ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ROZWÓJ I DOSKONALENIE FUNKCJONOWANIA PRZEDSIĘBIORSTW


KIEŁTYKA L.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 91.40 Twoja cena  86,83 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Książka jest oryginalnym opracowaniem interdyscyplinarnej tematyki szeroko rozumianego efektywnego funkcjonowania przedsiębiorstw.

Mając na uwadze rozwój i doskonalenie funkcjonowania przedsiębiorstw, w publikacji zostały ujęte najistotniejsze zagadnienia dotyczące nowoczesnych metod zarządzania, perspektyw i możliwości rozwoju współczesnych przedsiębiorstw, wpływu technologii informatycznej na ich funkcjonowanie, zarządzanie wiedzą w rozwoju przedsiębiorstw oraz zagadnienia dotyczące innowacji wprowadzanych w przedsiębiorstwach.

Publikacja jest zwartą pozycją wydawniczą, będącą rezultatem licznych spotkań naukowych ośrodków akademickich w kraju, współpracujących z Katedrą Informatycznych Systemów Zarządzania Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej. Jest zbiorem wybranych najistotniejszych zagadnień obejmujących rozwój i doskonalenie funkcjonowania przedsiębiorstw.

W opracowaniu przedstawione zostały ważniejsze aktualne zagadnienia związane z rozwojem i doskonaleniem funkcjonowania przedsiębiorstw rozważane w wielu aspektach. Wielowątkowość treści zawartej w tym wydaniu jest związana z interdyscyplinarnością osób będących autorami poszczególnych rozdziałów. Duża różnorodność zagadnień, zgromadzona wokół tematyki tej książki, sygnalizuje sporą liczbę istotnych problemów, które poprzez innowacyjność, kreatywność i zwinność powinny doprowadzić do wskazania kierunków dla dynamicznego rozwoju przedsiębiorstw.


Spis treści:

 

Przedmowa
Leszek Kiełtyka

CZĘŚĆ I. Nowoczesne metody zarządzania organizacją

1. ABM w systemach logistycznych jako sposób na optymalizację procesów wytwarzania

Ewa Kowalska-Napora

1.1. Logika przyporządkowania kosztów a kierunek wewnętrznej spójności

1.2. Capability sourcing

Podsumowanie

Literatura

2. Dylematy projektowania wielopłaszczyznowej metody oceny procesów podejmowania decyzji kierowniczych

Eryk Głodziński

Wprowadzenie

2.1. Charakterystyka wielopłaszczyznowej metody oceny procesów podejmowania decyzji kierowniczych

2.2. Dylematy o charakterze metodyczno-przedmiotowym

2.3. Dylematy o charakterze narzędziowym

Podsumowanie

Literatura

3. Istota oraz uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstw

Beata Kulisa

Wprowadzenie

3.1. Pojęcie i kierunki badań nad konkurencyjnością przedsiębiorstw

3.2. Determinanty konkurencyjności przedsiębiorstw

3.3. Elementy konkurencyjności przedsiębiorstw

Podsumowanie

Literatura

4. Rozwój i doskonalenie funkcjonowania przedsiębiorstwa poprzez zarządzanie wartością

Iwona Ewa Tomaszewska

Wprowadzenie

4.1. Pojęcie wartości i koncepcja zarządzania wartością

4.2. Funkcje kluczowych wartości firmy

4.3. Jak mierzyć wartość?

   4.3.1. Miernik tworzenia wartości dla inwestorów

   4.3.2. Rachunek wyników

   4.3.3. Nowoczesne koncepcje mierników tworzenia wartości ekonomicznej

4.4. Wartość organizacji dla klientów a jej kapitał intelektualny

Podsumowanie

Literatura

5. Ryzyko efektywnościowe a jakość strategii personalnej

Anna Romanowicz

Wprowadzenie

5.1. Zarządzanie ryzykiem efektywnościowym w organizacjach

5.2. Analiza jakości w strategii personalnej

5.3. Jakość strategii personalnej a ryzyko efektywnościowe

Literatura

6. Umiejętności menedżerskie związane z przeciwdziałaniem patologiom organizacyjnym i kształtowaniem efektywnych zespołów pracowniczych

