ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

BIOGRAFIE EDUKACYJNE WYBRANE KONTEKSTY


DUBAS E.

wydawnictwo: WYD UN ŁÓDŹ , rok wydania 2014, wydanie I

cena netto: 51.50 Twoja cena  48,93 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Biografie edukacyjne

Wybrane konteksty Tom 3


Biografie i badanie biografii zyskują na znaczeniu w sytuacji permanentnej zmiany, w jakiej przyszło nam współcześnie żyć. Pozwalają nam zbliżyć się do świata poszczególnych jednostek, by na tej podstawie formułować hipotezy i wnioski dotyczące przebiegu procesów uczenia się.

Konieczność całożyciowego uczenia się podnosi znaczenie tej wiedzy, jednocześnie uświadamia nam, jak ważna jest umiejętność uczenia się z biografii własnej i innych. W procesach uczenia się biograficznego tkwi bowiem potencjał, jaki możemy wykorzystać do rozwiązywania problemów życia osobistego i zawodowego, dalszego rozwoju. Ta wiedza jest cenna zarówno dla uczących się, jak i tych, którzy mają ich wspierać w rozumieniu i korzystaniu z procesów i efektów całożyciowego uczenia się. Cieszy zatem w zarysowanym wyżej kontekście kolejna inicjatywa zespołu prof. Elżbiety Dubas pod postacią trzeciego tomu serii „Biografia i badanie biografii” pod tytułem „Biografie edukacyjne. Wybrane konteksty”. Planowana publikacja jest rezultatem badań prowadzonych w latach 2011-2013 przez pedagogów, socjologów i psychologów z różnych uczelni, które koordynował łódzki ośrodek badań biograficznych. Ma zatem także interdyscyplinarny charakter (.).

Redaktorki przedstawionej do recenzji publikacji zgromadziły ciekawy materiał, prezentujący różne rodzaje i aspekty biografii edukacyjnych. Znajdziemy w planowanej książce wątki metodologiczne , teoretyczne i empiryczne, które mogą wykorzystać w swej pracy naukowej i dydaktycznej nauczyciele dorosłych. Adresatami książki są nie tylko studenci nauk społecznych, pracownicy naukowi, ale także praktycy oraz osoby szukające inspiracji do uczenia się z biografii własnej i innych.

Z recenzji
prof. dr hab. Hanny Stolarczyk-Szwec


Wstęp
.
Elżbieta Dubas – „Ja przez całe życie nie przeczytałem książki.” Nietypowa biografia edukacyjna – uczenie się „poza” książką
Kamila Lasocińska – Autobiografia jako autokreacja. Twórcze aspekty procesu myślenia autobiograficznego w edukacji dorosłych
Paulina Wawer – Tożsamość i uczenie się biograficzne w wikiświecie.
Dorota Nawrat – Sylwetka innowacyjnego menedżera w oparciu o biografie edukacyjne menedżerów.
Beata Kunat – „Całożyciowe uczenie się” pedagogów-artystów na tle ich autobiografii zawodowych.
Magdalena Wnuk-Olenicz – Aktywność edukacyjna uczestników UTW jako kompensacja i/lub kontynuacja rozwoju na przykładzie wybranych biografii edukacyjnych.
Dorota Sieroń-Galusek – Świadectwo, wyznanie, wyzwanie – dla pedagogii? O doświad- czeniach formacyjnych Jerzego Stempowskiego, Józefa Czapskiego i Czesława Miłosza.
Agnieszka Teresa Tys – Aktualność mechanizmów dochodzenia do władzy na przykładzie biografii Juliusza Cezara .
Krzysztof Kamiński – Nietraumatyczne a smutne okoliczności śmierci w kontekście intelektualnej biografii Stefana Swieżawskiego .
Magdalena Hasiuk – Opowieść o dawnym życiu – „Zły” Dariusza Jeża i Grzegorza  Kondrasiuka w reżyserii Łukasza Witt-Michałowskiego .
Kamila Lasocińska – Kryzys połowy życia – zdobywanie kompetencji autokreacyjnej i dążenie do mądrości
Emila Mazurek – Edukacyjny wymiar cierpienia w biografii .
Urszula Tabor – Cierpienie i strata w narracjach autobiograficznych .
Anna Gutowska – Biografia edukacyjna i jej osobliwości – studium jednego przypadku
Joanna Żeromska-Charlińska – Potencjalna gotowość do spotkania w kontekście opieki i pomocy chorym w stanie terminalnym.
Olga Czerniawska – Śmierć w badaniach biograficznych .


Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022