Siła powiązań sieciowych w procesie internacjonalizacji a wyniki
przedsiębiorstwa
W książce autor poszukuje odpowiedzi na pytanie jakiego rodzaju powiązania sieciowe
kształtowane z podmiotami na rynkach zagranicznych mogą w największym stopniu
przyczynić się do poprawy wyników przedsiębiorstwa.
Wprowadzenie
Rozdział 1. Istota i zakres powiązań sieciowych przedsiębiorstwa
1.1. Koncepcje dwustronnych powiązań przedsiębiorstw
1.1.1. Teoria kosztów transakcyjnych a powiązania między podmiotami rynkowymi
1.1.2. Teoria wymiany społecznej w analizie powiązań biznesowych
1.1.3. Modele rozwoju relacji biznesowych
1.2. Sieć biznesowa jako system wielokierunkowych powiązań przedsiębiorstwa z
podmiotami otoczenia rynkowego
1.2.1. Koncepcja powiązań sieciowych i sieci biznesowych
1.2.2. Podmiotowy zakres współpracy w sieciach biznesowych
Rozdział 2. Powiązania sieciowe a proces internacjonalizacji
przedsiębiorstwa
2.1. Pojęcie i zakres procesu internacjonalizacji przedsiębiorstwa
2.2. Klasyczne modele internacjonalizacji przedsiębiorstwa
2.3. Internacjonalizacja przedsiębiorstwa w ujęciu sieciowym
Rozdział 3. Siła powiązań sieciowych a wyniki działalności
przedsiębiorstwa
3.1. Koncepcja siły powiązań sieciowych
3.2. Siła powiązań sieciowych na rynkach zagranicznych
Rozdział 4. Powiązania sieciowe przedsiębiorstwa a działalność na rynkach
zagranicznych – analiza empiryczna
4.1. Zakres projektu badawczego i charakterystyka respondentów
4.2. Charakter powiązań przedsiębiorstwa z głównymi podmiotami otoczenia na rynkach
zagranicznych
4.3. Siła zagranicznych powiązań sieciowych a wyniki przedsiębiorstwa
4.4. Studia przypadku wybranych przedsiębiorstw
4.4.1. Grupa Magellan
4.4.2. Elektromontaż Poznań S.A
Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
178 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka