Wystąpienia perswazyjne to książka, którą bezwzględnie powinny
przeczytać wszystkie osoby zainteresowane poprawą umiejętności w zakresie wygłaszania
publicznych przemówień, prezentowania własnych idei, przekonywania do swoich racji.
Ten krąg obejmuje nie tylko rzeczników firm i personel działów public relations,
polityków czy zawodowych mówców, ale także wszystkich, którzy wiedzą, że zawsze
mogą znaleźć się w takiej (czasem nieoczekiwanej) sytuacji. Bardzo ważna jest
świadomość, że można nauczyć się, jak ze swobodą oraz pewnością siebie
wygłosić mowę okolicznościową czy przeprowadzić świetne wystąpienie.
W swojej książce autorka zwróciła uwagę na najróżniejsze aspekty
przygotowań do dłuższej wypowiedzi na forum – od właściwego przygotowania
merytorycznej zawartości wystąpienia, przez wygląd, modulację głosu i sposób
zachowywania się prelegenta w sali prezentacyjnej, aż po szczegółowe dopracowanie
elementów wizualnych (zarówno wzbogacających prezentację, jak i rozdawanych jej
uczestnikom). Wyjaśniła, jak nawiązywać i utrzymywać kontakt z audytorium, a także
reagować na potrzeby słuchaczy, jak radzić sobie w sytuacjach trudnych i
kłopotliwych, jak pilnować porządku wystąpienia i nie dać się zbić z tropu.
Podkreśliła także konieczność stałej pracy nad swoim wizerunkiem osobistym, a
ponadto wskazała najważniejsze zasady współpracy z dziennikarzami oraz kwestie
związane ze specyfiką występowania przed kamerą.
Wystąpienia perswazyjne powinny być lekturą obowiązkową dla każdego prelegenta,
wykładowcy, polityka, menedżera… oraz każdego, kto chce lub musi choć raz wystąpić
publicznie.
Umiejętność występowania publicznego, przemawiania i wygłaszania mów w różnych
okolicznościach, prezentowania opinii oraz przekonywania do swoich idei to element, bez
którego nie sposób wyobrazić sobie współczesnego lidera, menedżera, polityka.
Okazuje się, że obecnie nie wystarczy już po prostu mówić, głosić czy
przedstawiać: należy czynić to w sposób odpowiedni i dostosowany do oczekiwań
odbiorców, a przede wszystkim ciekawy, niebanalny i obrazowy.
Czy trudno jest mówić tak, aby osiągnąć zamierzony cel? Czy można
przemawiać w sposób, który zapewni nam nie tylko uwagę i zainteresowanie słuchaczy,
ale także ich szacunek? Jak zachwycić swoją mową i olśnić wystąpieniem? Czy trudno
jest oczarować, a nawet porwać publiczność? W jaki sposób skutecznie przekonać
innych do swoich poglądów, wzbudzić poklask i wywołać entuzjazm?
- Elżbieta Żurek
Elżbieta Żurek – trener, konsultant, wykładowca i praktyk
komunikacji korporacyjnej oraz interpersonalnej. Jedna z niewielu osób w Polsce
profesjonalnie zajmujących się kształtowaniem wizerunku publicznego. Osobisty trener i
doradca w zakresie wystąpień (także w środkach masowego przekazu) dla liderów,
menedżerów, rzeczników, mówców oraz innych przedstawicieli świata biznesu, polityki
i mediów. Współpracuje ze znanymi polskimi oraz międzynarodowymi firmami doradczymi.
Przygotowuje i realizuje autorskie programy szkoleniowe. Wykładowca akademicki. Autorka
książek: Sztuka wystąpień, czyli jak mówić, by osiągnąć cel oraz Sztuka
prezentacji, czyli jak przemawiać obrazem.
284 strony, oprawa miękka