ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 46.70 44,37   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

WIZERUNEK ROSJI I STANÓW ZJEDNOCZONYCH W POLSKICH TYGODNIKACH OPINII


KRZYWDZIŃSKA A. / PO 1991 ROKU

wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2013, wydanie I

cena netto: 46.70 Twoja cena  44,37 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Wizerunek Rosji i Stanów Zjednoczonych w polskich tygodnikach opinii po 1991 roku


Rosja i Stany Zjednoczone to państwa od początku lat dziewięćdziesiątych znajdujące się w centrum ścisłego zainteresowania polskich tygodników opinii. Jego przedmiotem były najważniejsze wydarzenia na scenie politycznej i przemiany społeczno-ekonomiczne, które znalazły swoje odzwierciedlenie w różnych gatunkach informacyjnych i publicystycznych. Za pomocą takiego analityczno-syntetycznego ujęcia rosyjskiej i amerykańskiej rzeczywistości tygodniki opinii kształtowały wizerunek obu krajów zarówno wśród stałych czytelników tego segmentu prasy, jak i szerszej opinii publicznej.

Książka jest próbą odtworzenia wizerunku Rosji i USA w trzech magazynach społeczno-politycznych: „Polityce", „Wprost" i „Newsweeku", wyjaśnia czynniki wpływające na kształtowanie prasowego obrazu państwa oraz rolę tygodników opiniotwórczych.


Agata Krzywdzińska - dr nauk humanistycznych w zakresie nauk o polityce. Pracownik naukowo-dydaktyczny Instytutu Rosji i Europy Wschodniej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Pracę doktorską obroniła w Instytucie Nauk Politycznych UJ w listopadzie 2010 roku. Jest absolwentką pięcioletnich studiów filologii polskiej, dwuletnich uzupełniających w dziedzinie rosjoznawstwa i dwuletnich podyplomowych z zakresu dziennikarstwa.


I. Wprowadzenie metodologiczne do badanej problematyki 7
1. Wybór problematyki, cel badań, hipotezy badawcze  7
2. Metodologia badań prasoznawczych. Analizy treści a analiza zawartości prasy  13
3. Kategoryzacja materiału prasowego, zasięg czasowy badania  17

II. Zagadnienie wizerunku prasowego kraju. Czynniki wpływające na wizerunek państwa w świecie  19
1. Definicja wizerunku prasowego państwa  19
2. Informowanie o wydarzeniach ze świata w serwisach zagranicznych  21
3. Selekcja informacji, koncepcja „uramowienia” i agenda setting w strukturze informacji zagranicznej  25
4. Stereotypy dotyczące Rosji i USA i ich wpływ na obraz kraju w prasie  28
5. Znaczenie obiektywizmu dziennikarskiego i wpływ języka artykułów prasowych na kształtowanie obrazu państw  32
6. Działania dyplomacji tradycyjnej w kształtowaniu wizerunku Rosji na świecie  37
7. Rola public relations i dyplomacji publicznej w kształtowaniu wizerunku USA na świecie  40

III. Wpływ transformacji systemowej w Polsce w 1989 roku na zmiany własnościowe w tygodnikach opinii  45
1. „Wprost”   50
2. „Polityka”   54
3. „Newsweek Polska”  58

IV. Analiza jakościowa publikacji dotyczących Rosji i USA  65
1. Wizerunek Rosji w „Polityce” – 1992 rok  65
2. Wizerunek Rosji we „Wprost” – 1992 rok  80
3. Wizerunek USA w „Polityce” – 1992 rok  95
4. Wizerunek USA we „Wprost” – 1992 rok  105
5. Wizerunek Rosji w „Polityce” – 1993 rok  111
6. Wizerunek Rosji we „Wprost” – 1993 rok  132
7. Wizerunek USA w „Polityce” – 1993 rok  145
8. Wizerunek USA we „Wprost” – 1993 rok  151
9. Wizerunek Rosji w „Polityce” – 1994 rok  163
10. Wizerunek USA w „Polityce” – 1994 rok  174
11. Wizerunek Rosji we „Wprost” – 1994 rok  181
12. Wizerunek USA we „Wprost” – 1994 rok  191
13. Wizerunek Rosji w „Polityce” – 1995 rok  196
14. Wizerunek USA w „Polityce” – 1995 rok  207
15. Wizerunek Rosji we „Wprost” – 1995 rok  211
16. Wizerunek USA we „Wprost” – 1995 rok  225
17. Podsumowanie cząstkowe publikacji dotyczących Rosji i USA z lat 1992–1995    229
18. Wizerunek Rosji w „Newsweeku” – 2001 rok  235
19. Wizerunek Rosji w „Newsweeku” – 2002 rok  239
20. Wizerunek Rosji w „Newsweeku” – 2003 rok  242
21. Wizerunek Rosji w „Newsweeku” – 2004 rok  245
22. Wizerunek USA w „Newsweeku” – 2001 rok  249
23. Wizerunek USA w „Newsweeku” – 2002 rok  260
24. Wizerunek USA w „Newsweeku” – 2003 rok  271
25. Wizerunek USA w „Newsweeku” – 2004 rok  281
26. Podsumowanie cząstkowe publikacji dotyczących Rosji i USA z lat 2001–2004    286
27. Wizerunek Rosji i Stanów Zjednoczonych w polskich tygodnikach opinii (weryfikacja hipotez badawczych i synteza obrazu)   287

Zakończenie   293
Bibiliografia   295


308 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022