|
ZARZĄDZANIE KAPITAŁAMI W KLASTRACH
LIS A.M. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2014, wydanie I cena netto: 64.50 Twoja cena 61,28 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Zarządzanie kapitałami w klastrach
Kapitał społeczny, kulturowy, ekonomiczny i symboliczny w strukturach klastrowych
Książka zapewnia nowy sposób patrzenia na kwestię firm zaangażowanych w
działalność klastrową, stanowiąc wkład w dyskusję zarówno dla teoretyków, jak i
praktyków dotyczącą najefektywniejszych form diagnozy przedsiębiorstw, a tym samym
poprawy i pozycji konkurencyjnej na rynku o różnej skali.
Wstęp
Rozdział 1. Koncepcja klastrów
1.1. Wprowadzenie
1.2. Koncepcja klastrów autorstwa M.E. Portera
1.2.1. Konkurencyjna przewaga skupisk
1.2.2. Główne założenia i krytyka koncepcji M.E. Portera
1.3. Przegląd definicji klastrów
1.3.1. Szerokie i wąskie podejście w definiowaniu klastrów
1.3.2. Definiowanie klastra przez pryzmat powiązań
1.3.3. Sieciowy charakter gron
1.3.4. Główne wyznaczniki klastra
1.4. Typologie struktur klastrowych
1.4.1. Ujęcie dynamiczne
1.4.2. Ujęcie statyczne
1.5. Klastry a inicjatywy klastrowe
1.5.1. Definicje i podstawowe wyróżniki inicjatywy klastrowej
1.5.2. Rozwój inicjatyw klastrowych na świecie - wyniki badań
1.6. Klastry i inicjatywy klastrowe - propozycje rozumienia terminów kluczowych z punktu
widzenia dalszej pracy badawczej
Rozdział 2. Koncepcja kapitałów
2.1. Pole
2.2. Kapitał
2.2.1. Kapitał ekonomiczny
2.2.2. Kapitał społeczny
2.2.3. Kapitał kulturowy
2.2.4. Kapitał symboliczny
2.3. Konwersja kapitałów
2.3.1. Kapitał ekonomiczny - kapitał ekonomiczny
2.3.2. Kapitał społeczny - kapitał ekonomiczny
2.3.3. Kapitał kulturowy - kapitał ekonomiczny
2.3.4. Kapitał symboliczny - kapitał ekonomiczny
2.4. Odwrotne konwersje kapitałów i sekwencje konwersji
2.4.1. Kapitał ekonomiczny - kapitał symboliczny
2.4.2. Kapitał ekonomiczny - kapitał kulturowy
2.4.3. Kapitał ekonomiczny - kapitał społeczny
2.4.4. Sekwencje konwersji
2.5. Wykorzystanie teorii kapitałów w analizie klastrów
Rozdział 3. Metodyka badań
3.1. Analiza wyboru wykorzystanych metod badawczych
3.2. Konceptualizacja
3.3. Operacjonalizacja
3.3.1. Opis struktur klastrowych biorących udział w badaniu
3.3.2. Skonstruowanie narzędzi badawczych i przeprowadzenie badań w strukturach
klastrowych
Rozdział 4. Wyniki badań
4.1. Wprowadzenie
4.2. Cechy demograficzne analizowanych przedsiębiorstw
4.3. Motywy wejścia do inicjatywy klastrowej
4.4. Kapitał ekonomiczny
4.4.1. Dynamika (zmienność w czasie) najistotniejszych wskaźników kapitału
ekonomicznego przedsiębiorstw w ramach badanych inicjatyw klastrowych
4.4.2. Źródła finansowania przedsiębiorstwa (konwersja KSPO-KEKO)
4.4.3. Wykorzystanie zasobów przez przedsiębiorstwo w porównaniu z ostatnimi latami
4.5. Kapitał społeczny
4.5.1. Stali odbiorcy (KSPO)
4.5.2. Stali dostawcy (KSPO)
4.5.3. Stali konkurenci, z którymi podejmowana jest współpraca (KSPO)
4.5.4. Stała współpraca z instytucjami sektora B+R (konwersja KSPO-KKUL)
4.5.5. Stała współpraca z organizacjami innych typów (KSPO)
4.5.6. Współdzielone zasoby (konwersja KSPO-KEKO, KKUL, KSYM)
4.5.7. Współpraca w klastrze (konwersja KSPO-KEKO, KKUL, KSYM)
4.5.8. Sposób wykorzystania kontaktów przedsiębiorstwa z innymi podmiotami (konwersja
KSPO-KEKO, KKUL, KSYM)
4.5.9. Wykorzystanie zasobów kapitału społecznego przez przedsiębiorstwa w porównaniu
z ostatnimi latami
4.6. Kapitał kulturowy
4.6.1. Odsetek pracowników zaangażowanych w działalność innowacyjną (konwersja
KSPO-KKUL)
4.6.2. Potencjał innowacyjny przedsiębiorstw
4.6.3. Innowacje wdrożone w przedsiębiorstwie w poprzednich latach (KKUL)
4.6.4. Główne sposoby wprowadzania innowacji w przedsiębiorstwie (KKUL)
4.6.5. Zadowolenie z jakości zestawu kompetencji pracowników (KKUL)
4.6.6. Aplikacje o środki finansowe z UE w ostatnich latach (konwersja KKUL-KEKO)
4.6.7. Wykorzystanie zasobów kapitału kulturowego przez przedsiębiorstwo w porównaniu
z ostatnimi latami
4.7. Kapitał symboliczny
4.7.1. Obecna pozycja konkurencyjna przedsiębiorstwa w porównaniu z ostatnimi latami (w
branży/regionie/kraju) (KSYM)
4.7.2. Reputacja przedsiębiorstwa na rynku (KSYM)
4.7.3. Rozpoznawalność nazwy przedsiębiorstwa/marki (KSYM)
4.7.4. Liczba wyróżnień/nagród otrzymanych w ostatnich latach przez przedsiębiorstwo
(KSYM)
4.8. Podsumowanie
Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
288 stron, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|