ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 149.90 142,41   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZAMÓWIENIA PUBLICZNE W INSTYTUCJACH KULTURY


WINIARZ M.

wydawnictwo: C.H.BECK , rok wydania 2014, wydanie I

cena netto: 149.90 Twoja cena  142,41 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zamówienia publiczne w instytucjach kultury


W dniu 19 października 2014 r. wejdzie w życie kolejna nowelizacja Pzp.

Zmiany dotyczą:

  1.  Wprowadzono ułatwienia udzielania zamówień na usługi niepriorytetowe o wartości mniejszej od progów unijnych
  2. Przesłanek wykluczenia wykonawcy – Uchyleniu uległy dwie obligatoryjne przesłanki wykluczenia wykonawcy wymienione w art. 24 ust. 1 pkt 1 i 1a Pzp.
  3. Wadium – konieczność zatrzymania wadium z powodu nieuzupełnienia dokumentów, będzie dotyczyć tylko wykonawcy, którego oferta ma być najkorzystniejsza
  4. Kryteriów oceny ofert – zamawiający który ograniczy się do kryterium cenowego będzie musiał wykazać w załączniku do protokołu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w jaki sposób zostały uwzględnione w opisie przedmiotu zamówienia koszty ponoszone w całym okresie korzystania z przedmiotu zamówienia (np. przy zakupie drukarek – jak uwzględniono koszty związane z materiałami eksploatacyjnymi)
  5. Modyfikacji zasad ustalania rażąco niskiej ceny – W nowelizacji Pzp znalazły się wytyczne dla zamawiającego, w jakich okolicznościach powinien zwrócić się do wykonawcy o wyjaśnienie rażąco niskiej ceny i jakie dowody ma przedstawić wykonawca, aby udowodnić, że cena nie jest jednak rażąco niska
  6. Umów wieloletnich - narzucono w Pzp obowiązek zawierania w umowach na okres dłuższy niż 12 miesięcy postanowień o zasadach wprowadzania odpowiednich zmian wysokości wynagrodzenia należnego wykonawcy, w przypadku zmiany:
    • stawki VAT,
    • wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę,
    • zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu, lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne.

W dniu 16 kwietnia 2014 r. weszła w życie nowelizacja prawa zamówień publicznych, która ma istotny wpływ na udzielanie zamówień publicznych w instytucjach kultury.

Najważniejsze są zmiany dotyczące:

  1. podniesienia progu określającego obowiązek stosowania ustawy,

  2. obowiązku stosowania ustawy do zamówień w zakresie kultury,

  3. ograniczenia zasady jawności przy udzielaniu zamówień w zakresie kultury.

Ponadto w dniu 16 kwietnia 2014 r. weszła w życie nowelizacja ustawy z 25.10.1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej. Do ustawy tej wprowadzono dodatkowe obowiązki podmiotów prowadzących działalność kulturalną w zakresie udzielania zamówień w zakresie kultury, do których nie stosuje się przepisów Prawa zamówień publicznych.

W publikacji tej omawiamy zagadnienia dotyczące:

  1. wyłączeń (zwolnień) z obowiązku stosowania PZP,

  2. zasad udzielania zamówień publicznych w IK,

  3. możliwości (przesłanki) stosowania trybu z wolnej ręki w IK,

  4. zasady działania komisji przetargowych,

  5. zasad udzielania pełnomocnictw i upoważnień z zakresu zamówień publicznych przez kierownika jednostki,

  6. zakresu odpowiedzialności dyrektora jednostki za zamówienia publiczne,

  7. oceny gospodarność i efektywność gospodarowania środkami publicznymi w zakresie udzielania zamówień publicznych,

  8. procedury udzielania zamówień publicznych (która jest elementem kontroli zarządczej),

  9. stosowanie przepisów PZP do zamówień kulturalnych, których wartość nie przekracza progów unijnych,

  10. specyfiki udzielania zamówień o wartości przekraczającej 30 000 euro w instytucjach kultury,

  11. sposób określania przedmiotu zamówienia,

  12. dokumentowania postępowań o udzielanie zamówienia, do udzielenia którego nie stosuje się przepisów ustawy.

