ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 46.50 44,18   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KSZTAŁTOWANIE KOMPETENCJI MENEDŻERSKICH PERSONELU MEDYCZNEGO W SZPIT.


KĘSY M.

wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2013, wydanie I

cena netto: 46.50 Twoja cena  44,18 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Kształtowanie kompetencji menedżerskich personelu medycznego w szpitalach


Autor skupia się na kompetencjach menedżerskich, a ściślej na kompetencjach kadry kierowniczej szpitali. Taki wybór pola badawczego zasługuje niewątpliwie na pełną akceptację, jeśli wziąć pod uwagę odrębność, jaką nacechowana jest działalność szpitali.

Z recenzji prof. dr hab. inż. Małgorzaty Elżbiety Gablety , Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Prezentowana rozprawa ma charakter pełny i komplementarny, a jej największą zaletą jest rzeczywiste połączenie wiedzy teoretycznej z praktyką. Było to możliwe dzięki rozległej wiedzy Autora z zakresu problematyki zarządzania zasobami ludzkimi oraz specyfiki organizacyjnej szpitali. Połączenie tych dwóch dziedzin pozwoliło na kreślenie szeroko zarysowanego wywodu teoretycznego, pozostającego w pełnej harmonii z omawianymi w dalszej części kompetencjami personelu medycznego.


Z recenzji dr. hab. Łukasza Gawła , Uniwersytet Jagielloński


Marcin Kęsy uzyskał stopień doktora nauk ekonomicznych w zakresie zarządzania na Uniwersytecie Jagiellońskim w 2006 roku. W swoich pracach naukowo-badawczych specjalizował się w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach szpitalnych. Jest członkiem Zespołu do Badań nad Zarządzaniem Szpitalami „Avicenna” przy Instytucie Ekonomii i Zarządzania Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz członkiem Stowarzyszenia Menedżerów Opieki Zdrowia. Piastował funkcję prorektora ds. nauczania w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Wałczu w latach 2007–2009. W 2009 oraz 2010 roku odbył staże naukowo-dydaktyczne na Uniwersytecie Paryż XIII. Był członkiem zespołu realizującego trzy granty badawcze w latach 2008–2013, a od 2009 roku prowadzi badania indywidualne w szpitalach we współpracy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego. Jest autorem trzech monografii indywidualnych, współredaktorem i współautorem dwóch monografii zbiorowych z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi w szpitalach oraz ponad 60 artykułów opublikowanych w kraju i za granicą.


Wstęp 7

Rozdział 1. Teoretyczne ujęcie problematyki kompetencji pracowników 11
1.1. Ujęcie kompetencji w naukach o zarządzaniu 11
1.2. Analiza pojęciowa zagadnienia kompetencji na podstawie literatury przedmiotu 14
1.3. Typologie kompetencji w naukach o zarządzaniu 20
1.4. Struktura kompetencji interpersonalnych 28
1.5. Znaczenie kompetencji w funkcjonowaniu organizacji 36
1.6. Doskonalenie kompetencji pracowniczych 37

Rozdział 2. Kompetencje personelu medycznego 40
2.1. Organizacja pracy w szpitalach 41
2.2. Struktura zawodowa personelu medycznego 50
2.3. Kompetencje zawodowe personelu medycznego 52
2.4. Ścieżka profesjonalna lekarzy 57
2.5. Ścieżka profesjonalna pielęgniarek 59
2.6. Składowe kompetencji menedżerskich w organizacji szpitalnej 60

Rozdział 3. Metodologia badań empirycznych 64
3.1. Proces analizy kompetencji menedżerskich 64
3.2. Prezentacja pola badawczego 67
3.3. Formułowanie celów oraz hipotez badawczych 68
3.4. Dobór próby badawczej 70
3.5. Charakterystyka narzędzi pomiarowych 72
3.6. Wnioski z badań pilotażowych 74
3.7. Wielokryteriowe przedstawienie podmiotów badania 75
3.8. Prezentacja próby badawczej 81

Rozdział 4. Ocena wiedzy menedżerskiej personelu medycznego 89
4.1. Charakterystyka wiedzy menedżerskiej 89
4.2. Wiedza personelu medycznego z zakresu zarządzania 90
4.2.1. Działy wiedzy z zarządzania istotne dla personelu medycznego 91
4.2.2. Formy doskonalenia wiedzy zarządczej 100
4.3. Wiedza menedżerska pożądana przez personel medyczny 104
4.3.1. Zapotrzebowanie personelu medycznego na wiedzę zarządczą 104
4.3.2. Formy dokształcania personelu medycznego 124
4.4. Pogłębione studium badawcze 126

Rozdział 5. Ocena umiejętności interpersonalnych personelu medycznego 131
5.1. Charakterystyka umiejętności interpersonalnych 131
5.2. Rzeczywiste umiejętności interpersonalne personelu medycznego 132
5.3. Postulowane umiejętności interpersonalne dla pracowników pełniących funkcje kierownicze 137
5.4. Motywacja personelu medycznego do doskonalenia swoich kompetencji zarządczych 143
5.5. Stan relacji i procesu komunikowania się w ocenie personelu medycznego 149

Rozdział 6. Ocena wiedzy menedżerskiej zarządzających szpitalami 159
6.1. Wiedza z zakresu zarządzania pracowników piastujących funkcje kierownicze 159
6.2. Zapotrzebowanie na wiedzę menedżerską pracowników pełniących funkcje kierownicze 174

Rozdział 7. Ocena umiejętności interpersonalnych menedżerów opieki zdrowia 189
7.1. Charakterystyka umiejętności interpersonalnych menedżerów 189
7.2. Motywacja menedżerów opieki zdrowia do doskonalenia swoich kompetencji zarządczych 204

Rozdział 8. Koncepcja zmian organizacyjnych oraz innowacji szkoleniowych w szpitalach 207
8.1. Deficyt kompetencyjny funkcji kierowniczych 208
8.2. Propozycja zmian organizacyjnych 215
8.3. Metody szkoleń kierowane do menedżerów medycznych 222
8.4. Ograniczenia wdrażanych przemian 231

Zakończenie 233

Bibliografia 235

Spis tabel i rysunków 245
A. Tabele 245
B. Rysunki 251
Streszczenie 253
Abstract 255


256 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022