampaniach społecznych

Justyna Soszka
Społeczna odpowiedzialność Lecha Poznań w percepcji jego kibiców

Przemysław Szews
Felieton sportowy w prasie i internecie

Magdalena Wojtoń
Sport jako element kultury popularnej

Krystian Zawadzki
Sprzedaż praw telewizyjnych jako kluczowe źródło przychodów wielkoformatowych imprez sportowych

Biogramy


540 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022