|

EKONOMIA PRESTIŻU
ENGLISH J. wydawnictwo: NCK , rok wydania 2013, wydanie I cena netto: 42.90 Twoja cena 40,76 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Ekonomia prestiżu
Nagrody i konkursy, tworzone wokół różnych dziedzin sztuki, liczą sobie niemal
tyle lat, co pojęcie sztuki.
James F. English dokonuje przeglądu różnego rodzaju nagród, od znanych każdemu
Nobla czy Oscara, po niewiele znaczące w polach światowej kultury, ale rządzące się
dokładnie tymi samymi mechanizmami nagrody lokalne.
Próby analizy zarówno samych nagród, jak i wszelkich działań wokół nich, od
pomysłu i prac nad stworzeniem poszczególnych nagród, poprzez dobór i działania
jurorów, aż po analizę reakcji na nie laureatów i publiczności mogą stanowić klucz
do przemian zarówno historycznych, społecznych, jak i ekonomicznych w dziedzinie
ekonomii kultury i wytłumaczenie ich oszałamiającego rozwoju - tak nagród w
literaturze i innych dziedzinach sztuki, jak w nauce - datujący się od początku
dziewiętnastego wieku aż do czasów nam współczesnych
Podziękowania
WSTĘP: Nagrody i badanie kultury
CZĘŚĆ PIERWSZA Epoka nagród
1. Szaleństwo nagród
2. Pierwowzory nowoczesnej nagrody kulturalnej
3. Logika przyrostu
4. Nagrody jako rozrywka
CZĘŚĆ DRUGA Osobliwości przemysłu nagród
5. Stwarzanie nagrody
6. Zarządzanie gustem
7. Trofea jako przedmioty produkcji i handlu
CZĘŚĆ TRZECIA Gra i gracze
8. Skandaliczna waluta
9. Nowa retoryka komentarzy
10. Strategie protekcjonalności, style gry
CZĘŚĆ CZWARTA Globalna ekonomia prestiżu kulturowego
11. Sztuka jako międzynarodowy sport
12. Nowa geografia prestiżu
13. Nagrody i polityki kultury świata
Dodatki
Bibliografia
Indeks
260 stron, Format: 17,5x25 cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|