W książce tej odpowiadamy na pytania:. 

  1. Jak prawidłowo zdefiniować przedmiot zamówienia?

  2. Jak prawidłowo oszacować wartość zamówienia?

  3. W jakich przypadkach IK stosuje przepisy Pzp?

  4. Jaka jest odpowiedzialność dyrektora i pracowników IK za udzielanie zamówień publicznych?

  5. Jakie są zasady odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych związana z udzielaniem zamówień publicznych bez stosowania ustawy – Prawo zamówień publicznych?

  6. Jaki jest wpływ decyzji dyrektora IK na wyznaczenie zakresu odpowiedzialności pracowników?

  7. Czy dyrektor IK może się uwolnić od odpowiedzialności?

W książce publikujemy również najciekawsze orzecznictwo użyteczne w instytucjach kultury z zakresu stosowania PZP, które wykazuje m.in. następujące błędy:

  1. Naruszenie przesłanek trybu z wolnej ręki,
  2. Naruszenie zasady uczciwej konkurencji,
  3. Naruszenie przepisów dotyczących opisu przedmiotu zamówienia

W książce znajduje się ponad 30 wzorów dokumentów niezbędnych w postępowaniu przetargowym dla instytucji kultury np.:

  1. Regulamin udzielania zamówień publicznych, do których nie stosuje się przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych – wraz załącznikami
    • Wniosek o udzielenia zamówienia
    • Notatka sporządzona na okoliczność dokonania zamówienia o wartości szacunkowej poniżej 15 000 euro
    • Zaproszenie do składania ofert
    • Oferta wykonania zamówienia
    • Protokół zamówienia publicznego
    • Protokół z ustalenia wartości zamówienia, którego wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty określonej w art. 4 pkt 8 Ustawy.
    • Regulamin udzielenia zamówienia na dostawy i usługi z zakresu działalności kulturalnej przygotowany przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego wraz załącznikami

    • W każdym ze wzorów regulaminów w odmienny nieco sposób, odniesiono się do przedmiotowego zagadnienia. Każdy z prezentowanych regulaminów nosi piętno określonych uogólnień, stąd też przypomnieć należy o konieczności dostosowania tych przepisów do uwarunkowań własnej jednostki. Może się bowiem okazać, że dla konkretnej instytucji kultury najwłaściwsze będzie wykorzystanie łącznie założeń zaproponowanych w obu poniższych wzorach. Istotnym elementem, wynikającym ze specyfiki instytucji kultury, jest uwzględnienie w konkretnym regulaminie charakteru jej zadań i sposobu ich realizacji.

    Umowy:

    • Umowa na roboty budowlane – przebudowę widowni i sceny

    • Umowa na przygotowanie scenariusza spotkań autorskich

    • Umowa o świadczenie usług polegających na wyeksponowaniu materiałów promocyjnych księgarni w budynku instytucji kultury

    • Umowa na zakup usług – zorganizowanie koncertu plenerowego

    • Umowa na zakup drukarek

    • Umowa na zakup usługi sprzątania

    • Umowa na zakup usług inspektora nadzoru budowlanego

    • Umowa zlecenie na zakup usług – przyjęcie funkcji ambasadora wybranych książek

    • Umowa o przeniesienie praw autorskich

    • Umowa licencyjna – zakup licencji

Należy pamiętać, że każda umowa nosząca cechy przewidziane w ustawie o zamówieniach publicznych stanowi zamówienie publiczne, w szczególności do tej kategorii należą umowy zlecenia, umowy o dzieło. Ponadto procedura udzielania zamówień ma doprowadzić do poprawnego zawarcia umowy, w tym takiej, której treść jest zgodna z zaprezentowanymi wzorami.

