|
MARKETING DOŚWIADCZEŃ
BOGUSZEWICZ-KREFT M. wydawnictwo: CEDEWU , rok wydania 2013, wydanie II cena netto: 66.30 Twoja cena 62,99 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Marketing doświadczeń
Jak poruszyć zmysły, zaangażować emocje, zdobyć lojalność klientów?
Przeciętność, bylejakość i banał stały się w marketingu normą. Jego
skuteczność jest niewielka, jego przejawy wywołują znudzenie i irytację. Wątpliwa
jakość przynosi wątpliwą skuteczność. Marketing w praktyce stał się fasadowy,
nieudolnie stosowany i nastawiony na szybkie zyski.
Ma on niewiele do zaoferowania rosnącej rzeszy konsumentów:
- o szybko zmieniających się wymaganiach,
- pragnących przeżyć swoje życie w sposób pełny, elastyczny i zróżnicowany,
- dla których konsumpcja dóbr staje się drugorzędna, ważne natomiast jest
osiągnięcie pożądanego stylu życia i osobistego rozwoju.
W rezultacie, pomimo ogromnego dorobku naukowego marketingu i zorientowanej na
zaspokajanie potrzeb klienta retoryki dominującej w przedsiębiorstwach, w opinii
konsumentów na rynku dominują przeciętne produkty materialne i usługi. O takiej
ofercie klienci, nawet jeżeli nie mają do niej zastrzeżeń, szybko zapominają i nie
wpływa ona na wzrost ich lojalności.
To olbrzymie wyzwanie na miarę powstania nowego paradygmatu marketingu - doświadczenia.
Nigdy bowiem jeszcze wiedza psychologii, socjologii i antropologii kultury nie była tak
bliska i potrzebna ludziom marketingu.
W marketingu doświadczeń:
- oddziałuje się na zmysły, emocje i intelekt konsumentów,
- traktuje się klienta jako aktywnego współtwórcę wartości,
- stosuje nowatorskie metody zarządcze.
Pokazane w tej - pionierskiej na polskim rynku - książce przykłady marketingu
doświadczeń wyznaczają nowy jakościowo standard oferowanej wartości dla klienta.
Szpitale Plantree, nowatorstwo parków tematycznych Disney'a, na których menedżerowie w
Stanach Zjednoczonych uczą się nowych rozwiązań, sieć wypożyczalni samochodów Avis
i wiele innych ilustrują wielką marketingową zmianę.
Wprowadzenie
Rozdział 1
Doświadczenie jako propozycja wartości dla klienta w przedsiębiorstwach
usługowych
1.1. Tradycyjne sposoby oddziaływania na klienta w marketingu usług
1.1.1. Istota i szczególne cechy usług
1.1.2. Klasyfikacja usług
1.1.3. Specyfika marketingu usług
1.2. Doświadczenie - nowy paradygmat marketingu
1.3. Istota i komponenty doświadczenia
Rozdział 2
Emocje i inne stany afektywne jako kluczowy element doświadczenia
2.1. Istota i funkcje emocji
2.2. Klasyfikacja i rodzaje emocji
2.3. Czynniki wpływające na emocje
2.4. Funkcjonowanie emocji
2.5. Emocje a inne stany afektywne
Rozdział 3
Wybrane zagadnienia związane z kreowaniem doświadczenia
3.1. Asymetria zależności pomiędzy usługodawcą a usługobiorcą
3.2. Sytuacja błędu w usłudze
Rozdział 4
Kreowanie doświadczeń zapadających w pamięć
4.1. Proces zarządzania doświadczeniem
4.2. Uczestnicy i elementy doświadczenia
4.2.1. Pracownicy jako kluczowi uczestnicy tworzenia doświadczenia
4.2.1.1. Znaczenie i rola pracowników
4.2.1.2. Zarządzanie pracownikami
4.2.2. Klienci - współtwórcy doświadczenia
4.2.3. Proces świadczenia usługi
4.2.4. Aspekty fizyczne jako element doświadczenia
Rozdział 5
Zarządzanie marketingiem doświadczeń w praktyce - przykłady aplikacji
5.1. Obszary zastosowania marketingu doświadczeń
5.2. Studia przypadków
5.2.1. Disney
5.2.2. Avis
5.2.3. Starbucks
5.2.4. Planetree
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tablic
302 strony, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|