ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 42.50 40,38   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

BIOGRAFIE I UCZENIE SIĘ TOM 4 BIOGRAFIA I BADANIE BIOGRAFII


DUBAS E.STELMASZCZYK J. RED.

wydawnictwo: WYD UN ŁÓDŹ , rok wydania 2015, wydanie I

cena netto: 42.50 Twoja cena  40,38 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Biografie i uczenie się Tom 4

Biografia i badanie biografii


Kolejny czwarty tom, z cyklu Biografia i badanie biografii, zawiera opracowania, które powstały w latach 2012–2014 w ramach projektu, realizowanego od 2008 roku w Zakładzie Andragogiki i Gerontologii Społecznej Uniwersytetu Łódzkiego, z udziałem badaczy z wielu ośrodków akademickich w kraju, w szczególności andragogów.

Treści tego tomu koncentrują się wokół głównego tematu projektu, którym jest uczenie się powiązane z biografią, stąd tytuł tej publikacji: Biografie i uczenie się.

15 autorskich tekstów ukazuje związki biografii i uczenia się w kilku głównych, choć także przenikających się kontekstach: całożyciowości uczenia się, uczenia się z biografii Innych oraz biografii edukacyjnych.


Wstęp (Elżbieta Dubas)

Elżbieta Dubas – Biograficzność w kontekście całożyciowego uczenia się
Elżbieta Dubas – Andragogiczne badania biografii – zakresy, trudności, etyka badacza  (wybrane aspekty)
Amelia Krawczyk-Bocian – O potrzebie badań biograficzno-narracyjnych w pedagogice
Justyna Sztobryn-Bochomulska – Walor inkontrologiczno-ergantropijny w tekstach wspomnieniowych na przykładzie wybranej literatury
Rafał Marcin Leszczyński – Całożyciowe uczenie się Pawła Hulki-Laskowskiego (1881– 1946) – stymulatory i bariery
Anna Walczak – Czego można nauczyć się z biografii innych? Przykład Edith Piaf – istoty dramatycznej porwanej namiętnością
Monika Sulik – Aleksander Wat i Ola Watowa ocaleni od zapomnienia, czyli biograficzno-andragogiczne poszukiwania „zagubionych samogłosek”
Katarzyna Popek – Fenomen biografii jednego małżeństwa – ich życie, ich sędziwy wiek
Olga Czerniawska – Dlaczego czytam biografie?
Agnieszka Majewska-Kafarowska – Edukacja uwikłana w historie życia – o edukacji kobiet  kilka refleksji z badań
Joanna Stelmaszczyk – „Zaradność życiowa” kontra „taniec”. O dwóch edukacyjnych drogach absolwentów studiów pedagogicznych Uniwersytetu Łódzkiego
Agnieszka Domagała-Kręcioch, Bożena Majerek – Kompetencje osobiste i społeczne w szkolnych doświadczeniach uczniów
Agnieszka Koterwas – Biografia edukacyjna w badaniach nad dydaktyką
Anna Walulik CSFN – Całożyciowe uczenie się w autobiograficznej refleksji studentów
Agata Szwech – Analiza dzienników Haliny Semenowicz próbą ukazania zakresów międzypokoleniowego uczenia się


219 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022