ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MEDIA WOBEC ŚMIERCI TOM 1


KWASIK K. JAROSZYŃSKI J. ŁĘCICKI G. RED.

wydawnictwo: ELIPSA , rok wydania 2012, wydanie I

cena netto: 49.75 Twoja cena  47,26 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Media wobec śmierci, tom 1


Parafrazując znane powiedzenie, odnoszące się pierwotnie do prasy, można powiedzieć, że nic tak nie ożywia przekazu medialnego jak trup...

W dobie komercjalizacji mass mediów oraz traktowania informacji wyłącznie w kategorii towaru i zysku, sensacja oraz rozrywka stały się swoistym paradygmatem wszelkich przekazów medialnych1. W świecie mediów, jak i w innych wymiarach rzeczywistości, dokonuje się obecnie zmaganie między - najogólniej mówiąc - dwoma koncepcjami dziennikarstwa oraz przekazu medialnego. Pierwsza, inspirowana w decydującej mierze przez chrześcijańską etykę i hierarchię wartości wynikających z Dekalogu oraz ideałów Ewangelii, za fundamentalne przesianie odnoszące się do mediów uważa prawdę, dobro i piękno2; zdobywanie i przekazywanie informacji służyć powinno człowiekowi, który ma prawo do prawdy, oraz dobru wspólnemu, by społeczeństwo, zwłaszcza w procesie globalizacji, poszukiwało dróg jedności i tworzenia wspólnoty ogólnoludzkiej. Swoistym przeciwieństwem tak pojmowanych fundamentów dziennikarstwa oraz przekazu medialnego jest sprowadzenie ich wyłącznie do poziomu przedsięwzięć biznesowych.

Łącząca się z wymiarem sensacyjnym problematyka śmierci - tak realnej, jak i fikcyjnej, będącej najczęściej elementem filmów i seriali - stanowi jeden z najczęstszych tematów newsów i czołówek gazet oraz radiowych, telewizyjnych i internetowych serwisów informacyjnych. Katastrofy, spektakularne wypadki, klęski żywiołowe, zabójstwa determinują dobór informacji oraz sposoby jej przekazywania. Śmierć poprzez częstą obecność w mediach stała się stałym, żeby nie powiedzieć: codziennym, powszednim elementem aktualnej rzeczywistości; przyczyniła się do tego również swoista rola śmierci jako istotnego (niemal nieodłącznego) elementu kultury popularnej. Sceny zbrodni, zabójstw czynią ze śmierci swoiste widowisko; pozbawiają śmierć jej naturalnego wymiaru wielkiej tragedii i ogromnego dramat


Grzegorz Łęcicki -Wstęp

I.Prasa

Magdalena Mateja - Ikonografia żałoby narodowej 2010 (na przykładzie polskiej prasy)
Łukasz Kałużny - Śmierć polskich żołnierzy w Iraku. Analiza doniesień prasowych z lat 2003-2007
Kamila Matysiak - Jak przywrócić śmierć do życia? O próbie przełamania tabu śmierci na łamach prasy na przykładzie akcji Gazety Wyborczej
Łukasz Scheffs - Socjotechnika "śmierci" wg Jarosława Kaczyńskiego Wiedza potoczna a wiedza naukowa o istocie pojęcia
Paulina Olechowska - Wszyscy jesteśmy niewolnikami. Motyw śmierci w relacjach reporterów "Gazety Wyborczej"
Radosław Aksamit - Przegląd sposobów przedstawiania śmierci w prasie młodzieżowej i studenckiej

II.Fotografia i prasa

Damian Guzek - Śmierć na łamach "Tygodnika Powszechnego"
Marek Przybylski - Publiczna egzekucja Arthura Greisera w poznańskiej prasie
Hanna Karp - Gdy umierają dziennikarskie sumienia... Śmierć Anny Politkowskiej na łamach opiniotwórczej prasy w Polsce .
Piotr Skudrzyk - Żeby obraz śmierci nie paraliżował życia Idealizowanie zmarłego

III.Internet, radio, prasa

Katarzyna Czajkowska - Autocenzura albo śmierć - dziennikarstwo i wolność słowa w Meksyku w 2010 r. Blog del Narco - przełamywanie tabu czy promocja przestępczości?
Agnieszka Garcarek - Obraz śmierci w serwisach informacyjnych i audycjach publicystycznych radia RMF FM w dniach 10-24.04.2010 r....
Anna Musialik-Chmiel - Medialne rekolekcje (2-8 kwietnia 2005 r.)
Magdalena Hodalska - Metafory śmierci w prasie na przykładzie publikacji z kwietnia 2005 i 2010 r
Paulina Czamek - "Umieranie" w dźwiękowej przestrzeni reportażu radiowego
Anna Maćkowiak - Na granicy światów, czyli "życie po życiu" w słuchowisku Marka Baczewskiego Nie używaj tego ognia
Krzysztof Flasiński - "Mój sąsiad nie żyje" - prezentacja tragicznych wydarzeń w mediach lokalnych na przykładzie tygodnika lokalnego "MM Moje Miasto Szczecin"

IV.Reklama i telewizja

Barbara Wolek-Kocur- Eros i Tanatos w służbie reklamy
Tomira Chmielewska-Ignatowicz - Wpływ seriali TV na postrzeganie zagadnienia śmieci
Anna Gębalska - Śmierć partnerką telewizji. Obraz śmierci na szklanym ekranie w wybranych przykładach
Grzegorz Kazberuk - Dokumentalne (tele)wizje śmierci
Paulina Świtała - Reklamowe gry i zabawy ze śmiercią
Diana Karwowska - Pokażę Ci, jak się (nie) umiera. Śmierć w reklamie komercyjnej

V.Socjologia i muzyka

Ewelina Kancik - Problematyka śmierci na życzenie w Internecie
Marta Jarosz - Marketing śmierci
Paweł Gregorczyk - Death metal - motyw śmierci w wybranej polskiej prasie muzycznej
Agnieszka Kulej - Śmierć - współczesny celebryta?

Biogramy


367 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022