|
OBOWIĄZEK UŻYWANIA ZNAKU TOWAROWEGO STUDIUM Z PRAWA POLSKIEGO NA TLE
TRZEBIATOWSKI M. wydawnictwo: C.H.BECK , rok wydania 2007, wydanie I cena netto: 112.00 Twoja cena 106,40 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Niniejsza rozprawa omawia prawo znaków towarowych w świetle prawa polskiego,
wspólnotowego, a także prawa innych państwa europejskich nie będących członkami UE.
Autor szczegółowo omówił w poszczególnych rozdziałach:
- podstawy normatywne obowiązku używania znaku towarowego, treść i funkcje obowiązku
używania,
- pojęcie, formę i zakres używania,
- towary (usługi), miejsce używania, osobę używającą, używaną postać znaku,
- materialnoprawne skutki nieużywania znaku towarowego,
- zagadnienia proceduralne powstające na tle instytucji obowiązku używania znaku
towarowego.
Recenzja:
Książka o tym, kto, dlaczego i kiedy powinien używać znaków towarowych.
Książka dla przedsiębiorców, także dla prawników.
Dlaczego warto ją mieć? Jest to studium z prawa polskiego na tle prawnoporównawczym.
W rozprawie tej omówiono prawo znaków towarowych w świetle prawa polskiego, unijnego
oraz innych państw Europy, które nie należą do Wspólnoty. Autor wyjaśnia podstawy
prawne i istotę obowiązku używania znaku oraz skutki jego niewypełnienia. Przypomina,
że eksploatacja znaku na rynku przynosi korzyści finansowe, a używanie go przez osobę
nieuprawnioną stanowi przesłankę naruszenia prawa do znaku. Celem pracy jest m.in.
pokazanie, które z rozwiązań prawnych dotyczących obowiązku używania znaku
towarowego można uznać za uniwersalne, a w jakich jego elementach konstrukcyjnych
występują najpoważniejsze różnice. Autor wnioskuje przy tym, że właściciel znaku
krajowego chronionego w Polsce powinien mieć te same możliwości obrony przed atakiem ze
strony nieużywanego znaku wspólnotowego, z jakich w odwrotnej sytuacji korzysta
właściciel znaku wspólnotowego.
Gazeta Prawna - 28.08.2007 r.
616 stron, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|