ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 46.70 44,37   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

RELACJE I KOMUNIKACJA W ŚWIECIE MEDYCZNYM


KĘSY M.

wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2013, wydanie I

cena netto: 46.70 Twoja cena  44,37 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Relacje i komunikacja w świecie medycznym


Tematyka książki obejmuje zagadnienia istotne dla prawidłowego funkcjonowania każdej organizacji. W szpitalach, podobnie jak w innych organizacjach, dochodzi do niepożądanych zjawisk w relacjach międzyludzkich i do zaburzeń w systemie komunikacji. Książka ta jest próbą znalezienia rozwiązania tych nieprawidłowości i powinna zainteresować w równym stopniu kadrę zarządzającą, jak i pracowników oraz organy właścicielskie szpitali. Na szczególną uwagę zasługuje prezentacja wyników rozległych badań empirycznych przeprowadzonych w szpitalach naszego województwa.

Z przedmowy Wicemarszałka Województwa Dolnośląskiego Jerzego Łużniaka

Książka jest oparta na bardzo dużej liczbie danych empirycznych. Wysoko oceniam wkład pracy autora. Sądzę, że publikacja nie tylko będzie źródłem wiedzy dla studentów kierunków medycznych oraz ekonomicznych, lecz także stanie się użyteczna dla zarządzających szpitalami.

Z recenzji dr. hab. Janusza Klisińskiego, profesora Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej,
Rektora Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Legnicy w latach 2003-2005

Przedmiotem badania są relacje międzyludzkie oraz między grupami. Ich owocem są wnioski zawierające sposoby eliminacji barier i czynników uniemożliwiających prawidłowe relacje międzypracownicze. [...] Część empiryczna jest mocną stroną tego opracowania. Praca zyskuje naukowy charakter, wzbogacając wiedzę z zakresu relacji między grupami zawodowymi i komunikacji w szpitalach.

Z recenzji dr. hab. n. med. Jerzego Błaszczuka, Uniwersytet Medyczny we Wrocławiu,
Prorektora do spraw naukowo-dydaktycznych w Państwowej Medycznej
Wyższej Szkole Zawodowej w Opolu w latach 2008-2012


Marcin Kęsy uzyskał stopień doktora w dziedzinie nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu na Uniwersytecie Jagiellońskim w 2006 roku. W latach 2007-2009 pełnił funkcję Prorektora ds. Nauczania w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Wałczu. W 2010 roku odbył staż naukowo-dydaktyczny na Université Paris XIII.
Jest członkiem Zespołu Badań nad Organizacją i Zarządzaniem Szpitalami „Avicenna” w Instytucie Ekonomii i Zarządzania Uniwersytetu Jagiellońskiego. Brał udział w czterech projektach badawczych. Uczestniczy w działaniach Stowarzyszenia Menedżerów Opieki Zdrowotnej (STOMOZ).
W pracach naukowych zajmuje się zarządzaniem zasobami ludzkimi ze szczególnym uwzględnieniem kompetencji menedżerskich personelu medycznego.
Jest autorem lub współautorem 53 publikacji naukowych, w tym dwóch monografii indywidualnych, oraz współredaktorem naukowym pracy zbiorowej Innowacje organizacyjne w szpitalach wydanej w Wydawnictwie Wolters Kluwer w 2011 roku.


Przedmowa   7
Wstęp  9
ROZDZIAŁ I. Analiza środowiska zewnętrznego i wewnętrznego podmiotów leczniczych  11
1.1.    Charakterystyka systemu ochrony zdrowia  11
1.2.    Instytucje świadczące usługi zdrowotne oraz promocję zdrowia 15
1.3.    Identyfikacja otoczenia zewnętrznego podmiotów leczniczych    18
1.4.    Identyfikacja otoczenia wewnętrznego szpitali   23
1.5.    Struktura pracownicza w szpitalach  25
ROZDZIAŁ II. Teoretyczne aspekty relacji i komunikacji w szpitalach   31
2.1.    Współodpowiedzialność pracowników za organizację pracy w szpitalach 32
2.2.    Stereotypy grupowe i zawodowe 34
2.3.    Konflikty występujące w organizacji  38
2.4.    Jakość kultury organizacji  40
2.5.    Czynniki wpływające na komunikację w szpitalach  42
2.6.    Analiza procesu komunikacji w szpitalach 48
ROZDZIAŁ III. Metodologia badań 53
3.1.    Prezentacja pola badawczego 53
3.2.    Charakterystyka narzędzi pomiarowych  54
3.3.    Dobór próby badawczej  54
3.4.    Opis i wnioski z badania pilotażowego 55
3.5.    Wprowadzenie do badań głównych  56
3.6.    Prezentacja próby badawczej  60
ROZDZIAŁ IV. Implikacja personelu w organizację szpitalną 63
4.1.    Zespoły organizacyjne do spraw udoskonaleń  63
4.2.    Współuczestnictwo pracowników w zarządzaniu organizacją   67
4.3.    Rozwiązywanie problemów organizacyjnych  73
4.4.    Organizacja zebrań pracowniczych  77
4.5.    Integracja pracowników  82
ROZDZIAŁ V. Relacje między grupami zawodowymi personelu medycznego   93
5.1.    Wpływ problemów organizacyjnych na relacje międzygrupowe   93
5.2.    Zjawisko podziałów wśród pracowników ze względu na przynależność zawodową  95
5.3.    Wpływ funkcjonujących stereotypów i konfliktów w organizacji   99
5.4.    Jakość relacji międzygrupowych w szpitalu  105
5.5.    Ocena komunikacji międzygrupowej  111
5.6.    Ocena i jakość pracy grup zawodowych przez przedstawicieli personelu medycznego  118
5.7.    Ocena i jakość pracy grup zawodowych przez przedstawicieli grupy pomocniczej  126
ROZDZIAŁ VI. Relacje interpersonalne w szpitalach 135
6.1.    Przyczyny pojawiania się konfliktów międzyludzkich  135
6.2.    Ocena jakości relacji międzyludzkich przez grupy medyczne   139
6.3.    Ocena jakości relacji międzyludzkich przez grupy pomocnicze   144
6.4.    Ocena jakości relacji międzyludzkich przez ogół pracowników   148
ROZDZIAŁ VII. Wnioski z badań empirycznych 151
7.1.    Sposoby neutralizacji istniejących barier w procesie komunikacji   151
7.2.    Udoskonalenia procesu komunikacji interpersonalnej  157
7.3.    Udoskonalenia procesu komunikacji intergrupowej  158
7.4.    Sposoby oceny stosunku pracowników do zmian organizacyjnych w szpitalach   163


174 strony, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022