ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

DOKUMENTACJA WEWNĘTRZNA W JEDNOSTKACH SEKTORA FINANSÓW PUBLICZNYCH


wydawnictwo: INFOR , rok wydania 2015, wydanie I

cena netto: 133.85 Twoja cena  127,16 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

DOKUMENTACJA WEWNĘTRZNA W JEDNOSTKACH SEKTORA FINANSÓW PUBLICZNYCH


Komplet wzorów wewnętrznych uregulowań w zakresie gospodarki finansowej

Każda jednostka musi posiadać dokumentację opisującą w języku polskim przyjętą przez nią politykę rachunkowości.

W książce zaprezentowano wzory wewnętrznych dokumentów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania każdej jednostki sektora finansów publicznych

m.in.:

Plan kont
Instrukcja sporządzania, obiegu i kontroli dokumentów finansowo-księgowych
Instrukcja ewidencji i kontroli druków ścisłego zarachowania
Zarządzenie w sprawie zasad korzystania ze służbowych telefonów komórkowych
Zarządzenie w sprawie ustalenia procedur windykacji należności

Publikacja skierowana jest do głównych księgowych, księgowych oraz kierowników jednostek jako osóbodpowiedzialnych za całość gospodarki finansowej jednostki.

Dopełnieniem całości jest płyta CD z licznymi aktywnymi wzorami, pomocnymi w opracowaniu kompletnej dokumentacji w każdej jednostce.


WSTĘP

I. Zasady (polityka) rachunkowości
1. Podstawy prawne dotyczące opracowania zasad (polityki) rachunkowości
2. Zarządzenie w sprawie ustalenia zasad (polityki) rachunkowości z załącznikami
Załącznik do Zarządzenia kierownika jednostki - Zasady (polityka) rachunkowości
CZĘŚĆ I - Ustalenia ogólne
CZĘŚĆ II - Ustalenia szczegółowe
CZĘŚĆ III - Księgi rachunkowe
Załącznik nr 1 do Zasad (polityki) rachunkowości - Protokół potwierdzający przyjęcie programu finansowo-księgowego do użytkowania
Załącznik nr 2 do Zasad (polityki) rachunkowości - Protokół potwierdzający przyjęcie programu kadrowego do użytkowania
Załącznik nr 3 do Zasad (polityki) rachunkowości - Protokół potwierdzający przyjęcie programu płacowego do użytkowania
Załącznik nr 4 do Zasad (polityki) rachunkowości - Protokół potwierdzający przyjęcie programu do obsługi ewidencji środków trwałych, pozostałych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych do użytkowania
Załącznik nr 5 do Zasad (polityki) rachunkowości - Instrukcja określająca sposób zarządzania systemami informatycznymi-
Załącznik nr 6 do Zasad (polityki) rachunkowości - Wykaz kont dla budżetu [ORGAN]
- Zasady funkcjonowania kont dla budżetu |ORGANU] - część opisowa do Załącznika nr 6 do Zasad (polityki) rachunkowości
Załącznik nr 7 do Zasad (polityki) rachunkowości - Wykaz kont dla jednostki
- Zasady funkcjonowania kont dla jednostki - część opisowa do Załącznika nr 7 do Zasad (polityki) rachunkowości
Załącznik nr 8 do Zasad (polityki) rachunkowości - Wykaz i opis działania programów komputerowych wprowadzonych do stosowania niniejszym zarządzeniem (lub stosowanych) w jednostce na potrzeby obsługi finansowo-księgowej, płac i kadr, ewidencji środków trwałych i pozostałych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, realizacji operacji bezgotówkowych i obsługi budżetu jednostki

