NEGOCJACJE NA RYNKU NIERUCHOMOŚCI
SZUBIELSKI C. wydawnictwo: POLTEXT , rok wydania 2013, wydanie I cena netto: 54.89 Twoja cena 52,15 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Negocjacje na rynku nieruchomości
Książka zawiera podstawy negocjacji na rynku nieruchomości poszerzone o
przemyślenia wynikające z doświadczeń autora.
Konkretne sytuacje oraz techniki negocjowania transakcji na rynku nieruchomości
wyjaśnione zostały za pomocą przykładów z rzeczywistych negocjacji.
Książka jest podzielona na trzy części:
Pierwsza omawia przygotowanie do negocjacji w zakresie wiedzy, informacji i kontekstu
psychologicznego. W drugiej części zaprezentowano konkretne techniki wykorzystywane w
negocjacjach oraz sposoby unikania pułapek i ponoszenia strat. Część trzecia zawiera
interpretację przebiegu i efektów negocjacji.
Obecny kryzys na rynku nieruchomości nadaje tej książce duże znaczenie praktyczne.
Książka pomoże osobom dokonującym sprzedaży, najmu czy zakupu mieszkania, domu lub
działki w sprawnym i efektywnym przeprowadzeniu transakcji.
Cezary Szubielski w latach 1994-1997 pracownik administracji rządowej,
gdzie m.in. kierował referatem zarządzającym nieruchomościami Skarbu Państwa na
obszarze dzisiejszego powiatu warszawskiego. Następnie w latach 1997-2001 kierował
wydziałem zajmującym się gospodarką nieruchomościami w jednej z warszawskich gmin. Od
2001 r. do 2003 r. dyrektor działu inwestycji firmy developerskiej Marvipol, znanej z
wielu inwestycji na terenie Warszawy. Od 2006 r. zajmuję się pośrednictwem w obrocie
nieruchomościami jako dyrektor w firmie Krupa Nieruchomości ? jednej z największych
firm pośrednictwa z wieloletnią tradycją na warszawskim rynku. Jest autorem dwóch
książek: Jak bezpiecznie kupić mieszkanie przez pośrednika oraz Sprzedajemy mieszkanie
przez pośrednika. Od 2008 r. regularnie pisze o rynku nieruchomości na łamach
"Rzeczypospolitej
Wstęp
1. Specyfika nieruchomości jako przedmiotu negocjacji
1.1. Podejścia do nieruchomości w procesie negocjowania
1.2. Cechy fizyczne nieruchomości
1.3. Cechy ekonomiczne nieruchomości
1.4. Inne czynniki związane z nieruchomościami
2. Przygotowanie do negocjacji
2.1. Podstawowe czynności przygotowawcze
2.2. Przygotowanie do roli negocjatora
Autorytet i sympatia
Lustereczko powiedz przecie
Zasada 80/20, czyli nie przejmuj się
Zarezerwuj sobie dużo czasu
Korzystaj z komunikacji pozawerbalnej
"Wejdź w buty" rozmówcy
2.3. Przygotowanie obejmujące czynniki zewnętrzne wobec negocjatora
Określ swoją BATNA
Udział pośrednika jako negocjatora lub mediatora
Elementy negocjowane
Zbuduj zespól
2.4. Szkolenie negocjatorów
3. Prowadzimy negocjacje
3.1. Techniki i zasady zachowania podczas rozpoczynania rozmów
Zadbaj o niewygodę rozmówcy
Udawaj niezdecydowanego klienta
Domagaj się więcej niż chcesz otrzymać
Czekaj, aż druga strona przedstawi swoją ofertę
Nigdy nie przyjmuj pierwszej propozycji
Udawaj zdziwienie
Udawaj niezdarę
