ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MYŚLI PRZEWODNIE DRUCKERA


DRUCKER P.

wydawnictwo: MT BIZNES , rok wydania 2008, wydanie I

cena netto: 86.40 Twoja cena  82,08 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Wszechstronna książka Druckera, czerpiąca z jego najlepszych prac, traktuje o zarządzaniu, o jednostce i o społeczeństwie.

Te problemy współczesnego świata, w połączeniu z jasnym i pełnym rozmachu stylem tworzą dzieło, które w jednym tomie zawiera wszystkie najistotniejsze i najbardziej twórcze myśli autora.

W trzech częściach książki rozważa Drucker takie problemy, jak działalność społeczna nienastawiona na zysk, edukacja i informacja - wszystko, czego potrzebuje współczesny menedżer. W rozdziale poświęconym jednostce autor radzi, jak poznać samego siebie, swoje mocne strony i atuty, swoje możliwości czasowe i - co najbardziej intrygujące - jak przeżyć drugą połowę życia. Trzecia część, koncentrująca się na społeczeństwie, obwieszcza nadejście społeczeństwa przedsiębiorczości i obywatelstwa wyrażającego się przez działalność sektora społecznego.

Ta książka jest książką dla każdego i może stanowić zarówno wstęp do szczegółowej lektury dzieł autora, jak i kompletny przegląd jego dorobku.


Urodzony w Wiedniu w 1909 r., Peter F. Drucker zdobywał wykształcenie w Austrii i w Anglii. W roku 1929 rozpoczął pracę jako zagraniczny korespondent prasowy i jako ekonomista w międzynarodowym banku w Londynie. Od roku 1937 pracował w Stanach Zjednoczonych, początkowo jako ekonomista w grupie brytyjskich banków i firm ubezpieczeniowych, a następnie jako konsultant do spraw zarządzania w największych amerykańskich i zagranicznych firmach doradczych.

Prawdziwą karierę zrobił jako wykładowca i nauczyciel, najpierw jako profesor politologii i filozofii w Bennington College, a następnie przez ponad dwadzieścia lat jako profesor zarządzania w Graduate Business School of New York University (Wydział Biznesu na Uniwersytecie Nowojorskim). Od roku 1971 był profesorem nauk społecznych w Claremont Graduate School w Kalifornii.

Peter F. Drucker jest znany nie tylko ze swoich książek poświęconych zarządzaniu, lecz również z proroczych analiz politycznych, ekonomicznych i społecznych. Książki te obejmują ponad pięćdziesięcioletnią historię współczesną, poczynając od The End of Economic Man z 1939 roku, poprzez Managing in a Time of Great Change (pol. Zarządzanie w czasach burzliwych); Management: Tasks, Responsibilities, Practices; lnnovation and Entrepreneurship (pol. Innowacje i przedsiębiorczość); The Effective Executive (pol. Menedżera skutecznego); Managing for Results; The Practice of Management (pol. Praktykę zarządzania), aż po najnowsze Challenges for the 21st Century (pol. Zarządzanie w XXI wieku).


Spis treści

Wprowadzenie: Źródła i rola myśli przewodnich Druckera

I. ZARZĄDZANIE

1. Zarządzanie jako społeczna sztuka wyzwolona
2. Wymiary zarządzania
3. Cele i zadania firm biznesowych
4. Czego mogą się nauczyć firmy biznesowe od instytucji non profit
5. Społeczne wpływy i problemy
6. Nowe paradygmaty zarządzania
7. Informacja jakiej dziś potrzebują zarządzający
8. Zarządzanie przez wyznaczanie celów i samokontrolę
9. Podstawowe zasady doboru personelu
10. Firma a przedsiębiorczość
11. Nowe przedsięwzięcie
12. Strategie przedsiębiorcze

II. CZŁOWIEK

13. Skuteczności trzeba się nauczyć
14. Mój wkład jest najważniejszy
15. Poznaj swoje mocne strony i swoje wartości
16. Bądź panem swojego czasu
17. Skuteczne podejmowanie decyzji
18. Skuteczna komunikacja
19. Przywództwo jako praca
20. Zasady innowacji
21. Druga połowa naszego życia
22. Osoba wykształcona

III. SPOŁECZEŃSTWO

23. Wiek przemian społecznych - powstanie "społeczeństwa wiedzy"
24. Nastanie społeczeństwa przedsiębiorczości
25. Obywatelstwo jako zaangażowanie w sektorze społecznym
26. Od analizy do percepcji - nowy światopogląd

Posłowie: Wyzwanie przed jakim stoimy

 


512 stron, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022