ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 59.00 56,05   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ


SIDOR-RZĄDKOWSKA M.

wydawnictwo: WOTERS KLUWER , rok wydania 2013, wydanie I

cena netto: 59.00 Twoja cena  56,05 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej

Ocena i rozwój członków korpusu służby cywilnej


W książce zaprezentowano uwarunkowania prawne oraz aktualny stan wiedzy na temat nowoczesnego HR. Szczegółowo omówiono w niej m.in.:

  • specyfikę zarządzania zasobami ludzkimi w administracji publicznej,

  • pojecie służby cywilnej,

  • system ocen okresowych w korpusie służby cywilnej,

  • zagadnienia tworzenia indywidualnych programów rozwoju zawodowego (IPRZ),

  • metody wspierania rozwoju zawodowego, w tym szkolenia wewnętrzne i zewnętrzne, e-learning, coaching, mentoring, samodoskonalenie pracowników,

  • problematykę zarządzania kompetencjami,

  • standardy zarządzania zasobami ludzkimi w służbie cywilnej.

 

Ważną częścią książki są studia przypadków - przykłady dobrych praktyk pochodzące z Urzędu Komunikacji Elektronicznej, Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego, Głównego Urzędu Statystycznego oraz Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego.


Wstęp

Rozdział 1. Specyfika zarządzania zasobami ludzkimi w administracji publicznej
Pojęcie administracji publicznej
Pojęcie służby cywilnej
Tradycyjny model administracji a nowe zarządzanie publiczne
Praca w administracji publicznej a praca w sektorze przedsiębiorstw
Standardy zarządzania zasobami ludzkimi w służbie cywilnej

Rozdział 2. System ocen okresowych członków korpusu służby cywilnej
Podstawy prawne systemu ocen okresowych
Ocena okresowa w świetle nowoczesnych koncepcji zarządzania kapitałem ludzkim
Przygotowanie do wdrożenia systemu ocen
Częstotliwość oceny
Kryteria oceny
Metoda oceny
Skala ocen

Rozdział 3. Prowadzenie rozmów oceniających
Przygotowanie do rozmowy
Kwestia samooceny
Rozmowa a wypełnianie formularza oceny
Zasady prowadzenia rozmów oceniających
Przekazywanie informacji pozytywnych
Formułowanie konstruktywnych uwag krytycznych

Rozdział 4. Pojęcie i istota rozwoju zawodowego
Rozwój zawodowy - perspektywa jednostki
Podział życia zawodowego na etapy
Predyspozycje zawodowe jednostki
Miejsce pracy w hierarchii wartości życiowych
Struktura motywów związanych z pracą zawodową
Typologia mechanizmów rozwoju zawodowego
Rozwój zawodowy - perspektywa organizacji
Analiza potencjału zawodowego pracowników
Wspieranie rozwoju wiedzy i umiejętności pracowników
Rekrutacja wewnętrzna jako działanie wspierające rozwój zawodowy pracowników
Rekrutacja wewnętrzna (nabór wewnętrzny) w służbie cywilnej

Rozdział 5. Indywidualne programy rozwoju zawodowego (IPRZ) jako podstawa działań rozwojowych w korpusie służby cywilnej
Procedura tworzenia IPRZ
Podmioty uczestniczące w procesie ustalania i realizacji IPRZ - role i zadania każdego z nich
Pracownik (członek korpusu służby cywilnej)
Bezpośredni przełożony
Dział personalny
Najwyższe kierownictwo

Rozdział 6. Formy rozwoju możliwe do zastosowania w ramach IPRZ
Szkolenia
E-learning
Coaching
Mentoring
Samodoskonalenie
Program szkoleń wewnętrznych
Miniporadnik trenera wewnętrznego
Jak zapanować nad tremą?
Jak się ubrać?
Jak zadbać o tzw. mowę ciała?

Rozdział 7. Zarządzanie kompetencjami a rozwój zawodowy pracowników
Czym są kompetencje?
Pojęcie zarządzania kompetencjami
Wdrożenie systemu zarządzania kompetencjami
Metody oceny kompetencji pracowników
Tradycyjna ocena okresowa
Ocena 360 stopni
Testy
Development Center (centrum rozwoju, ośrodek rozwoju, DC)

STUDIA PRZYPADKÓW

I. Wdrażanie indywidualnych programów rozwoju zawodowego (IPRZ) - doświadczenia Urzędu Komunikacji Elektronicznej
Mariusz Czyżak, Joanna Kencler

II. System szkoleń wewnętrznych - doświadczenia Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie
Kamil Mroczka

III. Model kompetencyjny jako narzędzie integracji procesów HR w urzędzie - doświadczenia Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach
Zuzanna Bartczak, Katarzyna Śliwa-Szajor

IV. Development Center - doświadczenia Głównego Urzędu Statystycznego
Emilia Andrzejczak, Renata Piaskowska

Bibliografia

Indeks


252 strony, A5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022