Zgadzaj się we wszystkim z rozmówcą
3.2. Zasady postępowania i techniki stosowane podczas negocjacji właściwych
Korzystaj z reguły wzajemności
Od pierwszego zdania stosuj technikę "imadła"
Odwracaj uwagę rozmówcy
Wpływaj na podświadomość rozmówcy poprzez odwracanie uwagi
Technika "co dostanę w zamian"
Prawo dewaluacji ustępstw
Odwołuj się do "wyższej instancji"
Stosuj technikę "dobrego i złego gliny"
Wysokość kolejnych postąpień
Technika "nie, bo ... nie"
Nagroda w raju
Gdy utkniemy w martwym punkcie
3.3. Techniki i czynności prowadzące do zamknięcia negocjacji
Umiejętne stosowanie techniki "krakowskiego targu"
Reguła konsekwencji, czyli "oskubywanie"
Skok na bandę
Zaplanowane nieporozumienie
Małą łyżeczką
Wyższość formy pisanej nad mówioną
Odrzucenie ofert i badanie ceny ostatecznej rozmówcy
4. Zamykamy negocjacje, przystępujemy do transakcji
4.1. Zagrożenia w ostatniej fazie negocjacji
4.2. Sposoby budowania porozumienia
Pozwól przeciwnikowi wygrać
Stwórz atmosferę sprzyjającą akceptacji propozycji
Nie próbuj stosować żadnej formy nacisku
Nie daj partnerowi szansy na wycofanie się z transakcji
Zbadaj, czy kontrpartner jest już gotowy
Ponownie daj rozmówcy satysfakcję
Używaj czasu jako uniwersalnej wartości
5. Błędy, postawy, stereotypy
5.1. Podstawowe błędy, które sami inicjujemy
Nie będę się targował - cena nie podlega negocjacji
Próby obniżenia wartości towaru poprzez wskazywanie jego wad
Stosowanie technik z innej bajki
Ustępstwa działające na niekorzyść
Nasi doradcy, czyli osoby, którym ufamy
5.2. Błędy wynikające ze złej interpretacji lub niezrozumienia rozmówcy czy sytuacji
Mylenie formy z treścią
Często słyszymy to, co chcemy usłyszeć
Nie daj się podpuścić
Nie bierz na swoje barki cudzych problemów
5.3. Błędy będące skutkiem kierowania się stereotypem w sytuacji wymagającej
odmiennego działania
Własne terytorium a gościnność. Wady i zalety
Zawsze pamiętaj o kierunkowym wartościowaniu ustępstw
Dostosuj tempo i nacisk do osoby rozmówcy
Trochę techniki
Terminy i blokowanie oferty
Czynnik strachu i jego wpływ na podejmowanie decyzji
Prawdomówność podczas negocjacji
Zakończenie
Bibliografia
232 strony, Format: 16,5x23,5 cm, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- PSYCHOLOGIA SPRZEDAŻY NIERUCHOMOŚCI AUDIOBOOK CD-MP3 BIAŁOPIOTROWICZ G.
- NIE DAJ SIĘ OSZUKAĆ NA RYNKU NIERUCHOMOŚCI KUŚMIERCZYK K.
- NEGOCJUJ! CZYLI JAK ZWYCIĘŻAĆ W CODZIENNYCH SYTUACJACH WOŹNICZKA W.
- ZAUFANIE CZYLI WALUTA PRZYSZŁOŚCI MOJA DROGA OD ZERA DO 7 MILIONÓW Z BLOGA SZAFRAŃSKI M.
- SIŁA STRESU JAK STRESOWAĆ SIĘ MĄDRZE I Z POŻYTKIEM DLA SIEBIE MCGONIGAL K.
- ANGIELSKI OD PODSTAW W BUDOWNICTWIE LEWANDOWSKI P.
- GŁOS PERSWAZJI JAK MÓWIĆ ABY INNI NAS SŁUCHALI JUDY APPS
- DROGA DO FINANSOWEJ WOLNOŚCI PIERWSZY MILION W CIĄGU SIEDMIU LAT SCHAFER B.
- JAK ROZPOZNAĆ KŁAMCĘ SZTUKA WYKRYWANIA KŁAMSTW DUŻYCH I MAŁYCH NASHER J.
- ANALIZA TRANSAKCYJNA DZISIAJ STEWART I. JOINES V.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|