Zakup książki daje dostęp (po wpisaniu kodu ze zdrapki) do portalu www.ekspertbeck.pl na jeden miesiąc gratis


Wprowadzenie

Wykaz skrótów

1. Zasady udzielania zamówień publicznych w instytucjach kultury
1.1. Granice obowiązku stosowania ustawy - Prawo zamówień publicznych
1.2. Zasady udzielania zamówień publicznych
1.3. Nieprzetargowe tryby udzielania zamówień publicznych właściwe w zakresie działalności kulturalnej
1.4. Specyfika umowy w sprawie zamówienia publicznego

2. Zarządzanie udzieleniem zamówień publicznych w instytucji kultury
2.1. Instytucja kultury jako zamawiający
2.2. Udzielenie zamówienia jako czynność w zakresie gospodarki finansowej jednostki
2.3. Procedura udzielania zamówień publicznych jako element kontroli zarządczej w jednostce

3. Przepisy regulujące udzielanie zamówień, do udzielania których nie stosuje się przepisów ustawy - Prawo zamówień publicznych
3.1. Zamówienie, do udzielenia którego nie stosuje się przepisów ustawy - Prawo zamówień publicznych, jako zamówienie publiczne
3.2. Zamówienia w zakresie kultury, których wartość nie przekracza progów unijnych, a przepisy ustawy
3.3. Specyfika udzielania zamówień o wartości przekraczającej 30 000 euro w instytucjach kultury
3.4. Charakter wewnętrznego regulaminu udzielania zamówień

4. Podstawowe warunki prawidłowości udzielania zamówień, do udzielania których nie stosuje się przepisów ustawy - Prawo zamówień publicznych
4.1. Określenie przedmiotu zamówienia
4.2. Szacowanie wartości zamówienia
4.3. Rola planowania zamówień publicznych w jednostce
4.4. Dokumentowanie postępowań o udzielanie zamówienia, do udzielenia którego
nie stosuje się przepisów ustawy - Prawo zamówień publicznych

5. Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych związana z udzielaniem zamówień publicznych bez stosowania ustawy - Prawo zamówień publicznych
5.1. Pojęcie i zasady odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
5.2. Podmioty podlegające odpowiedzialności
5.3. Odpowiedzialność za udzielenie zamówienia publicznego wykonawcy, który nie został wybrany w trybie określonym w przepisach o zamówieniach publicznych
5.4. Odpowiedzialność za nieprawidłowe ustalenie wartości zamówienia
5.5. Odpowiedzialność za zaniedbanie lub niewypełnienie obowiązków w zakresie kontroli zarządczej
5.6. Specyfika odpowiedzialności za zamówienia publiczne finansowane ze środków europejskich
5.7. Przedmiot odpowiedzialności

6. Wybrane orzecznictwo w zakresie instytucji kultury
6.1. Informatyzacja teatru
6.2. Organizacja imprezy plenerowej - ocena ofert
6.3. Zbudowanie platformy technologicznej do prezentacji zbiorów muzeum - przedmiot zamówienia
6.4. Wykonanie kopii eksponatu muzealnego na potrzeby ekspozycji - charakter usług
6.5. Zakup baletek - indywidualne potrzeby zamawiającego
6.6. Dostawa sprzętu fotograficznego i kamery cyfrowej - przedmiot zamówienia
6.7. Wykonanie projektów architektury wnętrz - problem praw autorskich

7. Wzory dokumentów
7.1. Regulamin udzielania zamówień publicznych, do których nie stosuje się przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych
7.2. Regulamin udzielenia zamówienia na dostawy i usługi z zakresu działalności kulturalnej
7.3. Umowa na zakup drukarek
7.4. Umowa na zakup usługi sprzątania
7.5. Umowa na zakup usług inspektora nadzoru budowlanego
7.6. Umowa na roboty budowlane - przebudowę widowni i sceny
7.7. Umowa na przygotowanie scenariusza spotkań autorskich
7.8. Umowa zlecenia na zakup usług - przyjęcie funkcji ambasadora wybranych książek
7.9. Umowa o przeniesienie praw autorskich
7.10. Umowa wydawnicza
7.11. Umowa licencyjna - zakup licencji
7.12. Umowa o świadczenie usług polegających na wyeksponowaniu materiałów promocyjnych księgarni w budynku instytucji kultury
7.13. Umowa na zakup usług - zorganizowanie koncertu plenerowego
7.14. Umowa najmu

Zakończenie


326 stron, Format: 16.5x23.8cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022