ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KOMPLEKSOWA KARTA WYNIKÓW JAK PRZEKSZTAŁCAĆ ZARZĄDZANIE ABY POSTĘPUJĄC


RAMPERSAD H.K.

wydawnictwo: PLACET , rok wydania 2004, wydanie I

cena netto: 68.00 Twoja cena  64,60 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Aby powiązać zarządzanie w biznesie z normalnym życiem konieczna jest swego rodzaju reedukacja. Zawsze istniała ogromna przepaść między traktowaniem kolegów w pracy a współżyciem z przyjaciółmi czy rodziną. W kontaktach z tymi ostatnimi nie uważamy przyjaźni, tolerancji itp. za sentymentalizm czy zbytnią "miękkość", ale raczej za czynnik sprzyjający dobrym relacjom. Czy nie moglibyśmy rozszerzyć tej praktyki na współpracowników. Różnica między tymi dwoma postawami zaczyna się ostatnio zmniejszać; być może tu właśnie leży odpowiedź na jutrzejsze problemy.

Roger Evans i Peter Russel

Przez wiele lat zakładano, że doskonalenie organizacji zależy od diagnozy jej kultury, właściwego opisu procesów biznesowych, przygotowania odpowiedniego programu wskaźników i dokonywania na ich podstawie wewnętrznych i zewnętrznych analiz, a następnie oceny zmierzonych rezultatów. Jeśli organizacje właściwie formułowały i realizowały cele i strategie wynikające z owych procedur, zmiany na lepsze miały być tylko kwestią czasu. Okazało się jednak, że takie podejście już nie wystarcza. Dzisiaj zaczynamy rozumieć, że doskonalenie organizacji to coś więcej, niż wykonywania analiz, to twórczy proces uczenia się, bazujący na wizji strategicznej, jak również na nowych wartościach i normach.

W niniejszej książce przedstawiam nową, holistyczną koncepcję zarządzania zmianami i doskonaleniem, którą nazwałem Kompleksową Kartą Wyników (KKW) (Total Performance Scorecard).

Koncepcja KKW widzi w doskonaleniu, rozwoju i nauce procesy etyczne i cykliczne, dzięki którym rozwój kompetencji organizacji i jednostek oraz wewnętrzne zaangażowanie wzajemnie się wzmacniają. Rozwija ona i pogłębia możliwości Zrównoważonej Karty Wyników, Kompleksowego Zarządzania Jakością i Zarządzania Kompetencyjnego. Propaguje określoną filozofię i zestaw reguł będących bazą dla ciągłego doskonalenia procesów, jak również osobistego doskonalenia poszczególnych pracowników.

Chociaż KKW dotyczy zmian w organizacji, jej punktem wyjścia są zmiany w zachowaniach jednostek i zbiorowości będące skutkiem procesu nauki. Jest to podejście odwrotne, wychodzące od istoty osobistej tożsamości. Ów cykliczny proces nauki obejmuje nieustanne dążenie do samowiedzy. Jest to ekspedycja odkrywcza, wiodąca ku doskonaleniu i zmianom, a także ku większej kreatywności i pomysłowości. Dzięki KKW poznasz lepiej środowisko, w którym funkcjonujesz i będziesz mógł się stale doskonalić. Organizacja z kolei, pozna lepiej własną strukturę, otoczenie i przyszłe możliwości. KKW stworzy również szeroką bazę dla skutecznego kierowania doskonaleniem w całej organizacji. Ta książka wskazuje drogę do osiągnięcia tych celów.
Celem Kompleksowej Karty Wyników jest maksymalny osobisty rozwój wszystkich pracowników oraz optymalne wykorzystywanie przez organizację ich potencjału dla osiągnięcia najlepszych możliwych wyników. Ważną różnicą jest fakt, że KKW jest inspirującą, zintegrowaną koncepcją zarządzania, która traktuje osobiste ambicje jako punkt wyjścia.
Autor


Dr Hubert K. Rampersad, urodzony w 1957 roku, jest znanym i cenionym na świecie konsultantem z dziedzin zarządzania i psychologii w organizacji. Kierował warsztatami szkoleniowymi dla wiodących przedsiębiorstw, jak: AMSL, Philips Electronics, Shell Oil Company oraz Schiphol Airport. Jest prezesem własnej firmy Quality Management Consulting (Holandia) i TPS Consulting Poland. Wykształcenie zdobywał w Holandii, uzyskując licencjat (B.S) na Wydziale Mechaniki Enschede Polytechnic Institute, magisterium (M. Sc.) na Wydziale Mechaniki Delf University of Technology oraz doktorat na Wydziale Zarządzania Eindhoven University of Technology. Jest autorem kilku książek oraz licznych artykułów na temat zarządzania, a książka "Kompleksowa Karta Wyników" została przetłumaczona na 20 języków. Jego artykuł "The Unks Between lndividual Learning, Collective Learning and Ethics" zamieszczony w "Emerald Journall" Vol. 17, No 1 (Wielka Brytania) został nagrodzony jako najwybitniejsza publikacja w 2003 roku w kategorii "Rozwój Metod Szkolenia i Zarządzania". Jest członkiem Komitetu Redakcyjnego w "Emerald Journal" (WB) i "Journal of International Business and Economy" (Korea).