Elżbieta Robak

Wprowadzenie

6.1. Rola kompetencji społecznych w funkcjonowaniu współczesnego menedżera

6.2. Wybrane patologie organizacyjne zaburzające relacje pracownicze a kompetencje interpersonalne menedżera

   6.2.1. Mobbing jako przykład patologii zachowań organizacyjnych

   6.2.2. Pracoholizm i jego wpływ na zaburzenia relacji pracowniczych

   6.2.3. Cynizm organizacyjny jako wyraz kryzysu zaufania pracowników do organizacji

6.3. Umiejętności menedżerskie wspierające tworzenie efektywnych zespołów pracowniczych

   6.3.1. Kreowanie pozytywnych relacji pracowniczych poprzez budowanie współpracy i zaufania

   6.3.2. Wspieranie równowagi pomiędzy pracą a życiem osobistym pracowników

   6.3.3. Kształtowanie pozytywnej organizacji poprzez tworzenie klimatu organizacyjnego wspierającego dobrostan pracowników

Podsumowanie

Literatura

CZĘŚĆ II. Perspektywy i kierunki rozwoju przedsiębiorstw

7. Działalność badawczo-rozwojowa a innowacyjność małych i średnich przedsiębiorstw wytwórczych

Joanna Tabor

Wprowadzenie

7.1. Metodyka badań empirycznych

7.2. Wyniki badań empirycznych

   7.2.1. Rodzaj działalności badawczo-rozwojowej

   7.2.2. Funkcjonowanie jednostki badawczo-rozwojowej

   7.2.3. Potrzeba prowadzenia działalności badawczo-rozwojowej

   7.2.4. Formalizacja współpracy w obszarze badań i rozwoju

   7.2.5. Podmioty współpracujące w obszarze badań i rozwoju

   7.2.6. Potrzeba nawiązania współpracy w obszarze badań i rozwoju

   7.2.7. Korzyści ze współpracy w obszarze badań i rozwoju

   7.2.8. Działalność badawczo-rozwojowa i współpraca w tym zakresie a innowacyjność technologiczna

Podsumowanie

Literatura

8. Wybrane aspekty monitoringu małych przedsiębiorstw

Paula Pypłacz, Paweł Kobis

Wprowadzenie

8.1. Monitorowanie otoczenia przedsiębiorstwa

8.2. System monitoringu i jego elementy

8.3. Model monitoringu czynników

Podsumowanie

Literatura

9. Uwarunkowania i kierunki rozwoju sektora przedsiębiorstw w Polsce

Barbara Siuta-Tokarska

Wprowadzenie

9.1. Główne uwarunkowania i zmiany struktury w polskiej gospodarce

9.2. Wybrane tendencje i kierunki zmian w działalności przedsiębiorstw w Polsce

Podsumowanie

Literatura

10. Koncepcja procesowego i systemowego zarządzania bezpieczeństwem przedsiębiorstwa

Mirosław Kwieciński

10.1. Konceptualizacja bezpieczeństwa

10.2. Proces zarządzania bezpieczeństwem

10.3. System zarządzania bezpieczeństwem

Podsumowanie

Literatura

11. Badania literaturowe wybranych aspektów funkcjonowania małych i średnich przedsiębiorstw

Anna Michna, Anna Męczyńska, Roman Kmieciak, Renata Sękowska

Wprowadzenie

11.1. Charakterystyka małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce

11.2. Badania literaturowe z zakresu wpływu: upełnomocnienia, innowacyjności, umiędzynarodowienia na efektywność funkcjonowania przedsiębiorstw w kontekście wykorzystania IT

   11.2.1. Upełnomocnienie

   11.2.2. Innowacyjność

   11.2.3. Umiędzynarodowienie (internacjonalizacja)

   11.2.4. Wykorzystanie technologii informacyjnych

   11.2.5. Związki pomiędzy upełnomocnieniem, innowacyjnością, umiędzynarodowieniem a efektywnością funkcjonowania MSP

11.3. Wnioski i kierunki dalszych badań

Literatura

Część III. Wpływ technologii informacyjnej na funkcjonowanie i rozwój przedsiębiorstw

