ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 41.40 39,33   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ I INNOWACYJNOŚĆ


DURAJ J. PAPIERNIK-WOJDERA M.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 41.40 Twoja cena  39,33 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Z recenzji prof. dr hab. Jadwigi Adamczyk:

Recenzowany podręcznik składa się z dwóch części.

W pierwszej Przedsiębiorczość omówiono cztery główne problemy: pojęcie przedsiębiorcy i przedsiębiorczości, cechy przedsiębiorców, rodzaje przedsiębiorczości oraz motywy i uwarunkowania działań przedsiębiorczych.

Zdefiniowano m.in. pojęcie przedsiębiorcy, charakteryzując jego podmiotowość w odniesieniu zarówno do osoby fizycznej, jak i prawnej, inicjującej, tworzącej i kontrolującej ład gospodarczy i społeczny. Autorzy podkreślają wielowymiarowość pojęcia „przedsiębiorczość”, co wymaga interdyscyplinarnego podejścia w jej definiowaniu w trzech perspektywach: homo economicus, homo faber, homo sociologicus. Podejmując nowy problem przedsiębiorczości społecznej, autorzy wskazują na zależności pomiędzy przedsiębiorczością biznesową i społeczną.

W części drugiej Innowacyjność wskazano ważne zagadnienia, do których należą: pojęcie innowacji, źródła, absorpcja i dyfuzja innowacji, strategie zarządzania innowacyjnego oraz charakterystyka klastrów i parków technologicznych jako podmiotów i narzędzi strategii innowacji.

Przedstawiono m.in. trzy rodzaje strategii innowacji: strategię wewnętrznej kreacji wiedzy, strategię lokalnego rozszerzenia wiedzy oraz strategię globalnego transferu wiedzy. Treść opracowania wzbogacono danymi empirycznymi, dotyczącymi nakładów innowacyjnych w zakresie innowacji produktowych i procesowych oraz ich struktury w różnych układach klasyfikacyjnych.


Spis treści:

 

Wprowadzenie

Część I. Przedsiębiorczość

1. Pojęcie przedsiębiorcy

2. Pojęcie i perspektywy analityczne przedsiębiorczości

   2.1. Pojęcie przedsiębiorczości

   2.2. Przedsiębiorczość społeczna i formy jej zorganizowania

3. Cechy przedsiębiorców i rodzaje przedsiębiorczości

4. Motywy i uwarunkowania działań przedsiębiorczych

Część II. Innowacyjność

1. Pojęcie innowacji

2. Źródła, absorpcja i dyfuzja innowacji

3. Strategie zarządzania innowacyjnego

4. Klastry i parki technologiczne jako podmioty i narzędzia strategii innowacji

Zakończenie

Bibliografia

Spis tabel

Spis rysunków


135 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022