ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 41.46 39,39   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PRZEŁOMY EDUKACYJNE DZIEDZICTWO POLSKIEJ TEORII I PRAKTYKI


SZULAKIEWICZ W. RED.

wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 41.46 Twoja cena  39,39 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Przełomy edukacyjne.

Dziedzictwo polskiej teorii i praktyki


Jest to książka podzielona na dwie części, w których pierwsza zatytułowana Światopoglądy i projekty edukacyjne przeszłości odnosi się przede wszystkim do minionej myśli pedagogicznej lub wzorów osobowych czy koncepcji i wizji programowych. Składa się na nią dziewięć opracowań uznanych polskich historyków wychowania. Część drugą recenzowanej pracy tworzy natomiast osiem opracowań poświęconych praktyce edukacyjnej – została ona zatytułowana Z kroniki sukcesów i niepowodzeń praktyki edukacyjnej. Także współautorów tej części należy uznać za znaczące postacie polskiej historii wychowania.

Z recenzji prof. dr. hab. Romana Tomaszewskiego


Władysława Szulakiewicz
Przedmowa: Tradycje pedagogicznych wyborów. Inspiracje poezją Adama Asnyka

Część I Światopoglądy i projekty edukacyjne przeszłości

Romuald Grzybowski
Dziedzictwo edukacyjne przeszłości: balast czy skarbnica wzorów?
Kalina Bartnicka
Przemiany idei uniwersytetu europejskiego w XVIII-XXI wieku
Krzysztof Jakubiak
Główne tendencje przemian w rodzinie i wychowaniu rodzinnym  w czasach nowożytnych
Stefania Walasek
Działacze społeczni i nauczyciele zaboru rosyjskiego wobec wyzwań edukacyjnych początków XX wieku
Czesław Kustra
Jadwigi Zamoyskiej (1831-1923) koncepcja wychowania przez pracę jako przykład polskiego feminizmu
Agnieszka Wałęga
Przywrócić polską oświatę. Zasługi Józefa Dietla w dziele repolonizacji szkolnictwa
Joanna Falkowska
Szkoła ostoją wychowania narodowego. Projekty myślicieli okresu autonomii galicyjskiej
Andrzej Szmyt
Tradycja szkoły Tadeusza Czackiego i Hugona Kołłątaja w Polsce Odrodzonej
Tomasz Maliszewski
Polska oświata dorosłych - wizje i spory u progu niepodległości
Wiesław Jamrożek
Postulaty i koncepcje edukacyjne uczestników polskich kongresów i zjazdów pedagogicznych do 1939 roku
Elwira Jolanta Kryńska
Rola wybitnych jednostek w wychowaniu patriotycznym w okresie indoktrynacji politycznej (1944-1956)

Część II Z kroniki sukcesów i niepowodzeń praktyki edukacyjne

Jan Ryś
Rola szkół wojskowych w momentach przełomowych dla narodu i państwa polskiego
Iwonna Michalska
Niepodległa Polska - nowe wyzwania. Czytelnictwo szkolne jako środek przeciwdziałania wtórnemu analfabetyzmowi w okresie międzywojennym
Grzegorz Michalski
Obraz kryzysu szkolnictwa powszechnego lat trzydziestych XX wieku w czasopismach organizacji nauczycielskich
Eleonora Sapia-Drewniak
W trudnej rzeczywistości edukacyjnej - oświata dorosłych na Ziemiach Odzyskanych
Ryszard Sieczka
Zmiany polityczne i ekonomiczne oraz ich wpływ na szkolnictwo zawodowe w Polsce po II wojnie światowej
Justyna Gulczyńska
Wpływ przełomu politycznego 1956 roku na funkcjonowanie szkoły średniej ogólnokształcącej
Elżbieta Gorloff
Wyższe szkoły nauczycielskie - ewolucja, przełom czy regres w systemie kształcenia nauczycieli?
Danuta Apanel
Przemiany w edukacji osób niepełnosprawnych w III Rzeczypospolitej Polskiej
Irena Szybiak
Kilka uwag o miejscu historii wychowania w programach kształcenia pedagogów: tradycje i współczesność


310 stron, Format: 16x22,5 cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022