Książka jest podręcznikiem akademickim zawierającym kompleksową
wiedzę na temat funkcjonowania biur podróży, a zwłaszcza wykorzystania w ich
działalności reguł marketingowych.
Autorki zasadniczy nacisk kładą na problematykę związaną z marketingiem
relacji. Praca jest bogato ilustrowana materiałem graficznym i tabelarycznym. Treść
teoretyczną uzupełniają liczne elementy dodatkowe, takie jak ćwiczenia, przykłady z
praktyki, pytania i studia przypadków.
Adresatami publikacji są studenci uczelni wyższych na studiach licencjackich i
magisterskich oraz podyplomowych i doktoranckich na kierunkach i specjalnościach
związanych z turystyką. Ponadto książka jest kierowana również do praktyków
gospodarczych – kadry zarządzającej i pracowników biur podróży, organizacji
turystycznych, a także przedstawicieli samorządów terytorialnych oraz urzędników
administracji publicznej odpowiedzialnych za kształtowanie polityki turystycznej.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział 1. Aktywność rynkowa biur podróży (Izabela Michalska-Dudek,
Renata Przeorek-Smyka)
1.1. Tendencje na współczesnym rynku turystycznym
1.2. Historia rozwoju biur podróży w Polsce i na świecie
1.3. Zakres działania podmiotów organizacji i pośrednictwa w turystyce
1.4. Determinanty instytucjonalno-prawne działalności biur podróży
1.5. Charakterystyka rynku biur podróży w Polsce
Rozdział 2. Podstawy marketingu w działalności biur podróży (Izabela
Michalska-Dudek)
2.1. Koncepcje marketingu w usługach turystycznych
2.2. Reguła STP (segmentacja, wybór rynku docelowego, pozycjonowanie)
2.2.1. Koncepcja marketingu docelowego
2.2.2. Segmentacja .
2.2.3. Wybór rynku docelowego
2.2.4. Pozycjonowanie
2.3. Formułowanie strategii marketingowej w biurach podróży
2.4. Instrumenty marketingu-mix w działalności podmiotów organizacji i pośrednictwa
Rozdział 3. Miejsce produktu w marketingu biur podróży (Renata
Przeorek-Smyka)
3.1. Etapy tworzenia produktu biur podróży, jego struktura i rodzaje
3.2. Program asortymentowy i cykl życia produktu
3.3. Różnicowanie produktów biur podróży
3.4. Wprowadzanie nowych produktów na rynek
3.5. Etyczne aspekty decyzji w obszarze produktu biur podróży
Rozdział 4. Kształtowanie ceny produktów biur podróży (Renata
Przeorek-Smyka)
4.1. Cena produktu biur podróży i jej składowe
4.2. Kształtowanie systemu cen
4.3. Czynniki wpływające na poziom cen
Rozdział 5. Kanały marketingowe w aktywności biur podróży (Izabela
Michalska-Dudek)
5.1. Istota, funkcje i rodzaje kanałów dystrybucji biur podróży
5.2. Internetowe biura podróży i porównywarki turystyczne
5.3. Projektowanie kanałów dystrybucji
5.4. Decyzje optymalizacji kanałów marketingowych
Rozdział 6. Komunikacja marketingowa biura podróży (Renata
Przeorek-Smyka)
6.1. Specyfika i znaczenie komunikacji dla biur podróży
6.2. Adresaci i cele aktywizacji sprzedaży
6.3. Identyfikacja działań komunikacji marketingowej w biurach podróży
6.3.1. Sprzedaż osobista .
6.3.2. Instrumenty komunikacji masowej
6.4. Kontrola działań komunikacji marketingowej w biurach podróży
Rozdział 7. Koncepcja marketingu relacji w funkcjonowaniu biur podróży
(Izabela Michalska-Dudek)
7.1. Definicje marketingu relacji
7.2. Przesłanki powstania i główne komponenty marketingu relacji
7.3. Zasoby strategiczne warunkujące realizację koncepcji marketingu relacji
7.4. Zarządzanie relacjami z klientem
7.5. Wdrożenie relacyjnego marketingu-mix
Rozdział 8. Implementacja marketingu relacji w biurach podróży
(Izabela Michalska-Dudek)
8.1. Znaczenie obsługi klienta
8.2. Zastosowanie narzędzi marketingu bezpośredniego
8.2.1. Bezpośrednie przesyłki pocztowe
8.2.2. Telemarketing
8.3. Wykorzystanie serwisów internetowych
8.4. Internetowa promocja ofert
8.4.1. Bannery
8.4.2. Internetowe komunikaty handlowe
8.4.3. Niestandardowe formy promocji w Internecie
8.5. Programy lojalnościowe .
8.6. Technologia informacyjna - tworzenie centrum kontaktu
Rozdział 9. Badania marketingowe i kontrola prowadzone w biurach podróży
(Renata Przeorek-Smyka)
9.1. System informacji marketingowej
9.2. Obszary badawcze w marketingu biur podróży
9.3. Programowanie badań marketingowych
9.4. Kontrola działalności marketingowej
Bibliografia
Słowniczek pojęć
Indeks
372 stron, B5, oprawa miękka