12. Konkurencyjność firmy i zarządzanie relacjami z klientem

Dominika Biniasz

Wprowadzenie

12.1. Koncepcja zarządzania relacjami z klientem

12.2. Marketing relacji – filar koncepcji zarządzania relacjami z klientem

12.3. Konkurencyjność firm

12.4. Charakterystyka wybranych badań i ich analiza

   12.4.1. Analiza odpowiedzi uzyskanych z ankiety skierowanej do pracowników firmy

   12.4.2. Analiza odpowiedzi uzyskanych z ankiety skierowanej do klientów firmy

   12.4.3. Podsumowanie wyników badań

12.5. Wnioski końcowe

Literatura

13. Evolution and characteristics of customer relationship management

Paula Pypłacz, Klaudia Smoląg

Introduction

13.1. Individualized Approach to Customer Relationship Management

13.2. The Concept of CRM

13.3. CRM as a Strategy

13.4. CRM as an IT System

13.5. Functionalities in the Selected CRM Systems

13.6. eCRM Systems

13.7. Functional Area of e-CRM Systems

Summary

References

14. Infrastruktura negocjacyjna w biznesie elektronicznym

Rafał Niedbał

Wprowadzenie

14.1. E-negocjacje

14.2. Proponowana infrastruktura negocjacyjna

Podsumowanie

Literatura

15. Rynek kart płatniczych w Polsce w latach 2005–2009

Mariusz Sroka

Wprowadzenie

15.1. Rodzaje kart płatniczych

15.2. Analiza rynku kart płatniczych w latach 2005–2009

Podsumowanie

Literatura

16. Rekrutacja i selekcja pracowników w przedsiębiorstwach przemysłu elektronicznego w województwie śląskim – wybrane aspekty

