|
PODSTAWY ODPOWIEDZIALNOŚCI SPOŁECZNEJ W ZARZĄDZANIU
ROK B. wydawnictwo: POLTEXT , rok wydania 2013, wydanie I cena netto: 65.80 Twoja cena 62,51 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Podstawy odpowiedzialności społecznej w zarządzaniu
Kolejne skandale w świecie biznesu, takie jak końskie mięso w wołowinie powodują,
że ezoteryczny wydawałoby się temat etyki w biznesie nie tylko nie zniknie z debat
publicznych, ale najpewniej zyska na znaczeniu. Oczywiście nie brakuje zwolenników
poglądu, że jedyną odpowiedzialnością firmy jest przynoszenie zysku właścicielowi.
Jednocześnie nie da się zlekceważyć argumentu, że każda działalność ekonomiczna
ma swój wymiar społeczny.
Istotną wartość książki stanowią zamieszczone w niej wyniki badań
przeprowadzonych w kilkunastu dużych firmach prowadzących działalność gospodarczą w
Polsce (GlaxoSmithKline, PKN Orlen, Budimex, Microsoft, Provident, Totalizator Sportowy,
Auchan, PwC).
"Wartą odnotowania i nie do przecenienia zaletą książki jest połączenie teorii
z praktyką biznesową. Zaprezentowany i omówiony projekt badawczy wydaje się być
imponujący. Stworzenie w ramach projektu rankingu firm społecznie odpowiedzialnych już
odegrało znaczącą rolę w praktyce gospodarczej."
prof. UEK, dr hab. Janina Filek, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
WSTĘP
Rozdział 1. CZY PRZEDSIĘBIORSTWO PONOSI SPOŁECZNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ? UJĘCIE
HISTORYCZNE
Wprowadzenie
1.1. Poszukiwanie przedmiotu badań: oznaczanie terytorium
1.2. Początki aktywizmu społecznego i obrona status quo: rozumienie kontekstu
1.3. Od oświeconego egoizmu do zrównoważonego rozwoju: budowanie podstaw
1.4. Rozwój koncepcji CSR: dywersyfikacja, ekspansja terytorialna i pojęciowa
1.5. Tworzenie ram instytucjonalnych: europejska polityka CSR
1.6. Przełamywanie stereotypów: społeczna odpowiedzialność biznesu w Polsce
Rozdział 2. PODSTAWY NOWEJ DYSCYPLINY: NA CZYM POLEGA SPOŁECZNA
ODPOWIEDZIALNOŚĆ?
Wprowadzenie
2.1. Termin "społeczna odpowiedzialność biznesu": jakiej definicji
oczekujemy?
2.2. Społeczna nieodpowiedzialność i minima odpowiedzialności: zapomniane koncepcje
2.3. Udział interesariuszy: wobec kogo przedsiębiorstwo jest odpowiedzialne?
2.4. Jakie korzyści wynikają ze społecznej odpowiedzialności biznesu?
2.5. Społeczna odpowiedzialność w warunkach uogólnionej niepewności
Rozdział3. CSR W SYSTEMIE ZARZĄDZANIA: STRATEGIA, PODEJŚCIE, GRANICE
Wprowadzenie
3.1. Strategia firmy i strategia społecznej odpowiedzialności
3.2. Zarządzać w przekonaniu, że odpowiedzialność społeczna ma znaczenie
3.3. Podejście aspiracyjne do społecznej odpowiedzialności w zarządzaniu
3.4. Podejście pozycyjne do społecznej odpowiedzialności w zarządzaniu
3.5. W kierunku integrującego podejścia do społecznej odpowiedzialności w zarządzaniu
3.6. Granice odpowiedzialności przedsiębiorstwa i sfera wpływu
Rozdział 4. TRZY FILARY ODPOWIEDZIALNOŚCI SPOŁECZNEJ W ZARZĄDZANIU: RELACJE,
OPERACJE, INNOWACJE
Wprowadzenie
4.1. Podejmowanie społecznej odpowiedzialności: odpowiedzi idealistyczne, sceptyczne i
pragmatyczne
4.2. Podstawowe pytania badawcze
4.3. Metody badawcze i sposób prowadzenia badań
4.4. Ramy teoretyczne prowadzonych badań
4.5. Model implementacji w ramach koncepcji trzech filarów
4.6. Model integracji w ramach koncepcji trzech filarów
Rozdział 5. SPOŁECZNIE ODPOWIEDZIALNE ZARZĄDZANIE W PRAKTYCE POLSKICH FIRM:
WYBRANE KAZUSY
Wprowadzenie
5.1. GlaxoSmithKline
5.2. PKN Orlen
5.3. Budimex
5.4. Microsoft
5.5. Provident
5.6. Partnerstwo dla Zdrowia
5.7. Totalizator Sportowy
5.8. Auchan
5.9. PwC
ZAKOŃCZENIE
SPIS TABEL I RYSUNKÓW
BIBLIOGRAFIA
Aneks: ANKIETA DO "RANKINGU ODPOWIEDZIALNYCH FIRM 2012"
340 stron, Format: 16,5x23,5 cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|