Początkowo „coachingiem” nazywano instruktaż, zwykłe wprowadzanie
pracownika w arkana pracy. Potem „coachingiem” zaczęto nazywać towarzyszenie
sprzedawcom i dawanie im na gorąco informacji zwrotnej o procesie sprzedaży. Często
obejmowało to bardzo nieprzyjemne krytykowanie sprzedawcy. Również rozwijanie
umiejętności innych niż sprzedawanie czyli „trening” umiejętności takich jak
prezentacje, wystąpienia publiczne, nawiązywanie kontaktu, negocjacje znalazły się pod
szyldem coachingu.
W miarę pojawiania się kolejnych szkół coachingu w Polsce, które
realizują programy szkoleniowe zgodne ze standardami międzynarodowymi (International
Coach Federation, International Coach Community i inne), coaching zaczął nabierać
nowego znaczenia. Zaczął reprezentować pewną postawę życiową, charakteryzować
podejście do drugiego człowieka, w którym obowiązują pewne bazowe założenia
sprawiające, że coaching stał się inną formą wspierania drugiego człowieka niż
instruowanie, trening, nauczanie, psychoterapia, doradztwo, mentoring, consulting… I o
takim coachingu jest ta książka.
Spis treści;
O autorkach
Wstęp wstępny
Katarzyna Rybczyńska
Wstęp poważny
Monika Zubrzycka-Nowak
Kozioł ofiarny na dywaniku u szefa
Katarzyna Rybczyńska
Coaching to nie krytyka ani wytykanie błędów
Sylwia Monostori
Coaching to nie pouczanie ani "wymądrzanie się"
Monika Zubrzycka-Nowak
Coaching to nie instruktaż
Monika Zubrzycka-Nowak
Coaching to nie szkolne nauczanie
Monika Zubrzycka-Nowak
Coaching to nie trenowanie
Sylwia Monostori
Coaching to nie konsulting
Katarzyna Rybczyńska
Coaching to nie doradztwo
Katarzyna Rybczyńska
Coaching to nie terapia
Monika Zubrzycka-Nowak
Coaching to nie schlebianie
Sylwia Monostori
Coaching to nie umacnianie egoizmu ani narcyzmu
Monika Zubrzycka-Nowak
Postawa coacha
Monika Zubrzycka-Nowak
Tematy na coaching
Monika Zubrzycka-Nowak
Jak wybrać właściwego coacha
Monika Zubrzycka-Nowak
Na dobre zakończenie
Katarzyna Rybczyńska
152 strony, oprawa miękka