II. Instrukcja sporządzania, obiegu i kontroli dokumentów finansowo-księgowych
1. Podstawy prawne dotyczące opracowania instrukcji sporządzania, obiegu i kontroli dokumentów finansowo-księgowych
2. Zarządzenie w sprawie ustalenia instrukcji sporządzania, obiegu i kontroli dokumentów finansowo-księgowych z załącznikami
Załącznik do Zarządzenia kierownika jednostki - Instrukcja sporządzania, obiegu i kontroli dokumentów finansowo-księgowych
Rozdział I - Ustalenia ogólne
Rozdział II - Ustalenia szczegółowe
Rozdział III - Dowody księgowe - dane szczegółowe
Rozdział IV - Obieg i kontrola dokumentów - dokumentowanie operacji księgowych
Rozdział V - Ochrona danych i archiwizowanie dokumentów księgowych
Rozdział VI - Postanowienia końcowe
Załącznik nr 1 do Instrukcji sporządzania, obiegu i kontroli dokumentów finansowo-księgowych - Schemat ogólny dowodu księgowego
Załącznik nr 2 do Instrukcji sporządzania, obiegu i kontroli dokumentów finansowo-księgowych - Terminarz obiegu dokumentów księgowych oraz wykaz komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy biorących udział w sporządzaniu, obiegu, kontroli i archiwizowaniu dokumentów księgowych
Załącznik nr 3 do Instrukcji sporządzania, obiegu i kontroli dokumentów finansowo-księgowych - Oświadczenie o przyjęciu do wiadomości i stosowania zasad przyjętych w Instrukcji sporządzania, obiegu i kontroli dokumentów
finansowo-księgowych
Załącznik nr 4 do Instrukcji sporządzania, obiegu i kontroli dokumentów finansowo-księgowych - Wzory podpisów osób upoważnionych do zatwierdzenia do wypłaty dowodów księgowych
Załącznik nr 5 do Instrukcji sporządzania, obiegu i kontroli dokumentów finansowo-księgowych - Umowa zlecenia
Załącznik nr 6 do Instrukcji sporządzania, obiegu i kontroli dokumentów
finansowo-księgowych - Rozliczenie kart drogowych
Załącznik nr 7 do Instrukcji sporządzania, obiegu i kontroli dokumentów finansowo-księgowych - Wykaz własnych dowodów wewnętrznych stanowiących podstawę dokumentowania operacji gospodarczych
Załącznik nr 8 do Instrukcji sporządzania, obiegu i kontroli dokumentów finansowo-księgowych - Wzory pieczątek służących do potwierdzenia kontroli oraz dekretacji dokumentów księgowych
Załącznik nr 9 do Instrukcji sporządzania, obiegu i kontroli dokumentów finansowo-księgowych - Zarządzenie kierownika jednostki w sprawie ustalenia zasad zamawiania, używania, strzeżenia i likwidacji pieczęci i pieczątek służbowych
Załącznik nr 1 do Zarządzenia w sprawie ustalenia zasad zamawiania, używania, strzeżenia i likwidacji pieczęci i pieczątek służbowych - Wzory pieczęci i pieczątek
Załącznik nr 2 do Zarządzenia w sprawie ustalenia zasad zamawiania, używania, strzeżenia i likwidacji pieczęci i pieczątek służbowych Oświadczenie o odpowiedzialności materialnej z tytułu zajmowanego stanowiska pracy
Załącznik nr 3 do Zarządzenia w sprawie ustalenia zasad zamawiania, używania, strzeżenia i likwidacji pieczęci i pieczątek służbowych - Protokół na okoliczność przekazania zbędnych i zużytych pieczęci/pieczątek
lub przekazania pieczęci/pieczątek do dalszego użytkowania
Załącznik nr 4 do Zarządzenia w sprawie ustalenia zasad zamawiania, używania, strzeżenia i likwidacji pieczęci i pieczątek służbowych - Zapotrzebowanie na wykonanie pieczęci/pieczątki
Załącznik nr 5 do Zarządzenia w sprawie ustalenia zasad zamawiania, używania, strzeżenia i likwidacji pieczęci i pieczątek służbowych - Ewidencja pieczęci urzędowych i pieczątek służbowych
Załącznik nr 6 do Zarządzenia w sprawie ustalenia zasad zamawiania, używania, strzeżenia i likwidacji pieczęci i pieczątek służbowych - Protokół w sprawie likwidacji pieczątek służbowych
Załącznik nr 7 do Zarządzenia w sprawie ustalenia zasad zamawiania, używania, strzeżenia i likwidacji pieczęci i pieczątek służbowych - Protokół przekazania pieczęci urzędowej do Mennicy Polskiej SA w celu likwidacji