Spis treści

Przedmowa

1. Wprowadzenie

Część 1 Podstawy Kompleksowej Karty Wyników

2. Kompleksowa Karta Wyników

Koncepcja Kompleksowej Karty Wyników

Zrównoważona Karta Wyników

Organizacyjna Zrównoważona Karta Wyników
Misja organizacji
Wizja organizacji
Krytyczne czynniki sukcesu organizacji
Podstawowe wartości
Ogólne cele organizacji
Mierniki wyników organizacji
Cele szczegółowe organizacji
Działania doskonalące

Osobista Zrównoważona Karta Wyników
Osobista misja
Osobista wizja
Podstawowe role
Osobiste krytyczne czynniki sukcesu
Osobiste cele ogólne
Osobiste mierniki wyników
Osobiste cele szczegółowe
Osobiste działania doskonalące

Cykl Kompleksowej Karty Wyników

3. Formułowanie Zrównoważonych Kart Wyników

Formułowanie Osobistej Zrównoważonej Karty Wyników
Sformułowanie osobistych ambicji
Ćwiczenie oddechowe
Uzgadnianie osobistych ambicji i postępowania
Definiowanie osobistych krytycznych czynników sukcesu
Formułowanie osobistych celów ogólnych
Definiowanie osobistych mierników wyników i celów szczegółowych
Formułowanie osobistych działań doskonalących

Formułowanie Organizacyjnej Zrównoważonej Karty Wyników
Formułowanie wspólnych ambicji organizacji
Misja organizacji
Wizja organizacji
Proces opracowywania misji-wizji
Podstawowe wartości
Powiązanie ambicji organizacji z etyką
Uzgadnianie ambicji osobistych i organizacyjnych
Definiowanie krytycznych czynników sukcesu organizacji
Formułowanie ogólnych celów organizacji
Związek przyczynowo-skutkowy
Definiowanie mierników wyników i celów szczegółowych organizacji
Formułowanie organizacyjnych działań doskonalących
Nadawanie priorytetu działaniom doskonalącym

4. Komunikowanie i łączenie Zrównoważonych Kart Wyników

Komunikowanie Zrównoważonej Karty Wyników

Łączenie Zrównoważonej Karty Wyników
Indywidualny plan wyników
Przypadek Business Jet

5. Doskonalenie

Wybór procesów
Jak określić, które procesy są ważne dla doskonalenia
Jakich produktów i usług dostarczamy, i co mamy do zaoferowania?
Kim są nasi klienci, i w jaki sposób otrzymują to, co mamy do zaoferowania?
Czego im potrzeba, i czego od nas oczekują?

Szybki test stopnia zorientowania na klienta

Ewaluacja i standaryzacja procesów

Zarządzanie ryzykiem
Co to takiego?
Kiedy je stosować?
Jak je stosować?
Zarządzanie ryzykiem w Business Jet
Doskonalenie procesów
Doskonalenie osobiste

6. Rozwój

Planowanie rezultatów
Przygotowanie profilu kompetencji
Indywidualny plan wyników
Kompetencje zawodowe
Spotkania poświęcone planowaniu

Coaching

Ocena

Spotkanie poświęcone ocenie
Metoda oceny 360° (360° feedback)
Rozwój kompetencji zawodowych

7. Analiza i nauka

Analiza

Nauka
Test na styl uczenia się
Nauka zbiorowa

Część 2. Wymagania wobec organizacji

8. Praca zespołowa

Skład zespołu i wewnętrzny podział ról
Role zespołowe wg Belbina

Rozwój zespołu

Komunikacja interpersonalna
Proces komunikacji
Umiejętności komunikacji
Słuchanie
Zadawanie pytań
Rozwijanie cudzych idei
Konstruktywne spieranie się
Wyjaśnianie
Podsumowywanie
Angażowanie innych
Okazywanie uznania
Przekazywanie i otrzymywanie informacji zwrotnych
Konstruktywne negocjowanie
Radzenie sobie z konfliktami

Programowanie neuro-lingwistyczne

Coaching członków zespołu
Cztery typy zachowania
Jak powinien wyglqdać coaching w przypadku poszczególnych typów zachowań

Style przywództwa

Efektywne prowadzenie spotkań

Ocena pracy zespołowej

9. Organizacja procesu ciągłego doskonalenia

Zespoły doskonalące
Grupa sterująca
Kierownik ds. KKW
Zespół doskonalący

Grupy doskonalące

10. Zarządzanie zmianami

11. Kultura organizacyjna

Epilog

Aneks:

Formularze oceny Business Jet

Ocena 360° dla Business Jet

Testy dotyczące Kompleksowej Karty Wyników
Szybki test zorientowania na klienta
Szybki test jakości zarządzania
Formularz oceny pracy zespołowej
Szybki test warunków dla wdrażania zmian

Literatura


392 strony, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022