ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 65.80 62,51   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PODSTAWY ODPOWIEDZIALNOŚCI SPOŁECZNEJ W ZARZĄDZANIU


ROK B.

wydawnictwo: POLTEXT , rok wydania 2013, wydanie I

cena netto: 65.80 Twoja cena  62,51 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Podstawy odpowiedzialności społecznej w zarządzaniu


Kolejne skandale w świecie biznesu, takie jak końskie mięso w wołowinie powodują, że ezoteryczny wydawałoby się temat etyki w biznesie nie tylko nie zniknie z debat publicznych, ale najpewniej zyska na znaczeniu. Oczywiście nie brakuje zwolenników poglądu, że jedyną odpowiedzialnością firmy jest przynoszenie zysku właścicielowi. Jednocześnie nie da się zlekceważyć argumentu, że każda działalność ekonomiczna ma swój wymiar społeczny.

Istotną wartość książki stanowią zamieszczone w niej wyniki badań przeprowadzonych w kilkunastu dużych firmach prowadzących działalność gospodarczą w Polsce (GlaxoSmithKline, PKN Orlen, Budimex, Microsoft, Provident, Totalizator Sportowy, Auchan, PwC).


"Wartą odnotowania i nie do przecenienia zaletą książki jest połączenie teorii z praktyką biznesową. Zaprezentowany i omówiony projekt badawczy wydaje się być imponujący. Stworzenie w ramach projektu rankingu firm społecznie odpowiedzialnych już odegrało znaczącą rolę w praktyce gospodarczej."

prof. UEK, dr hab. Janina Filek, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie


WSTĘP

Rozdział 1. CZY PRZEDSIĘBIORSTWO PONOSI SPOŁECZNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ? UJĘCIE HISTORYCZNE
Wprowadzenie
1.1. Poszukiwanie przedmiotu badań: oznaczanie terytorium
1.2. Początki aktywizmu społecznego i obrona status quo: rozumienie kontekstu
1.3. Od oświeconego egoizmu do zrównoważonego rozwoju: budowanie podstaw
1.4. Rozwój koncepcji CSR: dywersyfikacja, ekspansja terytorialna i pojęciowa
1.5. Tworzenie ram instytucjonalnych: europejska polityka CSR
1.6. Przełamywanie stereotypów: społeczna odpowiedzialność biznesu w Polsce

Rozdział 2. PODSTAWY NOWEJ DYSCYPLINY: NA CZYM POLEGA SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ?
Wprowadzenie
2.1. Termin "społeczna odpowiedzialność biznesu": jakiej definicji oczekujemy?
2.2. Społeczna nieodpowiedzialność i minima odpowiedzialności: zapomniane koncepcje
2.3. Udział interesariuszy: wobec kogo przedsiębiorstwo jest odpowiedzialne?
2.4. Jakie korzyści wynikają ze społecznej odpowiedzialności biznesu?
2.5. Społeczna odpowiedzialność w warunkach uogólnionej niepewności

Rozdział3. CSR W SYSTEMIE ZARZĄDZANIA: STRATEGIA, PODEJŚCIE, GRANICE
Wprowadzenie
3.1. Strategia firmy i strategia społecznej odpowiedzialności
3.2. Zarządzać w przekonaniu, że odpowiedzialność społeczna ma znaczenie
3.3. Podejście aspiracyjne do społecznej odpowiedzialności w zarządzaniu
3.4. Podejście pozycyjne do społecznej odpowiedzialności w zarządzaniu
3.5. W kierunku integrującego podejścia do społecznej odpowiedzialności w zarządzaniu
3.6. Granice odpowiedzialności przedsiębiorstwa i sfera wpływu

Rozdział 4. TRZY FILARY ODPOWIEDZIALNOŚCI SPOŁECZNEJ W ZARZĄDZANIU: RELACJE, OPERACJE, INNOWACJE
Wprowadzenie
4.1. Podejmowanie społecznej odpowiedzialności: odpowiedzi idealistyczne, sceptyczne i pragmatyczne
4.2. Podstawowe pytania badawcze
4.3. Metody badawcze i sposób prowadzenia badań
4.4. Ramy teoretyczne prowadzonych badań
4.5. Model implementacji w ramach koncepcji trzech filarów
4.6. Model integracji w ramach koncepcji trzech filarów

Rozdział 5. SPOŁECZNIE ODPOWIEDZIALNE ZARZĄDZANIE W PRAKTYCE POLSKICH FIRM: WYBRANE KAZUSY
Wprowadzenie
5.1. GlaxoSmithKline
5.2. PKN Orlen
5.3. Budimex
5.4. Microsoft
5.5. Provident
5.6. Partnerstwo dla Zdrowia
5.7. Totalizator Sportowy
5.8. Auchan
5.9. PwC

ZAKOŃCZENIE

SPIS TABEL I RYSUNKÓW

BIBLIOGRAFIA

Aneks: ANKIETA DO "RANKINGU ODPOWIEDZIALNYCH FIRM 2012"


340 stron, Format: 16,5x23,5 cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022