|
TWORZENIE PRZEDSIĘBIORSTWA SZANSE REALIZACJA ROZWÓJ
PASIECZNY J. GLINKA B. wydawnictwo: WYD UW , rok wydania 2015, wydanie Icena netto: 43.89 Twoja cena 41,70 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Tworzenie przedsiębiorstwa
Szanse realizacja rozwój
Podręcznik dla osób planujących założenie własnej firmy - zwłaszcza tych
bez wykształcenia ekonomiczno-menedżerskiego.
Przedstawiono w nim nie tylko fazę projektowania nowego przedsięwzięcia
(identyfikacji szansy, tworzenia modeli biznesowych, biznesplanu itd.), ale również
wskazano wyzwania związane z zarządzaniem już powstałą firmą i ukierunkowywaniem jej
rozwoju.
Wiedza podana jest w nim w przystępny i praktyczny sposób, a jednocześnie
dostosowany do polskiego kontekstu społeczno-gospodarczego.
Uzupełnieniem książki są studia polskich przypadków.
"Pozycja ta jest skierowana głównie do studentów,
menedżerów oraz działających i przyszłych przedsiębiorców. Jej celem jest nie tylko
ukazanie czytelnikom istoty procesu przedsiębiorczego, ale również zachęcenie do
refleksji i eksperymentowania. Mają temu służyć przedstawione w książce zagadnienia
teoretyczne z zakresu przedsiębiorczości i narzędzi stosowanych przez przedsiębiorców,
ale również zadawane przez autorów pytania i zamieszczone w tekście przypadki. Autorzy
niejako „prowadzą” czytelnika przez proces przedsiębiorczy krok po kroku: od szansy
i pomysłu na biznes, poprzez jego zaplanowanie, aż do prowadzenia i rozwoju. Na uwagę
zasługują zamieszczone ciekawe przypadki, dobrze ilustrujące omawiane kwestie".
z recenzji dr. hab. Krzysztofa Wacha, prof. nadzw. UEK
"Człowiek może działać przedsiębiorczo na bardzo wielu obszarach […].
Oczywiście nie każdy z nas musi czy powinien działać na własny rachunek; w
rozwiniętych gospodarkach własną działalność prowadzi około kilkunastu procent
pracujących. […] przedsiębiorczość dotyczyć może zarówno organizacji biznesowych,
jak i tworzenia nowych projektów tam, gdzie zysk nie jest pierwszym i podstawowym celem.
Przedsiębiorczość definiujemy jako aktywne poszukiwanie, identyfikowanie i realizowanie
szans."
z wprowadzenia
WPROWADZENIE
Układ publikacji
Podziękowania
1. PRZEDSIĘBIORCA
1.1. Człowiek przedsiębiorczy a przedsiębiorca
1.2. Co to znaczy "być przedsiębiorczym"?
Cechy osobowości a przedsiębiorczość
Poczucie skuteczności
Motywy
Ogólna i specjalistyczna wiedza oraz umiejętności przedsiębiorcy
Mechanizmy poznawcze
1.3. Jak oceniać swoje kompetencje przedsiębiorcze? Czy bycia przedsiębiorczym można
się nauczyć?
Cechy - diagnoza
Wiedza i umiejętności - diagnoza i kształtowanie
Motywy - diagnoza i ewolucja
Poczucie skuteczności i jego uwarunkowania
Jak analizować i rozumieć mechanizmy poznawcze?
1.4. Różnorodność i zmienność kompetencji przedsiębiorczych
2. SZANSE I POMYSŁY NA BIZNES
2.1. Szanse i pomysły
2.2. Źródła szans rynkowych i pomysłów na biznes
Samodzielne poszukiwanie szans
Korzystanie z już istniejących pomysłów
Okazje do innowacji
2.3. Co pomaga w identyfikacji szans?
Doskonalenie kreatywnego myślenia
Osoby kreatywne
Budowanie relacji
2.4. Pomysły i szanse - kryteria oceny
Rynkowe i strategiczne kryteria oceny szansy
Wykonalność i kryteria organizacyjne
Kryteria ekonomiczne
2.5. Realizacja - przełożenie szansy na koncepcję biznesu
Studium przypadku: LifeTube - przekucie pomysłu na szansę
3. REALIZACJA SZANSY - TWORZENIE MODELU BIZNESOWEGO
3.1. Co to jest model biznesowy?
3.2. Jak stworzyć model biznesowy - główne elementy
Elementy modelu biznesowego
Narzędzia wspomagające tworzenie modelu biznesowego
Eksperymentowanie jako istota działania startupu
3.3. Typowe modele biznesowe
3.4. Model biznesowy: stabilny czy zmienny?
4. PLANOWANIE BIZNESOWE I BIZNESPLANY
4.1. Potrzeba planowania
4.2. Istota biznesplanu
4.3. Autorzy biznesplanu
Dlaczego przedsiębiorcy?
Dlaczego nie zlecać?
4.4. Niezbędna wiedza
4.5. Forma biznesplanu
Maszynopis
Forma opisowa
Objętość
Strukturyzacja
Prezentacja
4.6. Uproszczony biznesplan
4.7. Rozwinięty biznesplan
Objętość planu
Zakres tematyczny planu
Studium przypadku: 4gift - planowanie działalności i tworzenie modelu biznesowego
5. ZARZĄDZANIE NOWYM PRZEDSIĘWZIĘCIEM
5.1. Startupy i korporacje
5.2. Przedsiębiorca jako menedżer - podstawowe zadania i funkcje
Planowanie i tworzenie strategii
Organizowanie i projektowanie struktury organizacji
Motywowanie, zarządzanie ludźmi, budowanie kultury i przywództwo
Kontrolowanie
5.3. Projektowanie organizacji - ludzie, strategia, struktura
Założenia kompleksowego podejścia do projektowania
Etapy projektowania
Projektowanie organizacji - aranżacja przestrzeni
5.4. Wyzwania i problemy zarządzania własną firmą
6. ROZWÓJ DZIAŁALNOŚCI
6.1. Główne podejścia do rozwoju
6.2. Cykl życia organizacji
6.3. Uwarunkowania rozwoju
6.4. Wybrane strategie rozwoju
6.5. Jak utrzymać przedsiębiorczego ducha w dużych organizacjach - przedsiębiorczość
korporacyjna
6.6. Wykorzystanie innowacji w rozwoju
Studium przypadku: Creotech - od akumulatorów do tirów po loty w kosmos. Firma
innowacyjna i gotowa na zmiany
Literatura polecana
Bibliografia
270 stron, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|