ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 52.95 50,30   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

SZTUKA SKUTECZNEGO ZARZĄDZANIA. KIEROWANIE FIRMĄ Z MYŚLĄ O JUTRZE ...


PENC J.

wydawnictwo: OFICYNA EKONOMICZNA , rok wydania 2005, wydanie I

cena netto: 52.95 Twoja cena  50,30 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Globalizacja, integracja europejska, postęp technologiczny, coraz większa konkurencja i szybkie zmiany upodobań klientów sprawiają, że menedżerom coraz trudniej jest sprawnie i odpowiedzialnie zarządzać. Dzisiejsze warunki ekonomiczne wymagają zarządzania partnerskiego, czyli takiego, dzięki któremu pracownicy przejmują odpowiedzialność nie tylko za swoje działania, ale i za rozwój firmy.

Autor radzi, jak dostosować styl zarządzania do nowego tempa i warunków prowadzenia działalności gospodarczej, tak aby zapewnić właściwe wykorzystanie zasobów przedsiębiorstwa.

Szczegółowo omawia takie kwestie, jak:

- warunki przetrwania i rozwoju organizacji w burzliwym otoczeniu,

- metody przekształcenia przedsiębiorstwa w organizację uczącą się,

- zarządzanie zmianami i innowacjami,

- proces pozyskiwania i kształcenia pracowników oraz kierowania ich karierą,

- sposoby wpływania na efektywność pracy podwładnych,

- możliwość kształtowania w firmie orientacji na klienta,

- sposoby uwzględniania ochrony środowiska naturalnego w strategii firmy,

- specyfikę zarządzania w warunkach integracji gospodarczej.

Książka zawiera nie tylko przegląd modeli teoretycznych, ale również liczne odwołania do konkretnych przykładów z praktyki gospodarczej. Jest przeznaczona dla menedżerów i właścicieli firm oraz studentów zarządzania.


Józef Penc - profesor zwyczajny Politechniki Łódzkiej i Wyższej Szkoły Studiów Międzynarodowych w Łodzi, członek Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania PAN. Jego zainteresowania naukowo-badawcze obejmują takie dziedziny, jak zarządzanie (w tym strategiczne i międzynarodowe), marketing, innowatyka, ekonomika pracy, ergonomia i ekologia. Z tego zakresu prowadzi wykłady dla studentów i kadry kierowniczej przemysłu i oświaty. Jest autorem około 500 artykułów i 25 książek, w których podejmuje problemy nowoczesnego zarządzania, nowych zachowań przedsiębiorstw i nowych ról, jakie powinni odgrywać menedżerowie, chcąc sprostać zadaniom integracji i wyzwaniom przyszłości.


Spis treści

Wprowadzenie

1. Organizacja i jej właściwości

Organizacja jako system
Kształtowanie organizacji jutra

2. Środowisko działania organizacji

Otoczenie i jego wpływ na działanie organizacji
Działania w zróżnicowanym otoczeniu

3. Proces i funkcje zarządzania

Istota i funkcje zarządzania
Zarządzanie zintegrowane

4. Decydowanie w procesie zarządzania

Istota decydowania
Rozwiązywanie problemów a podejmowanie decyzji
Etapy przygotowania rozwiązań i kryteria ich wyboru
Ułatwienia i utrudnienia w racjonalnym decydowaniu
Kierunki racjonalizacji procesu decydowania

5. Kierowanie ludźmi w organizacji

Kierowanie ludźmi w nowym zarządzaniu
Doskonalenie współdziałania z ludźmi
Doskonalenie warunków działania pracowników

6. Zarządzanie z myślą o przyszłości

Myślenie i działanie strategiczne
Organizacja procesu zarządzania strategicznego

7. Zarządzanie w interesie klienta

Orientacja na klienta
Koncepcja i praktyka marketingu
Zadania nowoczesnego marketingu
Marketing strategiczny i strategia marketingu
Strategie marketingowego rozwoju firmy

8. Zarządzanie zasobami ludzkimi

Zasoby ludzkie jako kapitał firmy
Pozyskiwanie i kształcenie pracowników
Kierowanie karierą na szczeblu firmy

9. Zarządzanie zmianami i innowacjami

Zmiany w otoczeniu i ich wpływ na zachowanie się organizacji
Rodzaje zmian i opór wobec ich wprowadzania
Taktyka wprowadzania zmian
Tworzenie i wprowadzanie innowacji

10. Zarządzanie w służbie środowiska

Imperatyw ekologicznego postępowania
Ochrona środowiska w strategii firmy
Ochrona środowiska w przedsiębiorstwie przyszłości

11. Zarządzanie międzynarodowe

Działalność gospodarcza w procesie globalizacji
Procesy integracji przedsiębiorstw
Zarządzanie w wielokulturowym otoczeniu

12. Menedżerowie w nowoczesnej organizacji

Zawód - menedżer
Cechy i zachowania menedżerów
Wymagania stawiane menedżerom jutra
Menedżerowie w międzynarodowym biznesie

Zakończenie
Indeks


355 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022