ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 58.29 55,38   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

HOMO RHETORICUS W TELEWIZYJNYM DZIENNIKARSTWIE POLITYCZNYM PROGRAMY Z LAT 2005-2007


GRZEGORZEWSKI K.

wydawnictwo: WYD UN ŁÓDŹ , rok wydania 2014, wydanie I

cena netto: 58.29 Twoja cena  55,38 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Homo rhetoricus w telewizyjnym dziennikarstwie politycznym

programy z lat 2005-2007


Książka Krzysztofa Grzegorzewskiego „Homo rhetoricus” w telewizyjnym dziennikarstwie politycznym (programy z lat 2005-2007) jest poświęcona retoryce polityków i dziennikarzy w czasach czwartej Rzeczpospolitej - demaskuje sztuczki i chwyty słowne, jakimi posługuje się władza i opozycja w celu manipulowania społeczeństwem.

Autor wprowadza czytelnika w świat telewizyjnego dziennikarstwa politycznego, który rządzi się swoimi prawami: wykorzystuje błyskotliwość dziennikarzy, spryt polityków, zapierającą dech w piersiach sensacyjną narrację, operuje erystycznymi pojedynkami i epatuje atrakcyjnością przekazu.

Skupia uwagę na najlepszych w kraju publicystach telewizyjnych i najpopularniejszych politykach w latach 2005-2007 oraz najgłośniejszych aferach w rządzie Jarosława Kaczyńskiego.

Czytelnik znajdzie odpowiedź na pytania: w jaki sposób wpłynąć na decyzje wyborcze widzów, jak odnieść sukces komercyjny, jak wygrać wybory i skutecznie pognębić politycznego przeciwnika.


Wstęp          

Rozdział I. Stan badań i założenia metodologiczne         
1. Pojęcie podmiotu retorycznego   
1.1. Homo rhetoricus  a problem odpowiedzialności   
1.2. Charakterystyka podmiotu retorycznego    
2. Badanie przekazu werbalnego     
3. Badanie przekazu niewerbalnego   

Rozdział II. Charakterystyka podmiotów retorycznych  
1. Kryteria doboru podmiotów         
2. Dziennikarze        
3. Politycy           

Rozdział III. Analiza programów publicystycznych     
1. Program publicystyczny w teorii         
1.1. Telewizja a polityka     
1.2. Talk-show jako gatunek      
1.3. Charakterystyka programów    
2. Program publicystyczny w praktyce. Analiza wybranych przekazów 
2.1. Magazyn 24 godziny                   
2.2. Autografy         
2.3.  Co z tą Polską ?         
2.4. Forum                       
2.5. Kawa na ławę                     
2.6. Kropka nad I                   
2.7. Teraz My!                    

Rozdział IV. Strategie retoryczno-argumentacyjne oraz ich zamierzony wpływ na odbiorcę                
1. Kryteria doboru programów             
1.1 „Taśmy prawdy”                      
1.2. „Seks-afera” w Samoobronie RP    
1.3. „Afera gruntowa” i zatrzymanie Janusza Kaczmarka     

Zakończenie                            
Bibliografia                            
Indeks nazwisk                                
Homo rhetoricus as a cathegory of political journalism (based on TV talk-shows in years 2005–2007) (Summary)       
Od redakcji       


267 stron, Format: 16.5x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022