|
PRAGMATYKA INTERNETU WEB 2.0 JAKO ŚRODOWISKO
MACIĄG R. wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2013, wydanie I cena netto: 46.70 Twoja cena 44,37 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Pragmatyka internetu
Web 2.0 jako środowisko
Internet w XXI wieku wszedł w fazę dojrzałą, nabierając cech specyficznego
środowiska organizacyjnego. Jest przestrzenią życia społecznego, kulturowego i
biznesowego. Wykształcił właściwe sobie sposoby zarządzania, mechanizmy
funkcjonowania i formy organizacyjne. Jego znajomość, potrzebna do przemyślanej i
celowej w nim obecności, wymaga rzeczowej wiedzy.
Składa się na nią także historyczny i kulturowy kontekst, powstały wskutek rozwoju
sieci, w czasie którego zderzały się różnorodne interesy i oczekiwania. Miały one
niezwykle szeroki zakres: od rządowych strategii po anarchistyczne ruchy, od bieżącej
pragmatyki biznesowej po polityczne utopie. Jednocześnie rozwijała się i nadal rozwija
podstawa technologiczna Internetu, umożliwiając nowe strategie jego użytkowania i
usługi.
Niniejsza książka szczegółowo opisuje najnowszą fazę sieci – Web 2.0,
kierując się metodycznym, rzeczowym zadaniem dostarczenia podstawowej, praktycznej
wiedzy ze wszystkich wspomnianych obszarów. Wykorzystuje przy tym narzędzia pochodzące
ze sfery zarządzania, przystosowując je do nowego celu. Jest obowiązkową lekturą dla
każdego, kto zamierza zrozumieć, jak spożytkować potencjał sieci w pragmatycznym
działaniu organizacyjnym.
Wstęp 9
Część I. Internet jako przedmiot zarządzania 17
Gospodarka Internetu 17
Otoczenie i środowisko 34
Web 2.0 jako środowisko zarządzania 59
Formowanie się utopijnych idei Internetu i ich rzeczywiste podstawy 73
Dygresja na temat ACTA 82
Problem kontroli nad Internetem 85
Dramatyczny krok Jona Postela 88
Szersze aspekty kontroli nad Internetem 91
Komercjalizacja Internetu i jej kontekst makroekonomiczny 98
Kontekst makroekonomiczny 109
Część II. Środowisko Web 2.0 121
Konteksty powstania Web 2.0 121
What Is Web 2.0 (Co to jest Web 2.0) 131
Sieć jako platforma 134
Wykorzystanie inteligencji zbiorowej 136
Blogi 138
Kolektywna inteligencja 143
„Długi ogon” 146
Notowania, rankingi, PageRank 152
Search Engine Optimization (SEO), wyszukiwarki, wyszukiwanie 156
Folksonomia 164
RSS i syndykalizacja 169
Wątpliwości i niepokoje 171
Open source i peer production 174
Wątpliwości i niepokoje 198
Crowdsourcing 202
Dane są następnym „Intel inside” 210
Koniec z cyklem produkcyjnym oprogramowania 220
Software as a Service 227
Lekkie modele programowania 229
Web services 232
Oprogramowanie ponad poziomem pojedynczego urządzenia 238
Bogate wrażenia użytkownika 246
Konkluzje 249
Teoria Web 2.0 i mitologizowanie 259
Bibliografia 281
Spis ilustracji i tabel 291
Summary 293
296 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|