ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

SZKOŁA W ZMIANIE ZARZĄDZANIE I KOMUNIKACJA W SYTUACJACH SZKOLNYCH


MALISZEWSKI W. NOWOSAD I. UŹDZICKI R. RED.

wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2009, wydanie I

cena netto: 41.60 Twoja cena  39,52 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Autorzy niniejszego zbioru, reprezentując różne ośrodki naukowe (w tym też różne państwa) i różne dyscypliny naukowe, podjęli się próby interpretacji wybranych aspektów funkcjonowania szkoły jako instytucji, która podlega (lub powinna podlegać) zmianie.

Fragment z Wstępu


Spis treści:

Wstęp

Rozdział I SZKOŁA W SYSTEMIE SZKOLNICTWA

Kazimierz Uździcki
Uwarunkowania zmian współczesnej szkoły przestrzenią edukacyjną uczelni wyższych

Jan Franciszek Jacko
Teoria w praktyce. Uwagi o roli filozofii w nauczaniu zarządzania na poziomie studiów uniwersyteckich

Katarzyna Borawska-Kalbarczyk
O zarządzaniu z perspektywy ucznia - od kompetencji informacyjnych ku tworzeniu wiedzy w szkole

Rozdział II SZKOŁA WOBEC POTRZEBY ZMIANY I ROZWOJU

Vojtech Korim, Miroslav Valica
Identifikacia a rozvoj kultury śkoly

Klaudia Błaszczyk
Podstawa programowa jako narzędzie zmiany szkoły podstawowej

Inetta Nowosad
Rola i znaczenie ewaluacji w rozwoju szkoły

Roman Uździcki
Szkolą wobec wyzwań zmieniającego się rynku pracy

Kazimierz Czerwiński
O potrzebie debaty w szkole

Rozdział III ROLA I ZNACZENIE PRZYWÓDZTWA W SZKOLE

Alicja Żywczok
Wiedza jako przywództwo kompetencyjne a władza moralna - studium pedagogicznej autorytatywności

Jacek Żbikowski
Menedżer czy przywódca - kogo potrzebują współczesne szkoły?

Mirosław Drzewowski
Przywództwo nauczyciela w budowaniu jakości szkoły

Bogusława Błoch, Tomasz Grzyb
Czynniki podwyższające i obniżające autorytet nauczyciela w oczach licealistów

Rozdział IV ZAGROŻENIA I PROBLEMY WSPÓŁCZESNEJ SZKOŁY

Wojciech J. Maliszewski
Kompetencje zawodowe, umiejętności społeczne nauczyciela. Rekrutacja selekcja w szkole - prawdy i mity

Sylwia Domagalska
Ukryty program szkoły oraz brak kompetencji nauczycieli jako przyczyny utrwalania nierówności społecznych

Teresa Lewandowska-Kidoń
Język nietolerancji w polskich szkołach

Teresa Zubrzycka-Maciąg
Asertywność w szkole wyższej w ocenie studentów

Bibliografia


248 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022