|
BIOGRAFIE EDUKACYJNE WYBRANE KONTEKSTY
DUBAS E. wydawnictwo: WYD UN ŁÓDŹ , rok wydania 2014, wydanie I cena netto: 51.50 Twoja cena 48,93 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Biografie edukacyjne
Wybrane konteksty Tom 3
Biografie i badanie biografii zyskują na znaczeniu w sytuacji permanentnej zmiany, w
jakiej przyszło nam współcześnie żyć. Pozwalają nam zbliżyć się do świata
poszczególnych jednostek, by na tej podstawie formułować hipotezy i wnioski dotyczące
przebiegu procesów uczenia się.
Konieczność całożyciowego uczenia się podnosi znaczenie tej wiedzy, jednocześnie
uświadamia nam, jak ważna jest umiejętność uczenia się z biografii własnej i
innych. W procesach uczenia się biograficznego tkwi bowiem potencjał, jaki możemy
wykorzystać do rozwiązywania problemów życia osobistego i zawodowego, dalszego
rozwoju. Ta wiedza jest cenna zarówno dla uczących się, jak i tych, którzy mają ich
wspierać w rozumieniu i korzystaniu z procesów i efektów całożyciowego uczenia się.
Cieszy zatem w zarysowanym wyżej kontekście kolejna inicjatywa zespołu prof. Elżbiety
Dubas pod postacią trzeciego tomu serii „Biografia i badanie biografii” pod tytułem
„Biografie edukacyjne. Wybrane konteksty”. Planowana publikacja jest rezultatem badań
prowadzonych w latach 2011-2013 przez pedagogów, socjologów i psychologów z różnych
uczelni, które koordynował łódzki ośrodek badań biograficznych. Ma zatem także
interdyscyplinarny charakter (.).
Redaktorki przedstawionej do recenzji publikacji zgromadziły ciekawy materiał,
prezentujący różne rodzaje i aspekty biografii edukacyjnych. Znajdziemy w planowanej
książce wątki metodologiczne , teoretyczne i empiryczne, które mogą wykorzystać w
swej pracy naukowej i dydaktycznej nauczyciele dorosłych. Adresatami książki są nie
tylko studenci nauk społecznych, pracownicy naukowi, ale także praktycy oraz osoby
szukające inspiracji do uczenia się z biografii własnej i innych.
Z recenzji
prof. dr hab. Hanny Stolarczyk-Szwec
Wstęp
.
Elżbieta Dubas – „Ja przez całe życie nie przeczytałem książki.”
Nietypowa biografia edukacyjna – uczenie się „poza” książką
Kamila Lasocińska – Autobiografia jako autokreacja. Twórcze aspekty procesu
myślenia autobiograficznego w edukacji dorosłych
Paulina Wawer – Tożsamość i uczenie się biograficzne w wikiświecie.
Dorota Nawrat – Sylwetka innowacyjnego menedżera w oparciu o biografie
edukacyjne menedżerów.
Beata Kunat – „Całożyciowe uczenie się” pedagogów-artystów na tle ich
autobiografii zawodowych.
Magdalena Wnuk-Olenicz – Aktywność edukacyjna uczestników UTW jako
kompensacja i/lub kontynuacja rozwoju na przykładzie wybranych biografii edukacyjnych.
Dorota Sieroń-Galusek – Świadectwo, wyznanie, wyzwanie – dla pedagogii? O
doświad- czeniach formacyjnych Jerzego Stempowskiego, Józefa Czapskiego i Czesława
Miłosza.
Agnieszka Teresa Tys – Aktualność mechanizmów dochodzenia do władzy na
przykładzie biografii Juliusza Cezara .
Krzysztof Kamiński – Nietraumatyczne a smutne okoliczności śmierci w
kontekście intelektualnej biografii Stefana Swieżawskiego .
Magdalena Hasiuk – Opowieść o dawnym życiu – „Zły” Dariusza Jeża i
Grzegorza Kondrasiuka w reżyserii Łukasza Witt-Michałowskiego .
Kamila Lasocińska – Kryzys połowy życia – zdobywanie kompetencji
autokreacyjnej i dążenie do mądrości
Emila Mazurek – Edukacyjny wymiar cierpienia w biografii .
Urszula Tabor – Cierpienie i strata w narracjach autobiograficznych .
Anna Gutowska – Biografia edukacyjna i jej osobliwości – studium jednego
przypadku
Joanna Żeromska-Charlińska – Potencjalna gotowość do spotkania w kontekście
opieki i pomocy chorym w stanie terminalnym.
Olga Czerniawska – Śmierć w badaniach biograficznych .
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|