III. Instrukcja w sprawie ewidencji i kontroli druków ścisłego zarachowania
1. Podstawy prawne dotyczące opracowania instrukcji w sprawie ewidencji i kontroli druków ścisłego zarachowania
2. Zarządzenie ustalające instrukcję w sprawie ewidencji i kontroli druków ścisłego zarachowania z załącznikami
Załącznik do Zarządzenia kierownika jednostki - Instrukcja w sprawie ewidencji i kontroli druków ścisłego zarachowania
Rozdział I - Podstawy prawne
Rozdział II - Objaśnienia
Rozdział III - Zasady oznaczania i ewidencji druków
Rozdział IV - Postanowienia końcowe
Załącznik nr 1 do Instrukcji w sprawie ewidencji i kontroli druków ścisłego zarachowania - Księga druków ścisłego zarachowania
Załącznik nr 2 do Instrukcji w sprawie ewidencji i kontroli druków ścisłego zarachowania - Oświadczenie o przyjęciu odpowiedzialności za gospodarkę drukami ścisłego zarachowania
Załącznik nr 3 do Instrukcji w sprawie ewidencji i kontroli druków ścisłego zarachowania - Upoważnienie do pobrania druków ścisłego zarachowania
Załącznik nr 4 do Instrukcji w sprawie ewidencji i kontroli druków ścisłego zarachowania- Protokół z likwidacji druków ścisłego zarachowania

IV. Instrukcja w sprawie gospodarki majątkiem trwałym, inwentaryzacji majątku i zasad odpowiedzialności za powierzone mienie
1. Podstawy prawne dotyczące opracowania instrukcji w sprawie gospodarki majątkiem trwałym, inwentaryzacji majątku i zasad odpowiedzialności za powierzone mienie
2. Zarządzenie ustalające instrukcję w sprawie gospodarki majątkiem trwałym, inwentaryzacji majątku i zasad odpowiedzialności za powierzone mienie z załącznikami
Załącznik do Zarządzenia kierownika jednostki - Instrukcja w sprawie gospodarki majątkiem trwałym, inwentaryzacji majątku i zasad odpowiedzialności za powierzone mienie
Rozdział I - Podstawy prawne
Rozdział II - Zasady ogólne
Rozdział III - Odpowiedzialność za składniki mienia
Rozdział IV - Inwentaryzacja
Rozdział V - Postanowienia końcowe
Załącznik nr 1 do Instrukcji w sprawie gospodarki majątkiem trwałym, inwentaryzacji majątku i zasad odpowiedzialności za powierzone mienie - Spis inwentarza (wywieszka)
Załącznik nr 2 do Instrukcji w sprawie gospodarki majątkiem trwałym, inwentaryzacji majątku i zasad odpowiedzialności za powierzone mienie - Oświadczenie o odpowiedzialności materialnej
Załącznik nr 3 do Instrukcji w sprawie gospodarki majątkiem trwałym, inwentaryzacji majątku i zasad odpowiedzialności za powierzone mienie - Harmonogram inwentaryzacji
Załącznik nr 4 do Instrukcji w sprawie gospodarki majątkiem trwałym, inwentaryzacji majątku i zasad odpowiedzialności za powierzone mienie - Zarządzenie kierownika jednostki w sprawie dokonania oceny przydatności np. pozostałych środków trwałych
Załącznik nr 5 do Instrukcji w sprawie gospodarki majątkiem trwałym, inwentaryzacji majątku i zasad odpowiedzialności za powierzone mienie - Zarządzenie kierownika jednostki w sprawie likwidacji np. pozostałych środków trwałych
Załącznik nr 6 do Instrukcji w sprawie gospodarki majątkiem trwałym, inwentaryzacji majątku i zasad odpowiedzialności za powierzone mienie - Protokół likwidacji środków trwałych/pozostałych środków trwałych w używaniu
Załącznik nr 7 do Instrukcji w sprawie gospodarki majątkiem trwałym, inwentaryzacji majątku i zasad odpowiedzialności za powierzone mienie  - Zarządzenie kierownika jednostki w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji
Załącznik nr 8 do Instrukcji w sprawie gospodarki majątkiem trwałym, inwentaryzacji majątku i zasad odpowiedzialności za powierzone mienie
- Oświadczenie osoby materialnie odpowiedzialnej przed inwentaryzacją
Załącznik nr 9 do Instrukcji w sprawie gospodarki majątkiem trwałym, inwentaryzacji majątku i zasad odpowiedzialności za powierzone mienie - Arkusz spisu z natury (uniwersalny)
Załącznik nr 10 do Instrukcji w sprawie gospodarki majątkiem trwałym, inwentaryzacji majątku i zasad odpowiedzialności za powierzone mienie
- Sprawozdanie z przebiegu spisu z natury
Załącznik nr 11 do Instrukcji w sprawie gospodarki majątkiem trwałym, inwentaryzacji majątku i zasad odpowiedzialności za powierzone mienie - Zestawienie różnic inwentaryzacyjnych
Załącznik nr 12 do Instrukcji w sprawie gospodarki majątkiem trwałym, inwentaryzacji majątku i zasad odpowiedzialności za powierzone mienie
- Protokół z rozliczenia wyników inwentaryzacji
Załącznik nr 13 do Instrukcji w sprawie gospodarki majątkiem trwałym, inwentaryzacji majątku i zasad odpowiedzialności za powierzone mienie - Oświadczenie osoby materialnie odpowiedzialnej po inwentaryzacji
Załącznik nr 14 do Instrukcji w sprawie gospodarki majątkiem trwałym, inwentaryzacji majątku i zasad odpowiedzialności za powierzone mienie - Decyzja kierownika jednostki w sprawie różnic inwentaryzacyjnych
Załącznik nr 15 do Instrukcji w sprawie gospodarki majątkiem trwałym, inwentaryzacji majątku i zasad odpowiedzialności za powierzone mienie - Protokół z weryfikacji aktywów i pasywów

