ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 46.70 44,37   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PRAGMATYKA INTERNETU WEB 2.0 JAKO ŚRODOWISKO


MACIĄG R.

wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2013, wydanie I

cena netto: 46.70 Twoja cena  44,37 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Pragmatyka internetu

Web 2.0 jako środowisko


Internet w XXI wieku wszedł w fazę dojrzałą, nabierając cech specyficznego środowiska organizacyjnego. Jest przestrzenią życia społecznego, kulturowego i biznesowego. Wykształcił właściwe sobie sposoby zarządzania, mechanizmy funkcjonowania i formy organizacyjne. Jego znajomość, potrzebna do przemyślanej i celowej w nim obecności, wymaga rzeczowej wiedzy.

Składa się na nią także historyczny i kulturowy kontekst, powstały wskutek rozwoju sieci, w czasie którego zderzały się różnorodne interesy i oczekiwania. Miały one niezwykle szeroki zakres: od rządowych strategii po anarchistyczne ruchy, od bieżącej pragmatyki biznesowej po polityczne utopie. Jednocześnie rozwijała się i nadal rozwija podstawa technologiczna Internetu, umożliwiając nowe strategie jego użytkowania i usługi.

Niniejsza książka szczegółowo opisuje najnowszą fazę sieci – Web 2.0, kierując się metodycznym, rzeczowym zadaniem dostarczenia podstawowej, praktycznej wiedzy ze wszystkich wspomnianych obszarów. Wykorzystuje przy tym narzędzia pochodzące ze sfery zarządzania, przystosowując je do nowego celu. Jest obowiązkową lekturą dla każdego, kto zamierza zrozumieć, jak spożytkować potencjał sieci w pragmatycznym działaniu organizacyjnym.


Wstęp  9

Część I. Internet jako przedmiot zarządzania 17
Gospodarka Internetu  17
Otoczenie i środowisko  34
Web 2.0 jako środowisko zarządzania  59
Formowanie się utopijnych idei Internetu i ich rzeczywiste podstawy  73
Dygresja na temat ACTA  82
Problem kontroli nad Internetem  85
Dramatyczny krok Jona Postela  88
Szersze aspekty kontroli nad Internetem  91
Komercjalizacja Internetu i jej kontekst makroekonomiczny  98
Kontekst makroekonomiczny  109

Część II. Środowisko Web 2.0  121
Konteksty powstania Web 2.0  121
What Is Web 2.0 (Co to jest Web 2.0)  131
Sieć jako platforma  134
Wykorzystanie inteligencji zbiorowej  136
Blogi  138
Kolektywna inteligencja  143
„Długi ogon”  146
Notowania, rankingi, PageRank  152
Search Engine Optimization (SEO), wyszukiwarki, wyszukiwanie  156
Folksonomia  164
RSS i syndykalizacja   169
Wątpliwości i niepokoje  171
Open source i peer production  174
Wątpliwości i niepokoje  198
Crowdsourcing  202
Dane są następnym „Intel inside”  210
Koniec z cyklem produkcyjnym oprogramowania  220
Software as a Service  227
Lekkie modele programowania  229
Web services  232
Oprogramowanie ponad poziomem pojedynczego urządzenia  238
Bogate wrażenia użytkownika  246
Konkluzje  249
Teoria Web 2.0 i mitologizowanie  259

Bibliografia  281
Spis ilustracji i tabel  291
Summary  293


296 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022