|
UWODZICIELE MECHANIZMY I TAKTYKI UWODZICIELSKIE W ŻYCIU CODZIENNYM
KĘSICKA K. / MARKETINGU ORAZ POLITYCE wydawnictwo: ELIPSA , rok wydania 2010, wydanie I cena netto: 33.20 Twoja cena 31,54 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Uwodziciele.
Mechanizmy i taktyki uwodzicielskie w życiu codziennym,
marketingu oraz polityce
Napisany z panoramicznym zgoła rozmachem, z dociekliwością i krytycznym dystansem
katalog przejawów uwodzenia w stosunkach między ludźmi - od sfery życia codziennego i
kontaktów intymnych, poprzez oddziaływania na konsumentów w reklamie, promocji i w
bezpośredniej styczności sprzedawcy z klientem, po sferę politycznej kokieterii i
szarlatanerii.
Autorka wykazuje - na podstawie analizy porównawczej tych tak z pozoru różnych
oddziaływań - jaki jest ich wspólny mianownik, jaka jest istota uwodzenia w ogóle.
Przy tym uświadamia, że uwodzenie jest czymś więcej niż "niewinne" kuszenie
(nęcenie, wabienie rozmaitymi atrakcjami czy korzyściami, często złudnymi), że jest
daleko idącym, niebezpiecznym dla adresatów mentalnym, uczuciowym i egzystencjalnym
uzależnieniem, utratą samokontroli i samodzielności. Obraz zjawiska dopełnia celna
charakterystyka psychologii uwodzicieli oraz uwodzonych (powodów ich podatności)
tudzież typowych okazji dla takiego wpływu.
z recenzji prof. dr hab. Mirosława Karwata
Wprowadzenie
Rozdział I. POJĘCIE UWODZENIA
1. Etymologia słów "uwodzić", "uwieść"
2. Słownikowe definicje terminu "uwodzić"
3. Słownikowe charakterystyki określeń
"uwodzicielski","uwodzicielsko"
4. Określenia słownikowe osób uwodzących
5. Synonimy terminu "uwodzić"
6. Kuszenie - kluczowe narzędzie uwodzenia
7. Trójskładnikowy model uwodzenia
Rozdział II. UWODZENIE W ŻYCIU CODZIENNYM
8. Psychologiczne aspekty uwodzenia
8.1. Narcyzm
8.2. Seksoholizm
8.3. Psychologia obiektu oddziaływań uwodzicielskich
8.4. Neurolingwistyczny mechanizm uwodzenia
9. Atrakcyjność fizyczna, jako atut uwodziciela
10. Kłusownictwo seksualne
11. Makiawelizm seksualny, czyli perfidia w uwodzeniu
12. Strategie uwodzenia kobiet i mężczyzn
Rozdział III. UWODZENIE W MARKETINGU I REKLAMIE
13. Manipulacyjne sterowanie podświadomością konsumenta
13.1. Uwodzenie klientów za pomocą aromamarketingu
14. Marketingowi uwodziciele - specjaliści od wodzenia na pokuszenie
15. Uwodzicielskie oddziaływanie w marketingu i reklamie - perswazja czy manipulacja?
16. Erotyczne manipulacje nagością i seksualnością w reklamie
16.1. Reklamy szminek Hydra Lustre Lipstick Estee Lauder: uwodzenie konsumenta
17. Tajniki uwodzicielskich form sprzedaży bezpośredniej oraz akwizycji
Rozdział IV. UWODZICIELSKIE METODY I TAKTYKI W POLITYCE
18. Polityczne sterowanie masami
18.1. Specyfika uwodzenia w reżimach demokratycznych oraz totalitarnych
18.2. Syndrom grupowego uwiedzenia
19. Charyzmatyczni liderzy jako uwodziciele polityczni
20. Jak uwodzą nas politycy, czyli manipulacje przedwyborcze
21. Wzbudzanie zaufania wyborców - obietnice,pochlebstwa, kokieteria
22. Kłamstwa publiczne w celu uwodzenia
22.1. Uwodzicielski "Czarny PR"
Rozdział V. SPOŁECZNE OKOLICZNOŚCI ZASTOSOWANIA METOD UWODZICIELSKICH W ŻYCIU
CODZIENNYM, MARKETINGU I POLITYCE
23. Dlaczego ludzie i media uwodzą?
24. Wpływ stosowania metod uwodzicielskich na życie społeczne i polityczne
25. Społeczne i polityczne skutki uwodzenia
26. Taktyki obrony przed społecznym i politycznym uwodzeniem
Podsumowanie
Bibliografia
Aneksy
192 strony, A 5,oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|