V. Instrukcja w sprawie gospodarki kasowej
1. Podstawy prawne dotyczące opracowania instrukcji w sprawie gospodarki kasowej
2. Zarządzenie ustalające instrukcję w sprawie gospodarki kasowej z załącznikami
Załącznik do Zarządzenia Kierownika jednostki - instrukcja w sprawie gospodarki kasowej
Rozdział I - Ustalenia ogólne
Rozdział II - Ustalenia szczegółowe
Rozdział III - Gospodarka kasowa
Rozdział IV - Dokumentacja kasowa
Rozdział V - Zasady dotyczące wpłat i wypłat z kasy
Rozdział VI - Raport kasowy
Rozdział VII - Zasady wypełniania formularzy i druków kasowych
Rozdział VIII - Czynności kontrolne
Rozdział IX - Postanowienia końcowe
Załącznik nr 1 do Instrukcji w sprawie gospodarki kasowej - Protokół zdawczo-odbiorczy kasy
Załącznik nr 2 do Instrukcji w sprawie gospodarki kasowej - Oświadczenie o odpowiedzialności kasjera za powierzone mienie oraz o znajomości przepisów w zakresie dokonywania operacji kasowych i transportu gotówki
Załącznik nr 3 do Instrukcji w sprawie gospodarki kasowej - Rejestr depozytów
Załącznik nr 4 do Instrukcji w sprawie gospodarki kasowej - Protokół kontroli kasy

VI. Instrukcja w sprawie przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu
1. Podstawy prawne dotyczące opracowania instrukcji w sprawie przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu
2. Zarządzenie ustalające instrukcję w sprawie przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu z załącznikami
Załącznik do Zarządzenia kierownika jednostki - Instrukcja w sprawie przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu
Rozdział I - Ustalenia ogólne
Rozdział II - Ustalenia szczegółowe
Załącznik nr 1 do Instrukcji w sprawie przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu - Oświadczenie/Wykaz stanowisk organizacyjnych jednostki, którym przekazano egzemplarze "Instrukcji w sprawie przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu"
Załącznik nr 2 do Instrukcji w sprawie przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu - Powiadomienie o podejrzeniach prania pieniędzy i finansowania terroryzmu
Załącznik nr 3 do Instrukcji w sprawie przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu - Rejestr powiadomień GIIF

VII. Zarządzenie w sprawie zasad korzystania ze służbowych telefonów komórkowych
1. Podstawy prawne dotyczące opracowania zarządzenia ustalającego zasady korzystania ze służbowych telefonów komórkowych
2. Zarządzenie ustalające zasady korzystania ze służbowych telefonów komórkowych z załącznikami
Załącznik nr 1 do Zarządzenia w sprawie zasad korzystania ze służbowych telefonów komórkowych - Wniosek o przyznanie służbowego telefonu komórkowego
Załącznik nr 2 do Zarządzenia w sprawie zasad korzystania ze służbowych telefonów komórkowych - Umowa o korzystanie ze służbowego telefonu komórkowego
Załącznik nr 3 do Zarządzenia w sprawie zasad korzystania ze służbowych telefonów komórkowych - Rejestr wydanych służbowych telefonów komórkowych