Artur Wrzalik

Wprowadzenie

16.1. Charakterystyka przemysłu elektronicznego w Polsce

16.2. Analiza procesu rekrutacji i selekcji

Podsumowanie

Literatura

17. Systemy informatyczne wspierające działalność przedsiębiorstw dystrybucyjnych sektora energetycznego

Mariusz Pudło

Wprowadzenie

17.1. Klasyfikacja informatycznych systemów w przedsiębiorstwach sektora energetycznego

17.2. Zintegrowany Pakiet dla Rynku Energii – ZiPRE

Podsumowanie

Literatura

18. Model funkcjonalny platformy e-usług dedykowanej świadczeniom medycznym

Adam Sokołowski

Wprowadzenie

18.1. Przesłanki aktywacji wybranych e-usług implementowanych w placówkach medycznych

18.2. Model funkcjonalny elektronicznej platformy dedykowanej placówkom służby zdrowia

Podsumowanie

Literatura

Część IV. Rola zarządzania wiedzą w rozwoju przedsiębiorstw

19. Postrzeganie informacji i wiedzy w organizacjach gospodarczych

Waldemar Jędrzejczyk, Robert Kucęba

Wprowadzenie

19.1. Informacja i wiedza jako zasoby organizacji

19.1.1. Pojęcie i znaczenie informacji

19.1.2. Pojęcie i znaczenie wiedzy

19.2. Postrzeganie informacji i wiedzy przez kadrę menedżerską w organizacjach gospodarczych

   19.2.1. Populacja badawcza

   19.2.2. Postrzeganie informacji przez menedżerów

   19.2.3. Postrzeganie wiedzy przez menedżerów

Podsumowanie

Literatura

20. Pomiar wiedzy jako źródło informacji o przebiegu procesów przedsiębiorstwa

Monika Leśnik

Wprowadzenie

20.1. Wiedza, jej cechy, rodzaje, strategie

20.2. Zarządzanie wiedzą

20.3. System zarządzania wiedzą

20.4. Wartościowanie wiedzy

20.5. Pomiar kapitału intelektualnego

20.6. Użyteczność metod pomiaru wiedzy

Podsumowanie

Literatura

21. Koncepcja Zarządzania Wiedzą a zarządzanie strategiczne

Monika Leśnik

Wprowadzenie

21.1. Geneza i rozwój Koncepcji Zarządzania Wiedzą

21.2. Koncepcja Zarządzania Wiedzą

21.3. Istota, cele i zasady zarządzania strategicznego

21.4. Analiza porównawcza zarządzania strategicznego i Koncepcji Zarządzania Wiedzą

Podsumowanie

Literatura

22. Współpraca międzyuczelniana w transferze wiedzy do biznesu

Barbara Sieniewska, Karolina Zioło

Wprowadzenie

22.1. Przedsiębiorczość akademicka w Polsce

22.2. Transfer wiedzy

22.3. Warunki sukcesu transferu wiedzy

22.4. Sieci współpracy

22.5. Współpraca międzyuczelniana w transferze wiedzy – dobre praktyki

Podsumowanie

Literatura

23. Przegląd narzędzi i systemów wspierających zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie

Edyta Kulej-Dudek, Dariusz Dudek

Wprowadzenie

23.1. Koncepcja Knowledge Management w przedsiębiorstwach

23.2. Podstawowe systemy i narzędzia stosowane w zarządzaniu wiedzą

23.3. Zintegrowane narzędzia zarządzania wiedzą w praktyce gospodarczej przedsiębiorstw

Podsumowanie

Literatura

24. Organizacje oparte na wiedzy a umiejętności współczesnego menedżera

Beata Glinkowska, Izabela Bednarska-Wnuk

Wprowadzenie

24.1. Organizacje uczące się (learning organizations)

24.2. Umiejętności i role współczesnego menedżera

24.3. Coaching jako menedżerska metoda wydobywania z ludzi tego co najcenniejsze

24.4. Umiejętności współczesnych menedżerów ze szczególnym zwróceniem uwagi na umiejętności coachingowe – doświadczenia niektórych organizacji

Podsumowanie

Literatura

25. Determinanty decyzyjne menedżerów wiedzy

Robert Kucęba, Waldemar Jędrzejczyk

Wprowadzenie

25.1. Opis próby badawczej

25.2. Postawy i funkcje menedżerów wiedzy

25.3. Procentowe wagi istotności wybranych determintów decyzyjnych menedżerów wiedzy

Podsumowanie

Literatura

26. Doskonalenie umiejętności menedżerskich jako determinanta rozwoju przedsiębiorstw

Izabela Bednarska-Wnuk, Beata Glinkowska
 

Wprowadzenie

26.1. Drogi rozwoju przedsiębiorstw

26.2. Znaczenie umiejętności menedżerskich dla rozwoju przedsiębiorstw

26.3. Obszary, metody i formy doskonalenia umiejętności menedżerskich

Podsumowanie

Literatura
 

Część V. Innowacje w przedsiębiorstwie

27. Transfer technologii i informacji w przedsiębiorstwach produkcyjno-usługowych

Leszek Kiełtyka

Wprowadzenie

27.1. Wewnętrzne i zewnętrzne źródła wiedzy wdrażanych technologii

   27.1.1. Polityka innowacji w przedsiębiorstwach usługowych

   27.1.2. Bariery wewnętrzne i uwarunkowania rynkowe wdrażania nowych technologii

   27.1.3. Wpływ wdrożonej innowacji na rozwój przedsiębiorstwa

27.2. Informatyzacja procesów w przedsiębiorstwach produkcyjno-usługowych

   27.2.1. Narzędzia informatyzacji procesów w transferze technologii

   27.2.2. Zastosowanie systemów informatycznych w przedsiębiorstwach produkcyjnych

   27.2.3. Znaczenie bezpieczeństwa informacji

Literatura

28. Źródła pomysłów i możliwości innowacyjnych w działalności przedsiębiorstw

Alicja Karasek

Wprowadzenie

28.1. Wewnętrzne i zewnętrzne obszary możliwości innowacyjnych

   28.1.1. Źródła wewnętrzne

   28.1.2. Źródła zewnętrzne

28.2. Inne ujęcia potencjalnych źródeł innowacji

Podsumowanie

Literatura

29. Prosumpcja jako innowacja współczesnego przedsiębiorstwa

Małgorzata Pańkowska

29.1. Ekonomika innowacji

   29.1.1. Konsument jako innowator

   29.1.2. Aktywna rola użytkownika Internetu

29.2. Produkcja na własny użytek v. produkcja na sprzedaż

   29.2.1. Początki prosumpcji

   29.2.2. Przykłady ofert dla prosumentów

29.3. Użytkownik systemu informatycznego jako prosumer

29.4. Prosumpcja w gospodarce elektronicznej

Podsumowanie

Literatura

30. Innowacyjność drugiego filara wytwarzania energii elektrycznej

Robert Kucęba

Wprowadzenie

30.1. Kategoryzacja innowacji w obszarze wytwarzania energii elektrycznej

30.2. Innowacyjność drugiego filara wytwarzania energii elektrycznej w ujęciu technicznym

30.3. Innowacyjność drugiego filara wytwarzania energii elektrycznej w ujęciu technologicznym

30.4. Innowacyjność drugiego filara wytwarzania energii elektrycznej w ujęciu organizacyjnym

30.5. Innowacyjność drugiego filara wytwarzania energii elektrycznej w ujęciu informatycznym i produktowym

Podsumowanie

Literatura

 


456 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022