ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

INNOWACYJNOŚĆ POLSKIEJ GOSPODARKI W OKRESIE TRANSFORMACJI


JASIŃSKI A. RED. / WYBRANE ASPEKTY /

wydawnictwo: WN WZ UW , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 48.50 Twoja cena  46,08 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Innowacyjność polskiej gospodarki w okresie transformacji

Wybrane aspekty


Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. Innowacyjność polskiej gospodarki w latach 1989-2007
1.1. Tendencje w zakresie innowacyjności
1.2. Tendencje w zakresie patentowania
1.3. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 2. Wzrost gospodarczy a dokonania innowacyjne
2.1. Wstęp
2.2. Badanie zależności: pierwsza próba
2.3. Zależności między wzrostem gospodarczym a dokonaniami innowacyjnymi w latach 1989-2001
2.4. Zależności między wzrostem gospodarczym a dokonaniami innowacyjnymi w latach 2000-2007
2.5. Analiza zależności oparta na danych Eurostatu
2.6. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 3. Region, jako podmiot ekonomiczny, a regionalny system innowacji
3.1. Istota podejścia mezoekonomicznego
3.2. Definiowanie regionu
3.3. Rozwój regionalny i jego uwarunkowania
3.4. System zarządzania rozwojem regionalnym
3.5. Strategia jako podstawowe narzędzie zarządzania rozwojem regionalnym
3.6. Regionalny system innowacji
3.7. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 4. Wpływ regionu i polityki regionalnej na procesy przedsiębiorczości i innowacyjności
4.1. Wstęp
4.2. Podstawy polityki regionalnej UE i jej ogólna charakterystyka w latach 2007-2013
4.3. Zamierzenia polityki spójności i polityki regionalnej w Polsce w latach 2007-2013
4.4. Wpływ polityki regionalnej Polski na kierunki rozwoju przedsiębiorczości
4.5. Wpływ polityki regionalnej Polski na kierunki działań innowacyjnych
4.6. Rozwój instytucji i narzędzi sprzyjających rozwojowi przedsiębiorczości i innowacyjności w Polsce
4.7. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 5. Przedsiębiorczość i innowacyjność w przekroju województw
5.1. Wstęp
5.2. Przedsiębiorczość podmiotów gospodarczych
5.3. Innowacyjność podmiotów gospodarczych
5.4. Rodzaje i efekty innowacji
5.5. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 6. Innowacyjność, talent i tolerancja w polskich regionach
6.1. Koncepcja klasy kreatywnej i model "3T"
6.2. Potrzeba analogicznych badań w Polsce
6.3. Związki z teorią zarządzania i ekonomią
6.4. Kapitał ludzki
6.5. Kapitał społeczny
6.6. Teoria aglomeracji firm
6.7. Klasa kreatywna na świecie i w Polsce
6.8. Pytania i metody badawcze
6.9. Źródła danych
6.10. Analiza danych wykorzystywanych w modelu "3T"
6.11. Współzależności pomiędzy zmiennymi w modelu "3T" dla polskich województw
6.12. Polskie zróżnicowanie regionalne a model "3T"
6.13. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 7. Innowacje a ochrona konkurencji i konsumentów w warunkach członkostwa Polski w Unii Europejskiej
7.1. Zagadnienia wstępne
7.2. Rynek innowacji jako rynek właściwy
7.3. Innowacje a doktryna dobrobytu konsumentów w prawie konkurencji
7.4. Prawa własności intelektualnej i przemysłowej w systemie ochrony konkurencji i konsumentów
7.5. Modele współzależności innowacji i konkurencji (ochrony konkurencji)
7.6. Ochrona konsumenta jako nabywcy dóbr innowacyjnych
7.7. System prawny ochrony konkurencji "przyjazny innowacji"?
7.8. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 8. Ramy prawne rozwoju prokonkurencyjnej innowacji w Polsce
8.1. Wprowadzenie
8.2. Ramy prawne dla innowacji w porozumieniach horyzontalnych
8.3. Ramy prawne dla proinnowacyjnych porozumień wertykalnych
8.4. Generowanie i upowszechnianie innowacji przez przedsiębiorców dominujących
8.5. Innowacje jako kryterium oceny koncentracji przedsiębiorców
8.6. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 9. Innowacje a ochrona własności intelektualnej
9.1. Wstęp
9.2. Rola ochrony własności intelektualnej
9.3. Rozwiązania prawne
9.4. Zarządzanie własnością intelektualną
9.5. Procedury ochrony
9.6. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 10. Innowacje a społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
10.1. Wstęp
10.2. Relacje z interesariuszami w procesie realizacji procesów produkcji
10.3. Ochrona środowiska naturalnego jako jeden z podstawowych filarów odpowiedzialności społecznej w biznesie
10.4. Polskie doświadczenia w zakresie ekologizacji zarządzania
10.5. Podsumowanie
Bibliografia


312 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022