|
BIOGRAFIE I UCZENIE SIĘ TOM 4 BIOGRAFIA I BADANIE BIOGRAFII
DUBAS E.STELMASZCZYK J. RED. wydawnictwo: WYD UN ŁÓDŹ , rok wydania 2015, wydanie Icena netto: 42.50 Twoja cena 40,38 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Biografie i uczenie się Tom 4
Biografia i badanie biografii
Kolejny czwarty tom, z cyklu Biografia i badanie biografii, zawiera opracowania, które
powstały w latach 2012–2014 w ramach projektu, realizowanego od 2008 roku w Zakładzie
Andragogiki i Gerontologii Społecznej Uniwersytetu Łódzkiego, z udziałem badaczy z
wielu ośrodków akademickich w kraju, w szczególności andragogów.
Treści tego tomu koncentrują się wokół głównego tematu projektu, którym jest
uczenie się powiązane z biografią, stąd tytuł tej publikacji: Biografie i uczenie
się.
15 autorskich tekstów ukazuje związki biografii i uczenia się w kilku głównych,
choć także przenikających się kontekstach: całożyciowości uczenia się, uczenia
się z biografii Innych oraz biografii edukacyjnych.
Wstęp (Elżbieta Dubas)
Elżbieta Dubas – Biograficzność w kontekście całożyciowego uczenia się
Elżbieta Dubas – Andragogiczne badania biografii – zakresy, trudności, etyka
badacza (wybrane aspekty)
Amelia Krawczyk-Bocian – O potrzebie badań biograficzno-narracyjnych w
pedagogice
Justyna Sztobryn-Bochomulska – Walor inkontrologiczno-ergantropijny w tekstach
wspomnieniowych na przykładzie wybranej literatury
Rafał Marcin Leszczyński – Całożyciowe uczenie się Pawła
Hulki-Laskowskiego (1881– 1946) – stymulatory i bariery
Anna Walczak – Czego można nauczyć się z biografii innych? Przykład Edith
Piaf – istoty dramatycznej porwanej namiętnością
Monika Sulik – Aleksander Wat i Ola Watowa ocaleni od zapomnienia, czyli
biograficzno-andragogiczne poszukiwania „zagubionych samogłosek”
Katarzyna Popek – Fenomen biografii jednego małżeństwa – ich życie, ich sędziwy
wiek
Olga Czerniawska – Dlaczego czytam biografie?
Agnieszka Majewska-Kafarowska – Edukacja uwikłana w historie życia – o
edukacji kobiet kilka refleksji z badań
Joanna Stelmaszczyk – „Zaradność życiowa” kontra „taniec”. O dwóch
edukacyjnych drogach absolwentów studiów pedagogicznych Uniwersytetu Łódzkiego
Agnieszka Domagała-Kręcioch, Bożena Majerek – Kompetencje osobiste i społeczne
w szkolnych doświadczeniach uczniów
Agnieszka Koterwas – Biografia edukacyjna w badaniach nad dydaktyką
Anna Walulik CSFN – Całożyciowe uczenie się w autobiograficznej refleksji
studentów
Agata Szwech – Analiza dzienników Haliny Semenowicz próbą ukazania zakresów
międzypokoleniowego uczenia się
219 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|