ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

INNOWACJE I JAKOŚĆ W ZARZĄDZANIU ORGANIZACJAMI


WIŚNIEWSKA J. JANASZ K. RED.

wydawnictwo: CEDEWU , rok wydania 2013, wydanie I

cena netto: 54.90 Twoja cena  52,16 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Innowacje i jakość w zarządzaniu organizacjami


W aktualnych realiach gospodarczych o efektach i przyszłych możliwościach rozwojowych każdej organizacji decydują w znacznej mierze charakter i intensywność różnorodnych przedsięwzięć innowacyjnych dostosowujących zachowanie organizacji do wymogów globalnego rynku oraz stanu, struktury, złożoności i dynamiki ich otoczenia. Niezmiernie ważnym aspektem funkcjonowania organizacji jest zarządzanie przez jakość, w której powinni brać udział wszyscy członkowie organizacji, ponieważ tylko wtedy można kształtować jakość i kierować określone działania na osiągnięcie długofalowego sukcesu. Należy stwierdzić, że dla podmiotu gospodarującego strategiczne znaczenie mają procesy zarządzania jakością oraz zarządzania innowacjami, które są składowymi ogólnej (globalnej) strategii, obejmującej inne dziedziny jego działania.

Istotnym elementem zarządzania przedsiębiorstwem są działania modyfikacyjne, których celem jest ciągłe usprawnianie jakości i wprowadzanie innowacji. Bardzo ważne staje się zrozumienie określonych współzależności i różnic występujących w procesie tych zmian, co wymaga podejścia integralnego. Zapotrzebowaniu temu wychodzi naprzeciw recenzowane opracowanie, napisane przez pracowników Uniwersytetu Szczecińskiego, pod redakcją naukową dr hab. prof. US Joanny Wiśniewskiej i dr. hab. prof. US Krzysztofa Janasza. Stanowi ono wartościowe studium teoretyczno-metodyczno-poznawcze przedstawiające zagadnienia innowacyjności i jakości polskich organizacji w sektorach przemysłowym oraz usługowym w przekrojach lokalnym (regionalnym) i ogólnopolskim.


Wstęp

Rozdział 1
Innowacyjność i jakość - wyzwania współczesnych organizacji - Joanna Wiśniewska
1.1. Strategiczny wymiar innowacji i jakości w gospodarce Unii Europejskiej
1.2. Jakość i innowacje jako źródła przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw
1.3. Komplementarność jakości i innowacji w organizacji

Rozdział 2
Wiedza w procesie innowacyjnym organizacji - Władysław Janasz
2.1. Pojęcie wiedzy jako zasobu organizacji
2.2. Warunki rozwoju kreatywnej i innowacyjnej organizacji
2.3. Modele zarządzania wiedzą
2.4. Zdolność organizacji do tworzenia i absorpcji wiedzy
2.5. Restrukturyzacja kreatywna
2.6. Zarządzanie wiedzą w procesie innowacji

Rozdział 3
System transferu technologii i komercjalizacji wiedzy w Polsce - Roman Tylżanowski
3.1. Istota transferu technologii i komercjalizacji wiedzy
3.2. Stymulatory w systemie transferu technologii i komercjalizacji wiedzy
3.3. Bariery w systemie transferu technologii i komercjalizacji wiedzy

Rozdział 4
System zarządzania jakością w organizacji i jego certyfikacja - Marian Gołębiowski
4.1. Pojęcie i ewolucja zarządzania jakością
4.2. System zarządzania jakością według ISO 9001:2008
4.3. Certyfikacja systemu zarządzania jakością

Rozdział 5
Podnoszenie poziomu innowacyjności organizacji za pomocą metod i zasad projakościowych - Katarzyna Kozioł-Nadolna
5.1. Kaizen jako filozofia ciągłego doskonalenia
5.2. Metody kształtowania jakości w przedsiębiorstwie
5.3. Wybrane zasady i systemy projakościowe

Rozdział 6
Zarządzanie projektem innowacyjnym i jakościowym w organizacji - Krzysztof Janasz
6.1. Charakterystyka zarządzania projektami innowacyjnymi
6.2. Etapy zarządzania projektami innowacyjnymi i jakościowymi
6.3. Standardowe metody oceny projektów w organizacji
6.4. Znaczenie (zapewnienie) jakości w zarządzaniu projektem innowacyjnym
6.5. Ryzyko w zarządzaniu projektami innowacyjnymi i jakościowymi

Rozdział 7
Kapitał w finansowaniu działalności innowacyjnej w organizacji - Krzysztof Janasz
7.1. Koncepcja kapitału w finansowaniu innowacji
7.2. Uwarunkowania finansowania projektów innowacyjnych w organizacji
7.3. Formy i modele finansowania działalności innowacyjnej

Rozdział 8
Działalność innowacyjna w przedsiębiorstwach przemysłowych w województwie zchodniopomorskim - wybrane charakterystyki - Katarzyna Szopik-Depczyńska
8.1. Charakterystyka województwa
8.2. Podstawowe charakterystyki przedsiębiorstw przemysłowych województwa zachodniopomorskiego prowadzących działalność innowacyjną
8.3. Procesy kooperacji przedsiębiorstw przemysłowych województwa zachodniopomorskiego prowadzących działalności innowacyjną

Rozdział 9
Zarządzanie jakością w przedsiębiorstwach usługowych - Anna Bielawa
9.1. Istota jakości w usługach
9.2. Jakość usług w sektorze turystycznym
9.3. Jakość usług w opiece zdrowotnej
9.4. Jakość usług w sektorze motoryzacyjnym

Rozdział 10
Standardy jakości w bankach - Katarzyna Szopik-Depczyńska
10.1. Specyfika usług bankowych
10.2. Znaczenie klienta a jakość usług bankowych
10.3. Standardy bezpośredniej obsługi klienta
10.4. Rola personelu w kreowaniu jakości
10.5. Modele zachowań w bankach

Bibliografia

Netografia

Spis tabel

Spis rysunków


256 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022