Ostatecznym celem każdej firmy, która chce osiągnąć przewagę nad
konkurentami, powinno być zwiększenie dzielącego ją od nich dystansu nie tyle poprzez
wysiłek mięśni na rynku, ile poprzez wysiłek umysłu w Sali konferencyjnej. Michel
Robert, ceniony ekspert od spraw zarządzania oraz autor książkowych bestsellerów z tej
dziedziny, wie o tym z własnego doświadczenia. W ciągu minionych 25 lat uczestniczył w
wielu sesjach planistycznych z udziałem dyrektorów i zespołów kierowniczych niemal 500
przedsiębiorstw, inicjując procesy myślenia strategicznego, które pozwalały firmom
uzyskać długoterminową przewagę nad konkurencją.
W książce Nowe myślenie strategiczne Robert pokazuje czytelnikowi, jak można
stworzyć i wdrożyć skuteczne strategie wzrostu firmy i eliminowania konkurentów.
Czerpiąc z całych dziesięcioleci doświadczeń w przekształcaniu firm
najrozmaitszej wielości na całym świecie, Robert pokazuje, jak dzięki jego sprawdzonym
metodom można zaoszczędzić firmie pieniędzy i czasu oraz bardzo szybko osiągnąć
trwałe wyniki.
Książka rozpoczyna się od szczegółowego wyjaśnienia, w jaki sposób koncepcje
strategiczne Roberta przyczyniły się do uzdrowienia znanej na całym świecie firmy
Caterpillar. W dalszej kolejności opisuje podstawowe elementy opracowanego przez Roberta
procesu myślenia strategicznego, w szczególności zaś zagadnienia określenia siły
napędowej firmy, tworzenia zespołu ds..... Strategii oraz uruchamiania nowych inicjatyw
w skali całego przedsiębiorstwa. Ten racjonalny proces, który może wykorzystać
zespół kierowniczy każdej firmy w każdej branży, jest ilustrowany licznymi analizami
zaczerpniętymi z doświadczeń takich przedsiębiorstw jak LandAmerica, 3M, FedEx, Pulte
Homes, FirstRand Limited, ACUITY czy MAXX, Inc. — zaledwie garstki z kilkuset, które
dzięki myśleniu strategicznemu Roberta osiągnęły znakomite długoterminowe wyniki.
Spis treści:
Wstęp
CZĘŚĆ I.
1. Historia Caterpillar
2. Długowieczność: papierek lakmusowy udanej strategii
3. 10 grzechów śmiertelnych prowadzących do problemów strategicznych
4. Strategia na przyszłość, a nie na teraźniejszość.
5. Wizja i strategia - dwa nieodłączne pojęcia
6. Siła napędowa: DNA strategii
7. Od banalnego sformułowania misji do skutecznego filtra strategicznego
8. Kto prowadzi?
9. Nie zmieniać reguł, zmieniać samą grę!
10. Proces myślenia strategicznego
11. Strategiczne wykorzystanie informacji strategicznych
12. Strategiczna innowacja produktu prowadzi do dominacji
CZĘŚĆ II.
13. Prezes Charles Foster i dyrektor generalny Ted Chandler - LandAmerica
Financial Group z Richmond (Wirginia)
14. Dyrektor generalny Robert Burgess oraz prezes i dyrektor operacyjny Mark O\'Brien -
Pulte Corporation z Dearborn (Michigan)
15. David Hoover - prezes rady nadzorczej, prezes zarządu i dyrektor generalny BalI
Corporation z Denver (Kolorado)
16. Laurie Dippenaar - dyrektor generalny FirstRand Limited z Johannesburga (Republika
Południowej Afryki)
17. Kurt Wiedenhaupt - dyrektor generalny American Precision Industries z Buffalo (Nowy
Jork)
18. Neil McDonough - dyrektor generalny FLEXcon ze Spencer (Massachusetts)
19. Pete Samoff - prezes i dyrektor operacyjny T.D. Williams on, Inc. z Tulsy (Oklahoma)
20. Prezes rady nadzorczej Richard Stephenson oraz prezes zarządu i dyrektor generalny
Steve Bonner - Cancer Treatment Centers of America z Shaumburga (Illinois)
21. Walt Havenstein - prezes Information and Electronic Warfare Systems, BAB Systems z
Nashua (New Hampshire)
22. Harald Stolzenberg - prezes JuvenajLaPrairie Group z Genewy (Szwajcaria)
23. Andre Heroux - prezes i dyrektor generalny MAAX, Inc. z Montrealu (Kanada)
24. Thomas Chua - wiceprezes grupy i dyrektor zarządzający Teckwah Industrial
Corporation Ltd. z Singapuru
25. Ed Grondel- dyrektor generalny FNB HomeLoans z Johannesburga (Republika Południowej
Afryki)
26. Benjamin Salzmann - dyrektor generalny ACUIlY z Sheboygan (Wisconsin)
27. Rak Kumar - dyrektor generalny Raster Graphics z Palo Alto (Kalifornia)
Indeks
304 strony, oprawa miękka