ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

EKONOMIA PRESTIŻU


ENGLISH J.

wydawnictwo: NCK , rok wydania 2013, wydanie I

cena netto: 42.90 Twoja cena  40,76 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Ekonomia prestiżu


Nagrody i konkursy, tworzone wokół różnych dziedzin sztuki, liczą sobie niemal tyle lat, co pojęcie sztuki.

James F. English dokonuje przeglądu różnego rodzaju nagród, od znanych każdemu Nobla czy Oscara, po niewiele znaczące w polach światowej kultury, ale rządzące się dokładnie tymi samymi mechanizmami nagrody lokalne.

Próby analizy zarówno samych nagród, jak i wszelkich działań wokół nich, od pomysłu i prac nad stworzeniem poszczególnych nagród, poprzez dobór i działania jurorów, aż po analizę reakcji na nie laureatów i publiczności mogą stanowić klucz do przemian zarówno historycznych, społecznych, jak i ekonomicznych w dziedzinie ekonomii kultury i wytłumaczenie ich oszałamiającego rozwoju - tak nagród w literaturze i innych dziedzinach sztuki, jak w nauce - datujący się od początku dziewiętnastego wieku aż do czasów nam współczesnych


Podziękowania

WSTĘP: Nagrody i badanie kultury

CZĘŚĆ PIERWSZA Epoka nagród
1. Szaleństwo nagród
2. Pierwowzory nowoczesnej nagrody kulturalnej
3. Logika przyrostu
4. Nagrody jako rozrywka

CZĘŚĆ DRUGA Osobliwości przemysłu nagród
5. Stwarzanie nagrody
6. Zarządzanie gustem
7. Trofea jako przedmioty produkcji i handlu

CZĘŚĆ TRZECIA Gra i gracze
8. Skandaliczna waluta
9. Nowa retoryka komentarzy
10. Strategie protekcjonalności, style gry

CZĘŚĆ CZWARTA Globalna ekonomia prestiżu kulturowego
11. Sztuka jako międzynarodowy sport
12. Nowa geografia prestiżu
13. Nagrody i polityki kultury świata

Dodatki

Bibliografia

Indeks


260 stron, Format: 17,5x25 cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022