Marketing polityczny.
Doświadczenia polskie
"Niniejsza książka składa się z czterech części podstawowych, w których
umieszczono łącznie 33 teksty. Ich autorami są badacze zjawisk i procesów społecznych
z całej Polski. Nie chodzi w tym stwierdzeniu, że mamy do czynienia z kompletną
prezentacją stanowisk wszystkich ośrodków naukowych, a jedynie różnorodnością
podejścia do zagadnień marketingu, i to w sensie teoriopoznawczym, i to - bardziej
doświadczalnym (zakotwiczonym w praktyce politycznej)."
Fragment Wprowadzenia
Wprowadzenie
CZĘŚĆ I
MARKETING W KAMPANIACH WYBORCZYCH. NARZĘDZIA I USTALENIA METODOLOGICZNE
Robert Wiszniowski
W oparach polskiego marketingu politycznego. Uwagi niezręczne
Agnieszka Kasińska-Metryka
Dokąd zmierza marketing polityczny? Bariery i możliwości
Marek Sempach
Klasyczny marketing mix w wymiarze rynku politycznego
Mateusz Żukowski
Geneza i rozwój koncepcji organizacji kampanii wyborczych
Marcin Gacek
Od marketingu politycznego do "polityki sondażowej" Analiza w
perspektywie socjologicznej
Rafał Klepka
Polityczny rebranding - kameleonizm jako narzędzie marketingu politycznego
Radosław Marzęcki
Społeczne funkcje marketingu zorientowanego na konflikt
Grzegorz Kowalik
Znaczenie mediów społecznościowych w marketingu politycznym
Karolina Pałka, Urszula Wasińska
Mediokracja czy demokracja? Rola mediów w komunikowaniu politycznym
CZĘŚĆ II
OD MARKETINGU DO PR W KOMUNIKACJI POLITYCZNEJ
Teresa Sasińska-Klas
Ewolucja instrumentarium komunikacji politycznej (politycznego public relations i
marketingu politycznego)
Izabela Podobas
Polityczny PR i rola "marki" w kreowaniu wizerunku ugrupowań
politycznych
Kamila Młynarska, Bogumił Sobczyk
Etyka życia publicznego. Czarny PR jako narzędzie komunikowania politycznego
Paweł Jakubowski
Rola debaty telewizyjnej podczas kampanii wyborczej. Analiza technik erystycznych
wykorzystanych w starciu Jarosława Kaczyńskiego
z Donaldem Tuskiem w 2007 roku
Grzegorz Dorobek
Manipulacja z użyciem stereotypów
Jerzy Zalewski
Rola etykietyzacji w grze politycznej
Anna Halewicz
Cywilnoprawne mechanizmy ochrony wizerunku osób powszechnie znanych. Studium
prawno-politologiczne
Tomasz Goban-Klas
Gdzie są chłopcy z tamtych lat?" Analiza wizerunku medialnego na wybranych
przykładach
Andrzej Konrad Piasecki
Pośmiertne sukcesy propagandy PRL
Kinga Okrzesik-Faruga
Ewolucja prezydenckich kampanii wyborczych w Polsce na przykładzie kampanii z
1990, 2005 i 2010 roku
Iwona Nogaj, Anna Zieją
Kampanie negatywne w wyborach prezydenckich w Polsce w latach 1989-2011
Ewelina Kancik
Czego polscy kandydaci na prezydenta w 2010 roku nauczyli się od Baracka Obamy?
Kampanie wyborcze w Internecie
Tomasz Gajowniczek
Strony internetowe partii politycznych w trakcie wyborów - przykład Polski i
Wielkiej Brytanii
Anna Chebdowska, Michał Pierściński
Lapsusy słowne na przykładzie polskich polityków
Adrianna Tomczak
Kampania wyborcza do Senatu RP z listy bezpartyjnej na przykładzie Komitetu
"Obywatele do Senatu" ze szczególnym uwzględnieniem okręgu wałbrzyskiego.
Analiza strategiczna
Edward Olszewski
Wybrane aspekty kampanii wyborczej
Żaneta Krawczyk-Antońska
Polak na rozdrożu stoi, czyli przemiany elektoratów Platformy Obywatelskiej oraz
Prawa i Sprawiedliwości w perspektywie dekady wyborczej 2001-2011
CZĘŚĆ IV
LOKALNA SCENA WYBORCZA. GENERALIA I DETALE
Anna Szwed
Mediatyzacja polityki - kampania wyborcza na łamach tygodników opinii
Katarzyna Maciejewska-Mieszkowska
Skandal obyczajowy jako element kampanii wyborczej w mediach regionalnych. Analiza
przypadku
Ewelina Świątek
Wizerunek kandydatek politycznych w kampaniach samorządowych w Kępnie. Strategie
i zachowania wyborcze
Agnieszka Łukasik-Turecka
Lubelska samorządowa kampania wyborcza 2010 roku na łamach prasy lokalnej i
regionalnej
Krzysztof Mikołajewski
W cieniu wielkiej polityki. Marketing lokalny na przykładzie warszawskich
dzielnic
Arkadiusz Adamczyk
Etykietyzacja w unicestwiającym konflikcie politycznym na obszarze samorządu.
Przypadek Prezydenta Miasta Piotrków Trybunalski
576 stron, Format: 16x22,5 cm, oprawa miękka