Szkoła w perspektywie jej realnych przeobrażeń
Zarządzanie, kompetencje, kreatywność
"Niniejsza książka stanowi głos w dyskursie na temat szkoły i jej niezbędnych
przeobrażeń w kierunku efektywności jej pracy, a tym samym kreowania jej właściwego
wizerunku. Na tym tle dominującym aspektem jest budowanie i zarządzanie kompetencjami w
szkole jawiące się jako tworzenie warsztatu specjalisty."
Fragment Wprowadzenia
Wprowadzenie
I. SZKOŁA I JEJ PERMANENTNE PRZEOBRAŻENIA PERSPEKTYWA WIZERUNKU, ROLI I
ZADAŃ
Monika Kaczmarek-Śliwińska
Wizerunek szkoły w nowych mediach
Grażyna Bartkowiak, Agnieszka Krugiełka
Czynniki stymulujące kształtowanie twórczego myślenia w środowisku
akademickim
Roman Uździcki
Kształcenie ustawiczne jako fundament społeczeństwa uczącego się. Wymiar
globalny i lokalny
Sylwia Domagalska
Kompetencje kluczowe w społeczeństwie zmiany. Perspektywa współczesnej szkoły
Joanna Kryza
Perspektywa poradnictwa kariery edukacyjnej i zawodowej na współczesnym rynku
pracy
Bohumil Fiala
Vnimani edukacni reality ucici se narodnostni mensinou
Vojtech Korim
Multidimenzialnost etickej vychovy a jej komunikacia v europskych kontextoch
II. ZARZĄDZANIE KOMPETENCJAMI W SZKOLE BUDOWANIE WARSZTATU PROFESJONALISTY
Jan F. Jacko
Naukowe kompetencje w doradztwie zarządczym
Eugenia Karcz
Kompetencje i umiejętności dyrektora współczesnej szkoły
Janusz Ropski
Współczesna szkoła miejscem kształtowania kompetencji społecznych
Janusz Ropski
Umiejętności komunikacyjne a kompetencje dydaktyczne nauczyciela edukacji dla
bezpieczeństwa współczesnej szkoły
Barbara Kutrowska
Współczesne spojrzenie na rolę zawodową nauczyciela udzielającego pomocy
uczniowi
Anna Grabowiec, Danuta Wosik-Kawala
Techniki projekcyjne w pracy pedagoga
Bibliografia
202 strony, Format: 16x22,5 cm, oprawa miękka