VIII. Zarządzenie w sprawie krajowych podróży służbowych
1. Podstawy prawne dotyczące opracowania zarządzenia w sprawie krajowych podróży służbowych
2. Zarządzenie w sprawie krajowych podróży służbowych z załącznikami
Załącznik nr 1 do Zarządzenia w sprawie krajowych podróży służbowych - Polecenie wyjazdu służbowego
Załącznik nr 2 do Zarządzenia w sprawie krajowych podróży służbowych - Rejestr krajowych wyjazdów służbowych
Załącznik nr 3 do Zarządzenia w sprawie krajowych podróży służbowych - Wniosek o wyrażenie zgody na użycie samochodu prywatnego w podróży służbowej
Załącznik nr 4 do Zarządzenia w sprawie krajowych podróży służbowych - Umowa w sprawie używania przez pracownika samochodu prywatnego do celów służbowych
Załącznik nr 5 do Zarządzenia w sprawie krajowych podróży służbowych - Oświadczenie o wydatkach poniesionych w trakcie odbywania podróży służbowej

IX. Zarządzenie w sprawie zasad zwrotu kosztów zakupu okularów korygujących wzrok
1. Podstawy prawne dotyczące opracowania zarządzenia ustalającego zasady zwrotu kosztów zakupu okularów korygujących wzrok
2. Zarządzenie ustalające zasady zwrotu kosztów zakupu okularów korygujących wzrok z załącznikami
Załącznik nr 1 do Zarządzenia w sprawie zasad zwrotu kosztów zakupu okularów korygujących wzrok - Wniosek o zwrot kosztów zakupu okularów korygujących wzrok do pracy przy obsłudze monitorów ekranowych
Załącznik nr 2 do Zarządzenia w sprawie zasad zwrotu kosztów zakupu okularów korygujących wzrok - Wniosek o skierowanie na wcześniejsze badanie wzroku

X. Zarządzenie w sprawie ustalenia procedur windykacji należności
1. Podstawy prawne dotyczące opracowania zarządzenia w sprawie ustalenia procedur windykacji należności
2. Zarządzenie w sprawie ustalenia procedur windykacji należności z załącznikami
Załącznik nr 1 do Zarządzenia w sprawie ustalenia procedur windykacji
należności - Procedura windykacji należności pieniężnych o charakterze cywilnoprawnym
Załącznik nr 1 do Procedury windykacji należności pieniężnych o charakterze
cywilnoprawnym - Wezwanie do zapłaty
Załącznik nr 2 do Procedury windykacji należności pieniężnych o charakterze cywilnoprawnym - Ewidencja wezwań do zapłaty
Załącznik nr 3 do Procedury windykacji należności pieniężnych o charakterze cywilnoprawnym - Kwartalne zestawienie sald należności cywilnoprawnych wraz z analizą zaległości
Załącznik nr 4 do Procedury windykacji należności pieniężnych o charakterze cywilnoprawnym - Informacja o dokonanych wpłatach
Załącznik nr 2 do Zarządzenia w sprawie ustalenia procedur windykacji należności - Procedura windykacji należności pieniężnych o charakterze publicznoprawnym w trybie egzekucji administracyjnej
Załącznik nr 1 do Procedury windykacji należności pieniężnych o charakterze publicznoprawnym w trybie egzekucji administracyjnej - Upomnienie wzywające do zapłaty
Załącznik nr 2 do Procedury windykacji należności pieniężnych o charakterze publicznoprawnym w trybie egzekucji administracyjnej - Ewidencja upomnień wzywających do zapłaty
Załącznik nr 3 do Procedury windykacji należności pieniężnych o charakterze publicznoprawnym w trybie egzekucji administracyjnej - Kwartalne zestawienie sald należności publicznoprawnych wraz z analizą zaległości
Załącznik nr 4 do Procedury windykacji należności pieniężnych o charakterze publicznoprawnym w trybie egzekucji administracyjnej - Ewidencja tytułów wykonawczych

XI. Wzory zakresów obowiązków pracowników komórki finansowej jednostek organizacyjnych sektora finansów publicznych
1. Podstawy prawne dotyczące opracowania wzorów zakresów obowiązków pracowników komórki finansowej
2. Wzory zakresów obowiązków pracowników komórki finansowej
Zakres czynności, obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności pracowników komórki finansowej
Zakres czynności, obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności głównego księgowego

XII. Podstawy prawne


356 stron, Format: 16.5x23.5cm, Format: 16.5x23.5cm

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022