|
FAKTORING JAKO JEDEN Z INSTRUMENTÓW ZARZĄDZANIA NALEŻNOŚCIAMI
KRECZMARSKA-GIGOL K. / I ZOBOWIĄZANIAMI HANDLOWYMI wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2013, wydanie I cena netto: 71.00 Twoja cena 67,45 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Faktoring jako jeden z instrumentów zarządzania należnościami i
zobowiązaniami handlowymi a struktura kapitału
Publikacja jest poświęcona trzem ważnym procesom finansowym-zarządzania,
zarządzania zobowiązaniami i kształtowania struktury kapitału w przedsiębiorstwie.
Łączy je faktoring jako instrument, który może być w tych procesach wykorzystywany.
W ksiązce po raz pierwszy w Polce zostały opisane etapy i narzędzia zarządzania
zobowiązaniami.
Treść książki odpowiada na pytanie: jak poprawić skuteczność zarządzania
należnościami oraz zobowiązaniami handlowymi i dzięki temu uzyskać oczekiwaną
strukturę kapitału.
Spis treści
Wprowadzenie
Rozdział
Istota transakcji faktoringowych
1.1. Pojęcie faktoringu
1.1.1. Definiowanie faktoringu
1.1.2. Podmioty faktoringu
1.2. Funkcje i przedmioty faktoringu
1.3. Rodzaje transakcji faktoringowych i sposób ich ewidencjonowania
w księgach rachunkowych faktoranta
1.3.1. Rodzaje faktoringu
1.3.2. Księgowanie transakcji faktoringowych
1.4. Efekty korzystania z faktoringu w zależności od rodzaju transakcji
Rozdział 2
Instrumenty zarządzania należnościami i zobowiązaniami handlowymi
2.1. Kredyt handlowy jako źródło powstawania należności i zobowiązań handlowych
2.1.1. Pojęcie należności i zobowiązań handlowych
2.1.2. Istota i rodzaje kredytu handlowego
2.1.3. Kredyt handlowy – efekty udzielania i korzystania
2.2. Zarządzanie należnościami handlowymi
2.2.1. Ryzyko kredytowe dostawcy
2.2.2. Etapy zarządzania należnościami handlowymi
2.2.3. Instrumenty zarządzania należnościami
2.3. Zarządzanie zobowiązaniami handlowymi
2.3.1. Ryzyko nabywcy związane z finansowaniem działalności kredytem handlowym
2.3.2. Etapy zarządzania zobowiązaniami handlowymi
2.3.3. Instrumenty zarządzania zobowiązaniami handlowymi
2.4. Skuteczność zarządzania należnościami i zobowiązaniami handlowymi – pojęcie
i pomiar
2.5. Faktoring jako instrument zarządzania należnościami i zobowiązaniami handlowymi
Rozdział 3
Struktura kapitału w przedsiębiorstwie
3.1. Finansowanie działalności przedsiębiorstwa
3.2. Istota kapitału i główne teorie struktury kapitału
3.2.1. Pojęcie, funkcje i rodzaje kapitału
3.2.2. Główne teorie struktury kapitału
3.3. Struktura kapitału a struktura finansowania
3.4. Zobowiązania handlowe jako źródło finansowania działalności przedsiębiorstw
3.4.1. Kredyt handlowy a kapitały przedsiębiorstwa
3.4.2. Finansowanie przedsiębiorstw w Polsce zobowiązaniami handlowymi
3.5. Czynniki mające wpływ na strukturę finansowania
3.6. Wpływ poziomu należności i zobowiązań handlowych na strukturę kapitału w
przedsiębiorstwie
3.7. Wykorzystywanie faktoringu a struktura kapitału
Rozdział 4
Wykorzystywanie faktoringu i innych instrumentów zarządzania należnościami i
zobowiązaniami handlowymi a skuteczność tego zarządzania w świetle badań
empirycznych
4.1. Charakterystyka badań
4.2. Wykorzystanie instrumentów zarządzania należnościami handlowymi w świetle
pierwszych badań ankietowych
4.3. Wykorzystanie instrumentów zarządzania zobowiązaniami handlowymi w świetle
pierwszych badań ankietowych
4.4. Wykorzystanie instrumentów zarządzania należnościami oraz zobowiązaniami
handlowymi a skuteczność zarządzania
4.5. Wykorzystanie faktoringu jako instrumentu zarządzania należnościami i
zobowiązaniami handlowymi
4.5.1. Wykorzystanie faktoringu a skuteczność zarządzania należnościami i
zobowiązaniami handlowymi w świetle pierwszych badań ankietowych
4.5.2. Wykorzystanie faktoringu a wykorzystanie kredytu bankowego w okresie kryzysu
finansowego w świetle drugich badań ankietowych
4.5.3. Powody korzystania z faktoringu przez przedsiębiorstwa w Polsce w świetle
trzecich badań ankietowych
Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis schematów
Spis wykresów
303 strony, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|