ksiazki24h.pl
wprowad¼ w³asne kryteria wyszukiwania ksi±¿ek: (jak szukaæ?)
Twój koszyk:   1 egz. / 53.59 50,91   zamówienie wysy³kowe >>>
Strona g³ówna > opis ksi±¿ki

MEDIA W ANALOGOWYM I CYFROWYM ¦WIECIE


ADAMSKI A.

wydawnictwo: ELIPSA , rok wydania 2012, wydanie I

cena netto: 53.59 Twoja cena  50,91 z³ + 5% vat - dodaj do koszyka

Media w analogowym i cyfrowym ¶wiecie

Wp³yw cyfrowej rewolucji na rekonfiguracjê komunikacji spo³ecznej


Niniejsza monografia sk³ada siê zatem z sze¶ciu rozdzia³ów. Pierwszy po¶wiêcony jest szeroko pojmowanym aspektom funkcjonowania Internetu, zarówno pod k±tem jego historii i przemian, jak i kontroluj±cych go instytucji. Nie sposób by³o równie¿ pomin±æ kwestii obowi±zywania prawa w Internecie, w tym równie¿ -jak¿e aktualnej! - sprawy ACTA. Poruszono tak¿e - rzadko przywo³ywan± - sprawê archiwizacji zasobów Internetu.


Wstêp

1.Internet i komputery - historia, funkcjonowanie, oddzia³ywanie
1.1.Od liczyd³a do Globalnej Sieci. Historia i funkcjonowanie komputerów i Internetu
1.2.Przesy³anie bitów zamiast transportu atomów. Digitalizacja, cyberprzestrzeñ i rzeczywisto¶æ wirtualna
1.2.1.Rzeczpospolita zerojedynkowa, czyli meandry cyfryzacji
1.2.2.Cyberprzestrzeñ i rzeczywisto¶æ wirtualna, czyli o metageografii nowego ¶wiata
1.3.Ró¿ne aspekty funkcjonowania i regulacji Internetu
1.3.1.Kontrolerzy i gatekeeperzy Internetu
1.3.1.1.W³adcy domen, czyli kto rz±dzi Internetem?
1.3.1.2.Filtrowanie Internetu, czyli potêga wyszukiwarek
1.3.2.Internet a prawo - pytania i wyzwania
1.3.2.1.Romantyczni kowboje kontra nudni prawnicy - czy w Internecie obowi±zuje prawo?
1.3.2.2.W³asno¶æ i prywatno¶æ - spór o ACTA
1.3.3.(Nie)trwa³o¶æ internetowych publikacji, czyli archiwizacja zasobów Sieci

2.Internet jako nowa forma komunikacji: szansê i niebezpieczeñstwa
2.1.Internet - tradycyjne medium czy interaktywne metamedium?
2.1.1."Internet" czy "internet"?
2.1.2.Czy Internet to "medium"?
2.1.3.Interaktywno¶æ komunikacji internetowej
2.2.Zmieniaj±ce siê oblicze mediów i dziennikarstwa: nowe media, Web 2.0, social media, dziennikarstwo obywatelskie
2.2.1.Nowe media. Nowe, czyli jakie?
2.2.2.Web 2.0 i social media, czyli wszyscy o wszystkim ze wszystkimi
2.2.2.1.Web 2.0 - rzeczywisto¶æ czy kolejny mit?
2.2.2.2.Informacja to podstawa, czyli o mediach spo³eczno¶ciowych
2.2.2.3.Przysz³o¶æ mediów spo³eczno¶ciowych
2.2.3.B³ogi i dziennikarstwo obywatelskie: nowe formy dziennikarstwa
2.3.Blaski i cienie Internetu i nowych mediów, czyli o konieczno¶ci etycznej i aksjologicznej refleksji nad technik±
2.3.1.Technika - czy na pewno neutralna etycznie?
2.3.2.Refleksja aksjologiczno-etyczno-moralna nad technik± i postêpem - propozycja Ko¶cio³a katolickiego
2.3.3.Ciemne strony Internetu

3.Konwergencja mediów i jej konsekwencje
3.1.Konwergencja mediów i jej konteksty
3.2.Obszary konwergencji mediów
3.2.1.P³aszczyzna technologiczna
3.2.1.1.Konwergencja urz±dzeñ
3.2.1.2.Konwergencja rozwi±zañ
3.2.1.3.Konwergencja sieciowa
3.2.2.Konwergencja ekonomiczna
3.2.2.1.Konwergencja rynkowa i regulacyjna
3.2.2.2.Konwergencja korporacyjna
3.2.3.Konwergencja za warto¶ci
3.3.Konwergencja a spo³eczeñstwo informacyjne i globalizacja
3.3.1.Informacja i sieciowo¶æ a zmiany spo³eczne
3.3.2.¦wiat skompresowany, czyli o globalizacji

4.Prasa drukowana w obliczu wielkich przemian
4.1.Prasa - historia, pojêcie, rodzaje i funkcje
4.1.1.Krótka historia rozwoju prasy drukowanej
4.1.2.Natura, cechy i podzia³y prasy
4.1.3.Funkcje prasy
4.2.Prasa: ¶mieræ czy nowe ¿ycie? Wielka wêdrówka z papieru na ekran
4.2.1.Prasa w Sieci
4.2.1.1.Historia prasy internetowej na ¶wiecie i w Polsce
4.2.1.2.Strona WWW czy e-wydanie?
4.2.1.3.Artyku³ prasowy a artyku³ internetowy
4.2.2.Tablety i e-czytniki szans± na przetrwanie prasy?
4.3.Przysz³o¶æ prasy
4.3.1.Spór o ¶mieræ druku
4.3.2.Czy zbli¿a siê koniec darmowych tre¶ci w Internecie?

5.Radio i telewizja w ¶wiecie analogowym
5.1.Radio i jego historia
5.2.Historia telewizji
5.3.Radiofonia i telewizja - trudno¶ci z definicj± i cechy wspólne
5.4.Radio: jak zmieni³o ¶wiat? Natura radia i sposób przekazu
5.5.Od paleotelewizji do hipertelewizji. Natura telewizji i jej przemiany
5.5.1.Podstawowe cechy telewizji i jej jêzyka
5.5.2.Od zimnej paleotelewizji do gor±cej hipertelewizji
5.5.3.Telewizja jako ¼ród³o informacji i rozrywki oraz no¶nik reklamy

6.Radio i telewizja: w obliczu konwergencji i digitalizacji
6.1.Telewizja w cyfrowym ¶wiecie
6.1.1.Nowe ¶rodowisko, nowe mo¿liwo¶ci
6.1.2.Cyfryzacja telewizji naziemnej
6.1.3.Telewizja w Internecie
6.2.Radio w cyfrowym ¶wiecie
6.2.1.Cyfryzacja radia: pytania, w±tpliwo¶ci, mo¿liwe scenariusze.
6.2.2.Radio tradycyjne a radio internetowe
6.2.3.Cyfryzacja naziemnych stacji radiowych

Zakoñczenie

Bibliografia
¬ród³a (akty prawne, orzeczenia s±dów i dokumenty urzêdowe)
Materia³y drukowane
Opracowania
Artyku³y prasowe
Publikacje internetowe (netografia)
Opracowania
Informacje, artyku³y publicystyczne, wpisy na blogach i inne publikacje

O Autorze


409 stron, B5, oprawa miêkka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytu³ polskojêzyczny lub anglojêzyczny jest aktualnie na pó³ce ksiêgarni.

 
Wszelkie prawa zastrze¿one PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022