"Seria wydawnicza "Komunikacja Społeczna w Edukacji" pojawiła się na
rynku wydawniczym w 2006 roku. Jest swoistym pokłosiem, ale i przyczynkiem debat wielu
środowisk akademickich i szkół różnorodnego szczebla związanych z cyklicznymi
międzynarodowymi konferencjami naukowymi odbywającymi się w Lądku Zdroju i
Zakopanem."
Przewodniczący Rady Redakcyjnej, prof. dr hab. Zbigniew Nęcki
Wojciech J. Maliszewski, Jan Kubiczek
Zarządzanie kompetencjami zawodowymi w organizacji. Czy w szkole można
zarządzać kompetencjami zawodowymi?
I. ZARZĄDZANIE I KOMUNIKACJA W SZKOLE -WYMIAR ORGANIZACYJNY
Vojtech Malatek
Porozumiewanie się w organizacji
Sońa Karikova, Jitka Oravcova
Socidlna komunikdcia a jej vplyv na kulturu śkoly
Stefan Hećko, Petra Machackova, Radim Rihak
Vyznam komunikace vprocesech fizeni lidskych zdroju
Katarzyna Sołecka
Wojna czy burza mózgów? - poznawcze, emocjonalne i komunikacyjne aspekty
zarządzania konfliktem
Ivona Buryova
Supervize - intervenćni nastrój vprevenci neźddoucich jevu vpomdhajicich
profesich
Ewa Augustyniak
Szkoła - ucząca się organizacja
II. ZARZĄDZANIE I KOMUNIKACJA W SZKOLE -WYMIAR OSOBOWY
Sońa Karikova
Moźnosti śkolskeho psychologa pri skvalitneni kultury śkoly
Małgorzata Zalewska-Bujak
Interakcje komunikacyjne nauczyciel - uczeń w szkolnej przestrzeni edukacyjnej
Jan Franciszek Jacko
Proksemiczne kompetencje negocjatorów w komunikacji międzykulturowej
Wiesław Sikorski
Znaczenie komunikacji paralingwistycznej w pracy nauczyciela
Barbara Kutrowska
Kompetencje osobowościowe nauczyciela - nowa jakość pracy szkoły
Roman Uździcki
Komunikacja interpersonalna a wychowanie komunikacyjne. Wybrane zagadnienia
Elżbieta Frołowicz
Nauczyciel klas I-III a standardy edukacji muzycznej
Janusz Mika
Komunikaćni kompetence andragogu Ćeske Republiky
III. WIELOKULTUROWE DETERMINANTY KOMUNIKACJI W SZKOLE
Cezary Andrzej Mizia
Paradygmaty czasu w komunikacji multikulturowej i edukacji
Krystyna Heinz, Irena Orszulik
Vyućovdni kulturę v kontextu postmodernismu a interkulturnipragmatiky
Jan Franciszek Jacko
Przyczynek do ontologii oceny kształcenia
Katarzyna Sołecka
Emocjonalne konteksty wpływu społecznego w interakcjach edukacyjnych
Kazimierz Czerwiński
Epistemologiczne i kognitywne bariery w procesie poznania a komunikowanie się
podmiotów edukacji
Bibliografia
436 stron, B5, oprawa miękka