ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 69.00 65,55   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

INFORMACJA W ZINTEGROWANEJ EUROPIE. KONCEPCJE I NARZĘDZIA ZARZĄDZANIA


RED. BOROWICEKI R. KWIECIŃSKI M.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2006, wydanie I

cena netto: 69.00 Twoja cena  65,55 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Prezentowana książka stanowi kolejną, zwartą pozycję wydawniczą powstałą w Katedrze Ekonomiki i Organizacji Przedsiębiorstw Akademii Ekonomicznej w Krakowie przy wydatnej współpracy z wieloma innymi ośrodkami akademickimi, instytucjami i przedsiębiorstwami. Całość rozważań autorów podzielona została na trzy części tematyczne, silnie ze sobą powiązane.

Część pierwsza zatytułowana "Europejskie determinanty procesów integracji przepływu informacji" obejmuje ważne zagadnienia wykorzystania informacji w procesie jednoczenia się w jeden organizm systemu gospodarczego Europy.

Część druga "Bezpieczeństwo jako fundamentalny komponent współczesnego biznesu" porusza wiele istotnych problemów związanych z przepływem informacji wykorzystywanej dla zachowania bezpieczeństwa działalności gospodarczej.

W części trzeciej opracowania zatytułowanej "Rola informacji w wybranych dziedzinach praktyki gospodarczej" przedstawiono obszar wybranych dynamicznie rozwijających się sektorów i procesów, w których rola informacji jest szczególnie zauważalna.


Spis treści (skrócony):

Przedmowa

CZĘŚĆ I. Europejskie determinanty procesów integracji przepływu informacji

Rozdział 1. Osobowy charakter europejskiego zgrupowania interesów gospodarczych jako formy międzynarodowej współpracy przedsiębiorców - Jan Duraj

Rozdział 2. Spółka europejska jako forma działalności gospodarczej Unii - Elżbieta Wysłocka

Rozdział 3. Modelowe reguły informowania i konsultacji pracowników spółki europejskiej ważnym narzędziem zarządzania w UE - Adam Peszko

Rozdział 4. Systemy informatyczne w zarządzaniu a pozyskiwanie wiedzy w warunkach procesu globalizacji i integracji europejskiej - Jerzy Wąchol

Rozdział 5. Foresight i benchmarking jako narzędzia wywiadowcze wykorzystywane w kreowaniu polityki rozwoju regionów europejskich - Jan Skonieczny, Adam Świda

Rozdział 6. Wykorzystanie technologii informacji i komunikacji w samorządach - Andrzej Masny, Katarzyna Osika

Rozdział 7. Komunikacja w systemie nadzoru właścicielskiego - Krzysztof Misiołek

CZĘŚĆ II. Bezpieczeństwo jako fundamentalny komponent współczesnego biznesu

Rozdział 8. Społeczno-polityczne uwarunkowania współpracy subregionalnej na rzecz bezpieczeństwa. Przykład Polski - Danuta Walczak-Duraj

Rozdział 9. Bezpieczeństwo informacji w handlu elektronicznym - Konstanty Owczarek, Cecylia Żurak-Owczarek

Rozdział 10. System wczesnego rozpoznania jako informacyjne wsparcie decyzji strategicznych - Janusz Bąk, Adam Nalepka

Rozdział 11. Rezerwy jako narzędzie obrony przedsiębiorstwa przed zagrożeniami - Agnieszka Natasza Duraj

Rozdział 12. Zarządzanie sytuacją kryzysową na przykładzie napadu rabunkowego na bank - Jerzy Wojciech Wójcik

CZĘŚĆ III. Rola informacji w wybranych dziedzinach praktyki gospodarczej

Rozdział 13. Szczególne wymagania informacyjne w procesie strategic turnaround management - Piotr Banaszyk

Rozdział 14. Udział stanowisk pracy w procesach wiedzy - analiza, opis, źródła informacji - Bogdan Nogalski, Bartosz M. Surawski

Rozdział 15. Informacyjna funkcja kreowania wartości w procesie motywowania i oceny organów zarządzania przedsiębiorstwem - Ryszard Borowiecki, Andrzej Jaki

Rozdział 16. Informacja księgowa i rynkowa w ocenie efektywności i kreowania wartości przedsiębiorstwa - Andrzej Laki

Rozdział 17. Problemy zarządzania informacją w sferze rynkowo zorientowanych działań logistycznych - Sabina Kauf

Rozdział 18. Systemy informatyczne w zarządzaniu logistycznym - Adam Sadowski, Iwona Wieczorek

Rozdział 19. Rola informacji w budowie bazy planistyczno-normatywnej controllingu strategicznego - Małgorzata Krwawicz, Stanisław Marciniak

Rozdział 20. Rozciąganie łańcuchów wartości Biur Informacji Gospodarczej (BIG) - Kazimierz Perechuda, Zbigniew Telec

Rozdział 21. Gromadzenie informacji o kliencie warunkiem osiągnięcia sukcesu przedsiębiorstwa usługowego - Iwona Gawron, Honorata Trzcińska

Rozdział 22. System rezerwacyjny "Bookings" jako narzędzie zarządzania przepływem informacji w przedsiębiorstwie hotelarskim (na przykładzie Hotelu Elektor w Krakowie) - Arletta Kowalik

Rozdział 23. Przegląd koncepcji kapitału intelektualnego i jego wpływ na konkurencyjność - Bartosz Boćko, Krzysztof Bzdek

Rozdział 24. Informacja w identyfikacji ryzyka działalności jednostki konsultingowej - Sylwia Lenik

Rozdział 25. Księgi wieczyste w systemie informacji o nieruchomościach - Magdalena Załęczna

Zakończenie
Literatura przedmiotu

375 stron, B5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022