ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

JAKOŚĆ ZASOBÓW PRACY KULTURA KOMPETENCJE KONKURENCYJNOŚĆ


RED. SAJKIEWICZ A.

wydawnictwo: POLTEXT , rok wydania 2002, wydanie I

cena netto: 47.20 Twoja cena  44,84 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Kształtowanie jakości zasobów pracy jest dzisiaj istotą zarządzania jako systemu kompleksowego doskonalenia organizacji. Aby przedsiębiorstwo mogło utrzymać znaczącą pozycję rynkową, zarządzanie personelem musi odpowiadać coraz wyższym wymaganiom co do jakości kompetencji pracowników i środowiska pracy. Firma jest odpowiedzialna za ludzi, za ich ciągły rozwój i pogłębianie wiedzy oraz selekcję i promowanie najlepszych.

Jakość zasobów pracy to nie kategoria abstrakcyjna, lecz związana ze strategią zdobywania przewagi konkurencyjnej na rynku.

Autorzy, pracownicy Katedry Gospodarowania Zasobami Pracy SGH, podejmują w książce zagadnienia kluczowe dla współczesnego zarządzania jakością zasobów pracy, a więc: problem jakości odniesionej do ludzi, metody zarządzania przez jakość, pożądana kultura organizacji, kapitał intelektualny, wynagradzanie i motywowanie do polepszania jakości, a w efekcie wzrostu konkurencyjności. Zaprezentowane sposoby doskonalenia jakości zostały poparte licznymi przykładami z praktyki liderów zarządzania organizacjami.


Spis treści:

Wstęp 
Rozdział I
Zarządzanie zasobami pracy i konkurencyjność firmy (Alicja Sajkiewicz)
1. Kryzys efektywności
2. Identyfikacja jakości zasobów pracy
3. Kompleksowe zarządzanie jakością zorientowane na ludzi
Rozdział II
Metody doskonalenia jakości personelu (Alicja Sajkiewicz)
1. Integracja metodyczna
2. Zarządzanie wartością
3. Zarządzanie przez cele i wyniki
4. Ocenianie przez pryzmat jakości
5. Warunki niwelacji barier
Rozdział III
Kultura organizacji i kapitał intelektualny (Alicja Sajkiewicz)
1. Identyfikacja problemu kultury organizacji
2. Typologia
3. Etyczny kontekst kultury organizacji
4. Wymagania adresowane do menedżerów
5. Diagnoza kultury organizacji
6. Profesjonalizacja kompetencji
7. Kierowanie przez wspólne wartości
Rozdział IV
Kompetencje a jakość zarządzania zasobami ludzkimi (Tomasz Rostkowski)
1. Miejsce kompetencji w zarządzaniu jakością
2. Skuteczność strategii personalnej
3. Narzędzia i metody zarządzania zasobami ludzkimi podlegające integracji
4. Czym są kompetencje?
5. Identyfikacja i selekcja kompetencji
6. Integracja systemu zarządzania zasobami ludzkimi na poziomie narzędzi
7. Korzyści zintegrowanego podejścia
Rozdział V
Motywowanie pracowników w inteligentnej organizacji (Marta Juchnowicz)
1. Cechy inteligentnej organizacji determinantą systemu motywacyjnego
2. Strategia zarządzania zasobem ludzkim i motywowania w inteligentnej organizacji
3. Założenia systemu motywacyjnego organizacji inteligentnej
4. Rozwiązania motywacyjne służące jakości zasobu ludzkiego
5. Rola i cel budowy systemu kompetencyjnego
6. Warunki stosowania systemu opartego na kompetencjach
7. Sposoby powiązania kompetencji pracowników z wynagrodzeniami
Rozdział VI
Wynagradzanie wspierające konkurencyjność firmy (Ewa Smyk)
1. Strategie wynagradzania
2. Struktura pakietu wynagrodzeń
3. Komunikacja w obszarze wynagrodzeń
Rozdział VII
Prognostyczno-zapobiegawcze kierowanie zatrudnieniem (Kazimierz Makowski)
1. Polityka kadrowa preferująca wewnętrzny rynek pracy
2. Podstawy prognostyczno-zapobiegawczego kierowania zatrudnieniem (PZKZ)
3. Triada: PZKZ - restrukturyzacja zatrudnienia - rekonwersja zawodowa
4. Planowanie sukcesji pracowników (zarządzanie sukcesorami) - sposób realizacji rekonwersji zawodowej
Rozdział VIII
Jutro zarządzania przez jakość (Alicja Sajkiewicz)
1. Przewidywany trend
2. Stosowanie zasady partnerstwa
3. Sfera makro i mikro decyzji kadrowych
4. Marketing procesów personalnych
5. Internacjonalizacja kultury kierowania
6. Restrukturyzacja w aspekcie jakości zatrudnienia
7. Synergia efektów przekształceń

Literatura


200 stron, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022